• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    Ah, en anledning till att jag inte finns på Facebook. Eller just nu gör jag det men det är bara för att få se Lappis foton från Kalifornien.

    Jag tror jag har fått halsbränna, vilken skum känsla.

  • Lapinette

    Telis - jag håller på och väljer ut kort från den sista veckan av resan. Skitsvårt att välja bland flera hundra kort.

  • Telis

    Lappis, ja jag väntar med spänning på del 2.

    Jag vet inte hur vi någonsin ska kunna få fram några bilder att visa upp efter vår semester, min man är en sån otrolig nörd att han måste hålla på och fixa till varenda bild först. Han börjar alltid så ambitiöst men sen tappar han orken efter att ha suttit och preppat 20 bilder i fyra timmar och inser att han har åttahundrabilder kvar. Digitalkamerans förbannelse.

  • snaily

    Hej
    OJ vad ni har skrivit idag, märks att semestern är slut för en hel del *vinkar till alla*

    EA
    Jag känner PRECIS som du inför eventuell ivf - känns så definitivt då att man verkligen inte kan få barn på naturlig väg - fast så är det ju inte egentligen!
    För oss blir det troligen några till Pergoförsök men funkar det inte under hösten så är det nog hög tid att börja tänka ivf - jag börjar bli gammal känns det som

    Telis, vad härligt att semestern närmar sig med stormsteg!

    Ore, lycka till med namngrubblerierna!

    Haft en bra dag i fjällvärlden. Gick en sväng med Korven och snubblade över MASSOR av kantareller, plockade en 5-6 liter på kort stund. Vi lunchade soppa på trangiaköket i skogen och sen blev det våffelfika på mysigt ställe. Ätit god middag (med kantarelltoast till förrätt ) och nu blir det Svenska dialektmysterier på tvåan.

  • Telis

    Snaily, vilken härlig dag ni verkar ha haft. Inte ett kontor i sikte!

  • Telis

    Jag fick förresten hem min bola idag och jag är jättenöjd. En bola är ett smycke som är som en liten pingla, det sägs att barnet i magen ska höra pinglan och bli lugn av ljudet. Det är säkert buffel och båg med det men smycket är jättefint och jag tycker att det plinkar så fint. Televinken får tycka vad han vill. Så här ser det ut: www.babytime.se/se/art/bola-silverplaterad-aggformad.php

  • snaily

    Telis, smycket var jättefint och intressant tanke bakom! Vill också ha! Fast måste bara se till att fixa in en bebis i magen först, hmm...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor