• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Igår hade jag KUB/Fvp-ångest och idag har jag husångest. Vi ska beställa ny bil men det behöver jag inte ha ngn ångest för iaf (lätt val).

    Ett barn till, nytt hus(?), ny bil - mkt på en gång...

    Har så jäkla svårt att bita ihop om barnet inför jobbarkompisar - väldigt lätt att försäga sig. Speciellt när de tycker att vi ska hoppa på köpet - får hålla mig så att jag inte säger att det hänger lite på en föräldraledighet...

  • kängu

    Mugglan, mycket som händer just nu! Förstår att det snurrar runt i huvudet!!
    Tack förresten för tipset om Amningshjälpen- jag har varit i kontakt med dom och de sa mycket bra saker!

    AM- Skit i BVC-tanten

  • kängu

    Nenne, självklart ska prinsessan Nancy ha en egen Tempur kudde

    Tinga, tror att det kommer bli bra med sond för Piff. Förstår dock att det känns tungt för er, men ni har ju verkligen försökt ALLT!!!!! Tror både ni och Piffen behöver en paus från detta eviga kämpande. KRAMAR till dig, jag tänker på er jättemkt!!!!!

  • muggles

    Tinga: sorry jag glömde alldeles bort att kommentera Piff/Puff. Jag håller med Kängu, klokt sagt!

  • snaily

    AM, Thailand, ååå så härligt! Bangtao ser fint ut! Jag hade en väldig Thailandsperiod för ett antal år sen då jag åkte dit 4 eller 5 år i rad, mest till Khao Lak och på dyksafari med båt, helt underbara resor! (oj vad många utropstecken jag kunde producera )

    Muggles - oj vad mycket nytt nytt nytt! Kul!

    Kängu - jag konstaterade idag att Korven inte är söt längre! Inte på samma sätt iaf, han har blivit lite mer vuxen i ansiktet. På det stora hela sköter han sig dock utmärkt, väldigt klok och duktig för sin ålder tycker jag, för det mesta - se nedan...

    Haft en ansträngande jobbdag idag... Jag får nu ge upp mitt tranbärstjafsande och gå till doktorn imorgon för urinvägsinfektionen verkar ha blivit värre, aj aj. Max utslag för blod och vita blodkroppar på stickan på jobbet, intresseklubben antecknar va? Dessutom hade jag asmycket att göra, helt ensam på jobbet med fullbokat + jour. Som om inte det vore nog så var Korven skitjobbig på jobbet på förmiddagen, han var nästan till salu då. På eftermiddagen lugnade han sig, han blev nog trött av allt ylande, så nu behåller jag honom nog ändå.

  • Ore

    AM: Thailand låter suveränt! Jag var bortrest lagom innan jul förra året (5-19 dec har jag för mig att det var), tyckte det var jättebra Angående kurvor för längd och vikt så låg jag alltid ett snäpp högre i längd än i vikt (och båda var under normalen), men jag tror att mamma tog det ganska lugnt. Hon insåg tidigt att det inte gick att få mig att äta ett endaste dugg mer än jag kände för, hur mycket man än trugade. Men jag åt ganska bra för det mesta... Så muggles råd att strunta i vad vikarien på BVC säger, och gå på din egen känsla, låter superbra!

    Snaily: Trist med urinvägsinfektion, och ylande korv. Men han verkar ha anpassat sig

    Lappis: Surt att det ska vara så svårt att få bord på en bra restaurang... Hoppas på många avbokningar på det önskade stället!

    Är det lördag lunch som är planerat för gbg-trådträff, eller finns det någon mer plan? Bara så jag vet när jag ska satsa på att vara nere... Hade tänkt fjäska med syrran, och hoppas att hon kommer och hämtar mig i gbg och kör hem sin trötta och gravida storasyster efter konserten. Så då behöver jag hitta ett bra tåg att åka ner med...

    Någon som har förslag på vad man kan göra för en möhippa. Vi har en "fokus på bruden"-aktivitet, en "något som alla är med på"-aktivitet, och vad vi saknar är en "sitta och prata och dricka-aktivitet" för kvällen. Vi hade tänkt oss bubbelpool, eller kanske bastu. Men det verkar bli hiskeligt dyrt, så vi funderar på något annat lämpligt... Inte lätt...

  • BrudSommar2006

    Snigeln, det är beundransvärt att du stått ut så här länge, jag står inte ut en kvart med urinvägsinfektion! Se till att ta dig till doktorn snarast!

    Ore, är inget vidare på möhippor tror jag, har aldrig varit med och planerat en.

    Suck, vi får skippa Emmaljunga-vagnen jag fastnat för, idag var vi och tittade på den mer noga och vände och vred på allt och då visar det sig att den är så låg att det är i det närmaste omöjligt att få i något i varukorgen trots att den i sig är stor och det kommer jag inte att stå ut med, det ska vara praktiskt, plus att bågen på sittdelen inte har något fast läge utan den är konstant rörlig om man inte skruvar fast den. Just nu funderar vi på en Teutonia Lambda istället men vi kan inte bestämma oss om vi ska lägga pengar på en mjuklift, hårdlift eller separat ligginsats i så fall. Jaja, vi får fundera vidare...

  • kängu

    Snaily, jasså han har varit billid idag Minns en del dagar när mina hundar varit billiga, senast häromdagen faktiskt...

    Ore, hm... ni kan inte vara hemma hos ngn av tjejerna och blanda drinkar och köra Singstar, Guitar Hero osv? Alla kan ha med sig var sitt drinkrecept och så kan ni blanda, leka lite lekar etc...

    BS- Tråkigt med vagnen. Jag gillar ju Teutonia

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor