• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    Sitter hemma en stund eftersom jag ska vara hos dietisten kl 10. Känns inte så kul att sitta och prata om mat efter att man just har kräkts, vilket var makens fel eftersom han sprayat deodorant på sig i badrummet precis innan jag gick in utan att säga till. Nåja, det får gå.

    Izzie, vad trist att du inte mår bättre, kommer inte alla förkylningar och annat elände väldigt tidigt efter sommaren i år? Nog borde man väl kunna tvinga någon att läggas in som är under 18 tycker man ju. Om de hittar honom vill säga, problemet var väl att han stack när de försökte tvinga honom.

    Telis, hur är det nu igen, du har inte berättat än på jobbet väl? Tänkte du vänta med det tills efter semestern? Här hade det aldrig gått eftersom det syns så väl!

  • Lapinette

    BS - vilken mardröm! Hoppas de hittar honom välbehållen. Känner tyvärr till historier om tonårskillar som tagit livet av sig (hängt sig). Usch!

    Telis - jag köpte en ny resväska i USA (dock var den inte billigare än här) för att få med mig det vi hade köpt. Lämnade dock kvar min gamla (den var trött). Shoppade inte nämnvärt (och tyckte inte det var så himla billigt) men det vi köpte var jeans och de är tunga och tar plats.

  • BrudSommar2006

    Izzie igen, vedervärdigt är rätta ordet om gaviscon, brrrr! Men samarin är trevligt, ett halvt glas brus som knappt vare sig smakar eller luktar något och fungerar jättebra.

  • Ore

    Jag har denna bola: www.mammashop.se/product.asp

    Enda grejen med den är att den är ganska stor...? Min kollega hade ett bollhänge som är kanske 1,5 cm i diameter, min är närmare 3 cm (uppskattningsvis). Sedan gillar jag inte lädersnodden, utan bytte till en kulkedja

    Angående ljud så är många bebisar intresserade av det, och de känner tydligen igen ljuden senare hävdar min mamma. Hon sjöng "här dansar herr gurka" mycket för min bror när han låg i magen, och om han var ledsen när han född så kunde han ofta tystna när hon började sjunga den sången...

  • BrudSommar2006

    Snart har ni övertalat mig att skaffa ett sådant där bola-smycke i alla fall!

    Det börjar bli riktigt jobbigt med Iris bestämda vilja att mamma ska göra allt och pappa får inte göra någonting, suck. Vi har kört med att hon inte ska få bestämma vem som ska hjälpa henne med vad utan att pappa visst ska få göra saker men det börjar kännas som att ju mer vi tvingar henne mot hennes vilja ju värre blir hon. Hon blir så ledsen nu att hon nästan kräks, tex som i morse när BARA mamma fick sätta på henne tröjan men vi bestämde att pappa skulle göra det och fick brotta ner henne på golvet och under halvt slagsmål få på henne tröjan, sedan kunde vi ju i alla fall inte åka till dagis med henne på länge för hon var så hysterisk.

  • Telis

    BS, nej, jag hade inte tänkt att berätta något på jobbet förrän efter semestern. Med den tajta tröjan jag har idag är det på håret om man tror att jag bara är fet eller gravid men med lite luftigare tunikor och toppar så är det inga problem att dölja magen.

    AM, vad söt du är! Jag kanske kommer och rotar i din garderob när vi kommer hem efter semestern.

    Lappis, jag behöver ingen ny resväska utan jag får klara mig med den jag har. Men jag räknar helt kallt med att maken kommer att ha lite plats över i sin också.

    Jag hittade massor att shoppa förra hösten i USA och tyckte att det var jättebilligt - just därför kommer jag väl inte att hitta något alls i år.

  • BrudSommar2006

    Telis, haha, jag skulle ha svårt att hålla in magen, den är ju så hård, det är liksom bara en bit av övre delen som åker in när jag försöker!

    Nehepp, dags att bege sig, hoppas att hon är bra så jag inte går dit i onödan, jag ska dit för Iris räkning nästa vecka också nämligen. Det ser jag fram emot för jag har en hel del näringsfrågor, jag tror tex inte att Iris får i sig tillräckligt med mjölkprodukter nu när vi dragit ner så mycket på vällingen men vi får väl se.

  • Lapinette

    En av de mexikanska damerna som jobbade på vårt sista B&B skrek "thank you" från köket när ägaren där berättade att vi lämnat en resväska . Så jag hoppas och tror att vi gjorde någon glad.

  • viktualia

    Bolasmycke är inte riktigt min grej.. har så många andra skojiga halsband som jag trivs i.

    Brudsommar - hoppas att kollegans mardröm är över och att sonen får hjälp och stöd!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor