• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    Koko
    Superbra med moderkakan, grattis! Och vad fint du piffat till dig
    Lycka till med rapporten - nu har du sån där sista-minuten-panik-inspiration alltså

    *lägger mig i övrigt inte i barnuppfostransdiskussionen då det är svårt nog att bara försöka uppfostra Korven*

    Funderar på att åka hem... fast bara för att jag satte det på pränt nu så kommer det väl ringa nån...

  • viktualia

    I serien viktiga frågor:

    - jag ska köpa en espressobryggare och ge bort i present. prisskillnaderna mellan mindre flashiga ställen som Lagerhaus och seriösa grossister på nätet verkar inte jättestora. Nån som har åsikter om kvalitet/funktion???

  • _koko_

    BS - Ja, iaf ska det inte behöva ske pga moderkakan. Säker kan man ju aldrig vara!
    Och visst kommer lillebror tycka att han har världens vackraste mamma nu! HAHAHA!

    Hoppas det löser sig med Iris, omöjligt för mig att råda känns det som...

    Behöver förresten hjälp: Vi har inte köpt något galonställ till conny ännu, han har bara ett (felköpt) fodrat regnställ. VAD/VAR ska man köpa??? Är det värt att köpa något dyrare? Var in på lindex en sväng igår, och det börjar redan bli utplockat!!

  • Fru E

    Koko-jag såg jättefina ställ på Maxi nu som inte var så dyra, fräcka med brandmansmärke på vissa

  • _koko_

    Mmm, låter rimligt, hobbe känns ju inte som den stressade typen. (märker ni att jag är skitduktig på att hålla mig härifrån!)

  • Lapinette

    koko - härligt att du är redo! Gällande fyra nyanser av brunt så tog jag den du föreslog och det funkade fin-fint. Min frissa tyckte idag att det var ovanligt lite grått (åhhhh... vad det hållt bra!) och undrade varför toningen aldrig ville ta. Jag fegade ur och sa inte att jag hade färgat själv ... däremot fegade jag inte ur när det gällde klippningen så nu är jag korthårig!!!

  • _koko_

    EA - JA, de såg jag ju också faktiskt häromdagen, tack för att du påminde mig! Fast jag såg inte att de hade brandmansmärke, bara att de såg ut som brandmansdräkter. Frågan är om det skiljer mycket i kvalité?

  • _koko_

    lappis - Ah, den bruna (jag blandar ju brunt och lila), kul att det funkade så bra!! Men menar du att frisörens toning inte tog sig ovanpå? Det var lustigt isf!
    Spännande, vill se din nya frisyr! Lunch nästa vecka?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor