• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

    Vi har förresten mjuklift och det som är bra med den är att den känns väldigt ombonad och mysig= Ru älskar att ligga i den.

  • fru AM

    BS: Teutonia Lambda verkar vara snäppet bättre än vår Fun faktiskt - just på grund av att avståndet mellan sitt-/ligginsats och varukorg är större på Lambdan.

    Ore: på min möhippa fick jag sitta och rita av de män jag varit ihop med tidigare - det blev rätt kul, mycket snack och skratt - det funkade eftersom min grej alltid varit att jag sitter och ritar. Sedan visades bilderna från möhippan - inkl bildspel från skissblocket i bakgrunden under festen ... Låter lite fel men det var bra.

    Oj - är lite snurrig tror jag. Drack 1 1/2 glas vin till pizzan lite snabbt efter en varm dag på stan och en smärre ommöblering (tog hem två orientaliska mattor 4x3 meter på prov från en affär och var tvungna att se dem "live" .. Pust).

    Nu ska jag googla efter cowboymundering till maken. Ska på fest nästa helg. Tema Vilda Västern. Jag ska vara indianvurping.

  • BrudSommar2006

    Kängu, enda nackdelen jag ser med en mjuklift är att det är lite mindre plats i den och vi tenderar ju att få väldigt stora barn vad det verkar.

  • snaily

    BS, det har faktiskt inte varit så farligt den här gången, det har gått att stå ut med hjälp av lite ipren och en varm vetekudde. Jag har också haft UVIer som jag inte stått ut med i många minutrar Nu känns det lite bättre igen men jag ska väl ringa doktorn imorgon.

    Kängu, ja han var väldigt billig där ett tag, nästan gratis En semesterledig kollega kom förbi och erbjöd sig att ta med honom på utflykten hon skulle iväg på, men jag tackade faktiskt nej för han måste ju lära sig hur man uppför sig på jobbet också nån gång. Går det fortfarande bra med era vovvar och Ru?

    Korven tar igen den tråkiga jobbdagen genom att vara helvild korv just nu. Nyss så hoppade han upp på ena köksstolen, utan att ens ta sats, spänstig som en katt! Och han som är så liten! Han ville nog kolla in om vi hade något ätbart på köksbordet... Jag schasade ner honom ganska kvickt... vilka fasoner!

    Ore, är inte till nån vidare hjälp med möhippeplanering. På min egen hippa var vi på ett litet supermysigt spa (bara vi som var där) och drack fruktdrinkar och badade bubbelpool och jag fick massage. Men det var nog ganska dyrt tror jag... Inser att jag bara varit med och planerat en enda möhippa, min systers. Oj... mina närmare vänner borde ta och gifta sig tycker jag! Svårt när man är singel förstås, hmm...

  • Tinga

    Vill börja med att tacka för alla kramar, sötnosar!

    AM ? det är ju inte konstigt om Hektor ligger en kurva högre i längd än i vikt, om han brås det minsta på sina föräldrar. Tycker att du gör klokt i att strunta i BVC-vikarien och fokuserar på att se till att Hektor mår bra istället. Och du; jag har ju inte ensamrätt på att klaga här i tråden! Kul med bokad Thailandsresa; vi ska ju själva dit i januari-februari.

    Telis ? du får nog skaffa barnvagnsglasögon, så att du kan se skillnaderna mellan olika vagnar.

    Mrs B ? eftersom Piff bara dricker välling, i princip, så bör det vara ganska lätt att undvika soja också. Vi blandar den mjölkfria vällingen på havredryck. Fast än så länge äter han inte mjölkfritt, eftersom han inte gillar smaken på den nya vällingen. Nu är vi uppe i knappt 1/3 mjölkfritt och resten näringslösning.

    Kängu ? vad du är gullig! Vi känner verkligen att vi har kommit till vägs ände nu, vad gäller Piffs ätande, så sond känns som det bästa alternativet. Maken pratade med vår vanliga neodoktor idag, som haft semester, och hon skulle konferera med gastroläkaren innan vi ses imorgon, men jag gissar att Piff kommer att få en sond imorgon eftermiddag. Känns bra att neo- och gastrofolket pratar med varandra, så att det blir bästa möjliga lösning för Piff.

    Muggles ? det är lugnt; du har ju inte ?kommenteringsplikt?. Vad blir nu nästa steg i ert ?eventuellt-köpa-hus-projekt?? Bestämma er för om ni verkligen är intresserade, förutsatt att ni får tillräckligt betalt för lägenheten? Själva bor vi i ett kaos av flyttkartonger just nu, men på tisdag bär det av, och det känns superbra. Var på banken idag och diskuterade hur vi ska lägga upp lånen. Räntan är verkligen sjukt låg nu; 1.36% får vi på 3 mån rörlig!

    Idag var vi inom en byggvarufirma, för att kolla några grejer och eftersom vi ska sätta in några garderober i vårt sovrum plockade jag till mig en prislista från Lumi. Något oväntat fick jag då ett grymt bra inredningstips från bilden på framsidan av prislistan. Där hade de en bild på ett vardagsrum som var möblerat med två soffor mittemot varandra och på kortväggen hade de satt en hel vägg med skjutdörrar, bakom vilka det dolde sig hyllor, skåp, tv-bänk och andra medigrejer. Så himla snyggt sätt att dölja alla tråkiga TV-grejer när man bara vill umgås i vardagsrummet, men samtidigt smidigt att kunna ha det både som vardagsrum och TV-rum. Både maken och jag blev helt sålda på idén, så jag hoppas att den kan genomföras i vårt hus. Hopp finns i alla fall.

    Snaily ? urinvägsinfektion verkar inget vidare. Som väl är har jag sluppit det, men har å andra sidan haft min beskärda del av svampproblem istället. Hoppas att du snabbt blir hjälpt med antibiotika.

    BS ? vad trist att inte vagnen verkade bra, men nu verkar ni ju ha ett vettigt alternativ ändå. En varukorg man inte kommer åt är ju helt meningslös.

  • Telis

    Lappis, har restaurangproblemet löst sig?

    Tinga, nja, jag tror inte det. Jag är totalt ointresserad av barnvagnar, jag vill bara veta vilken som är bäst för oss så att jag vet vilken jag ska köpa, sen är resten skit samma.

    AM, gick det att välja en matta eller måste ni ta hem en tredje?

  • fru AM
    Telis skrev 2009-08-05 07:59:23 följande:
    AM, gick det att välja en matta eller måste ni ta hem en tredje?
    Vi måste nog lämna tillbaka båda mattorna! Vi kom - efter att ha möblerat ordentligt med först den ena och sedan den andra (aj min rygg!) - på att vi nog inte ska ha någon orientalisk matta i vardagsrummet ... Så nu blir det till att leta efter något snyggt mer enfärgat ...
  • kängu

    Tinga, mycket bra att läkarna kommunicerar med varandra! Hoppas att ni får sonden i em så att Piffen kan sätta igång med sin viktuppgång Tänkte på att du skrev att han bara åt 300 ml, på mjölkersättningspaketet (stod precis och blandade till lite ) står det att en 1-2 mån ska dricka mellan 600 och 800 ml, så det är ju VERKLIGEN lite Piff äter!
    Kul med husflytten, det lät snyggt med den mediaförvarings-lösningen!! Vi kikade på lägenhetslån häromveckan och fick då höra 1,56% rörlig 3 mån, visst är det galet?

    Snaily, ja våra hundar är såååå duktiga med Ru. De låter honom vara ifred, kommer på sin höjd fram och nosar lite när han ligger på golvet. Min tik blir lite orolig ibland om Ru skriker mycket (har hittills bara hänt några ggr), då tittar hon och ser bekymrad ut Haha komme ihåg när min hanhund var liten, han var med på sin husses jobb på den tiden och var tvungen att vara duktig hela dagen. Sen var han heeeeelt galen när man kom hem

    AM- Surt sa räven om ryggen och mattor som ej passar

    Telis, jag röstar på Teutonia Fun eller Spirit! Lambda är säkert också bra, jag har inte så mkt koll på den dock.

  • snaily

    Godmorgon! Nu har jag ÄNTLIGEN bokat en läkartid, ska iväg på eftermiddagen idag. Skönt! Blir dock väldigt irriterad på sjukvården när de säger att de öppnar telefontiden 8.15 men sen inte börjar svara förrän snarare 20 eller 25 min över 8 Hos oss gör vi ofta tvärtom, börjar svara några minuter före utsatt telefontid, men så är vi ju överdrivet service minded också

    AM, lät jobbigt med mattorna men nu har ni ju provat i alla fall och vet vad som passar, eller snarare inte passar.

    Tinga, håller tummarna för Piff i eftermiddag!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor