• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

    satan i gatan vad ni har skrivit idag, har ni inte haft sol eller jobbar ni? Moooahahahahahhahaah!!!!!!!

    men llik förbannnat kommer jag inte ihåg något att kommentera...

    Men blekare än så här har jag nog aldrig varit om sommaren, även om jag knappt får någon annan nyans än ljusblå (det blir iofs mer mot pärlemor framåt juli). Knappt vistats ute i linne ens en gång. Det kanske blir bättre den här veckan men då bränner jag mig säkert ändå så det är lika bra att hålla sig till skugga alternativt kulturtantklädsel.

  • BrudSommar2006

    Sweet, nej, Iris är inte på bättre humör, hon blir arg och ledsen för minsta lilla och arbetar sig lätt upp till en hysteri där man inte får kontakt med henne längre! Emellanåt är hon jättego och glad men hon har ett jäkla temperament just nu.

    Usch, de förbannade myrkrypningarna har drabbat mig igen, jag ligger vaken i flera timmar och sparkar med benen innan jag till sist lyckas somna framåt tre på natten. Så jäkla hopplöst.

  • nennesjuttioåtta

    idag tror jag att jag lärde Nancy något riktigt dumt. Eller det var ju inte med flit direkt. Vi håller ju på och renoverar så idag rev jag ner tapet där det behövdes. Nu på kvällen så ser jag Nancy sitta under fönstret och pilla med klon på väggen och sen ta tag i fliken med tänderna och dra bort tapeten. Tack för hjälpen, men hoppas att hon inte fortsätter med det när den nya tapeten är på plats bara... :-s

    Förresten, tycker ni det är att skämma bort en katt för mycket genom att köpa henne en egen tempur-kudde (visserligen på en helt oväntad rea på hemtex), men faktum är att nu sover hon hela nätterna så vi tycker det är ett genidrag. men inget vi direkt säger högt att vi gjort för hennes skull utan mest att det ser snyggare ut när vi bäddar...

  • nennesjuttioåtta

    det bästa med det är att hon slipper ligga på mattes huvud om nätterna.

  • Ore

    Sweet: Den där vagnen har jag kollat på Det enda som jag gillade mer med Mistral S är att det går att svänga över handtaget snabbt och lätt. Ifall man av någon anledning behöver ha de stora hjulen framåt...

    Nenne: Jag har ju stora förhoppningar om att du snart kommer vara intresserad av barnvagnssnack...

    Har för mig att koko har beräknad kläckning före Frejis... MSW har en jättebra lista över detta

  • Ore

    Nenne: Nej, om det får henne att sova bättre så är det mer som att ni skämt bort er själva

  • Telis

    Oupsie, jag kollar på det i morgon, är lite för trött nu. Men jag råkar ha några poäng i ditt ämne också så jag hoppas att jag ska fatta vad du snackar om.

  • Telis

    Ja, koko ligger enligt schemat före Frejis. Fast Frejis verkar ganska redo för kläckning också så vem vet vem som blir först.

  • Tinga

    Oj, vad ni har skrivit en massa idag! Har inte alls hängt med i tempot.

    I förmiddags var maken med Piff på kontraströngtgen av matsmältningskanalen och man hittade inga fel någonstans. Det är vi såklart tacksamma för, för det hade med stor sannolikhet inneburit någon typ av operation. Det syntes inte heller några tecken på reflux, men det är svårt att se på röntgen, så det är mycket möjligt att han har det problemet. Onekligen verkar det så, eftersom han hade otroligt mycket sura uppstötningar tidigare, men har blivit hjälpt av Losec.

    På onsdag ska vi till neo för ny viktkontroll och maken och jag tänker då begära att man sätter sond på Piff. Han har inte gått upp någonting på snart två månader nu, så det är ohållbart att fortsätta så här. Både igår och idag har hans totala matintag inte ens nått upp till 300 ml per dygn.

    Sweet - hej på dig! Det märktes verkligen att arbetsmotivationen var (är?) låg, med tanke på alla inlägg du producerat idag.

    Nenne - hoppas verkligen att din kropp fattar "ett snäpp längre" den här ivf:en, så att det blir en bebis av det hela till slut. Men det sägs ju att har man en gång varit gravid har kroppen mycket lättare att "fatta" nästa gång.

    Lappis - välkommen hem! Kan inte fatta hur fort tiden går; tänk att det redan gått 2.5 veckor sen ni åkte. Tyckte att det var nyss!

    Telis - klart att RUL går bra!

    Muggles - vad skönt med solsemester i september. Det här "sommarvädret" gör ju ingen människa glad; fy tusan vad det har regnat här idag.

    Kängu - vad trist att amningen krånglar igen. Hoppas att det är ett tillfälligt bakslag. Vägningen på onsdag kan ju ge vägledning om hur lite/mycket mjölk du faktiskt har. Kram!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor