• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    Tack Telis! Googlat lite och kommit fram till samma sak. Skönt med normala värden, alltid nåt!

  • Oupsie
    Piggelin1 skrev 2009-08-06 12:50:00 följande:
    Oupsie - det var inte amerikanska tullen som hjälpte oss, det var butikspersonalen där vi köpte vagnen
    Men så klart! Jag läser ju som en kratta! Så går det när man ska läsa igenom saker och ting snabbt Kom och tänka på det sen, när tusan träffade ni på tullen när ni skulle åka ut från landet...
  • Oupsie

    Stackars er som jobbar nu. När det äntligen är fint väder. I alla fall här är det strålande sol. Ska hämta bilen som varit på verkstad och bli några tusenlappar fattigare sen ska jag passa på att njuta av solen .

  • Oupsie
    Piggelin1 skrev 2009-08-06 13:45:19 följande:
    Oupsie - fort & fel Händer mig ständigt & jämt!
    Då är vi två då
  • Telis

    En kollega säljes billigt (gratis vid snabb affär), är det någon som vill ha en?

  • Piggelin1

    Nej tack, Telis - jag har så gott om säljbara kollegor ändå Fast de flesta är på semester just nu!

    Usch, ingen arbetslust alls - motivationen åkte ner på noll när jag var ut på lunchen. Hmmm, kan jag övertala Luther (som har en tendens att sitta på min axel alldeles för ofta) att dra hem vid halv fyra idag??
    Ska nog fylla plaskpoolen, så kan A få bada lite. De senaste veckorna har den bara skräpat i förrådet pga det bad-ovänliga vädret.

    Undras hr det går för Tinga & Piff nu - tänker på dem.

  • Lapinette

    Ytterligare en vän som är gravid ... men det gör faktiskt inte ont. Tror jag börjar bli immun eller rättare sagt har ställt om hjärnan från biologiska till adopterade barn. Har inte kännt mig så här lugn och tillfreds på mycket länge.

  • Piggelin1

    Lappis - vad varm & glad i hjärtat jag blir av att läsa att du känner dig så lugn & tillfreds nu, efter alla månader (år) av kämpande.
    Åhhh, vad jag längtar tills den dagen när ni får hem er lilla pojke/flicka!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor