• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

    Lappis
    Min mamma har en jobbarkompis som ska få hem sin lille pojke från Taiwan nu i september. Har för mig de är i er ålder och har försökt länge med att få barn. Är väldigt spännande att följa processen via det som min mamma berättar. Får nästan tårar i ögonen av deras kamp och att de snart får hem lillkillen, som förresten ska få heta Lukas.

  • Mrs  B

    Tinga
    Skönt att det inte visade något på proverna men förstår er ovisshet och frustation.
    Hoppas att sonden hjälper er med viktuppgången!
    Malte hade inga problem med att ha sonden i näsan utan hade istället problem med innehållet eftersom det inte var mjölkfritt från början. Sen när vi fick EnaGo fick han behålla maten igen.

    Om ni kör mjölkfritt, se upp med soyaprodukterna också!!!!!
    De kräks Malte av om han får i sig och enligt dietisten så är det vanligt att vara allergisk mot båda.
    Bara en tanke......

    När jag träffade vår bvc-sköterska idag blev det mycket prat om mjölkallergin men även om "våra" andra allergier. Hon och jag är nämligen allergiska mot samma saker. Men nu har hon även blivit allergisk mot soya och har varit jättedålig under sommaren. Fick ge henne lite tips om mjölkfritt......

    BS
    Makens familj är också väldigt arga på varandra.

  • Lapinette

    Trist med arga familjer. Själv är jag arg för att jag nu ringde restaurangen jag ville boka i Göteborg, som enligt hemsidan öppnar imorgon efter att ha sommarstängt och de svarade i telefon - m a o de har svarat i telefon hela sommaren så självfallet är det fullt hela helgen! Fan, skit och piss!!! Jag kunde ha ringt i juli när jag bestämde mig för att jag ville gå dit men jag trodde ju de hade STÄNGT!

  • Mrs  B

    AM och BS
    Max har följt längdkurvan och viktkurvan precis hela tiden medan Maltes längdkurva har varit över viktkurvan. Så här stämmer det!

    Am
    Malte fick mässlingsprutan innan det var dags för att vi skulle åka till Kanarieöarna, så här var det inga problem att få den tidigare. Fick den idag igen dock, men det kan man ju leva med.
    Vi åker i november igen till holmarna och det är sååååå skönt att åka iväg då. Kommer hem en vecka innan advent och det passar mig perfekt.
    Hoppas Thailand blir bra för er!

    Trots
    Been there, done that!!!!!!
    oj oj oj vad vi har kämpat med Max.
    Nu sen ett halvår är det dock väldigt sällan han trotsar så det har gett resultat med vårt jobb.

  • Mrs  B

    Lappis
    Oj, vad arg jag hade blivit!!!!!!
    Skit också!!!!!

    Nu ska jag sluta spamma tråden och lada lunch till familjen och en lekkompis!!!!!!!!!!!!!!

  • Lapinette

    Ja, jag vill ju gå till ett bra ställe för att fira maken på fredag och alla topprestauranger i Göteborg har stängt .

  • muggles

    Lappis: nej vad tråkigt! Men pröva La Cucina då, de ska också vara bra!

  • muggles

    Lappis: en tanke - har de ingen väntlista - tänk om ngn avbokar? Ni är ju bara två st också, borde vara lättare att få bord.

  • Lapinette

    Han sa att han kunde skriva upp mig på väntlista men jag vill vara säker på att få bord.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor