• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    La Cucina öppnar vid 17.00. Om inte de har bord, något tips muggles?!

  • muggles

    Lappis: det kan hända att de svarar på Kock&Vin för de har en bar i nedervåningen och jag kan tänka mig att den är öppen på sommaren (?). Ibland är det Björn själv som svarar (han som äger stället), han är himla trevlig! En bra sak med Kock&Vin tyckte jag var att de halverade sitt vinpaket utan krångel. Jag ammade ju fortfarande och ville bara ha halva glas (men ändå samma vin eftersom det var avpassat till maten) och det var inga som helst problem. Gillar när de är flexibla!

    Nu har vi varit hos husmäklaren så nu är man ju sugen som attan igen. Bra att man kan spara lite pengar på att söka lagfart på tomten ist f huset, iom att huset inte står där än. Sedan var det inga problem att skriva in en klausul att vi får hoppa av köpet om vi inte får vår lgh såld till ett visst pris (då förlorar vi 35 000 kr iofs men man förstår ju dem också).

  • muggles

    Lappis: restaurang Heaven 23 har också fått bra kritik i GP (har själv varit där på representationsmiddag men det var flera år sedan). Säg till om fönsterbord så får ni bra utsikt. Men jag skulle pröva La Cucina först, tror att det är mer speciellt.

    Var Basement, 28+ och Thörnströms stängda eller?

    Hos Pelle är en mysig restaurang som iofs kör mer ett "husmanskost-koncept" (dock finare variant av husman) - är inte säker på att det passar er. Men han är def en av Gbgs bästa kockar (och väldigt trevlig dessutom!).

  • muggles

    Lappis: problemet är att vid stora koncerter som den här så kommer det väldigt mkt folk till stan och alla restauranger har tydligen väldigt mkt bokningar (osmart av de andra att inte öppna lite tidigare när man tänker efter).

  • muggles

    Jag kan verkligen inte rekommendera Sjömagasinet tyvärr då miljön är extremt mysig och speciell. Men servitörerna upplever jag som lite snorkiga och maten har inte alltid varit perfekt (vilket jag ställer som krav på en såpass dyr restaurang). Sjömagasinet är så berömt även utanför stan så de får mkt folk även om de inte håller standarden längre.

    Sedan finns ju det här: www.pensionatskaret.se/
    Egentligen borde ni välja det för att på köpet få en skärgårdstur och lite sightseeing (till en billig penning!). Ni tar er enkelt dit ut med spårvagn från centrum (tar ca 40 min) och sedan skärgårdsbåt (samma biljett - billigt!). Båten stannar precis vid pensionatet. Restaurangen har jättegod mat med trevlig personal och är en jättefin glasverande med havsutsikt. Vad jag vet ska det även bli fint på fredag så det kan ju bli grymt bra! Pensionat Skäret är jätteromantiskt med massa ljusrosa pelargoner, fin dukning mm. TIPS!

  • muggles

    Lappis: jag kan ta reda på när båten går mm om ni vill åka ut dit. Jag kan verkligen rekommendera det - tror det skulle vara lite speciellt för din man också eftersom han är fransman (ja visst ni har varit i Sthlms skärgård också men...)

  • muggles

    Lappis: det är en ordinär finrestaurang skulle jag säga. Snäppet under Fond, 28+, Thörnströms, K&V skulle jag säga men absolut bra. Men inget ni kommer att komma ihåg (tror jag) om man jämför med alla andra restaurangen i Stockholm...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor