• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • sweetstreet

    nej sköt om dig Kängu!
    Inte köra slut!
    Det 'är tillräckligt bara detta att mata ofta och sova lite... det räcker gott och väl för att tömma energidepåerna. Att ytterligare lägga till ännu mer jobb med trilskande amning och skuldtynga sig med tankar o känslor kring detta är verkligen iten bra.
    Men som sagt så länge du känner att du har energi ork och lust att fortsätta försöka är det bra. All heder åt digl! Men du ska verkligen inte känna det som ett nederlag ifall det inte skulle lyckas.
    herregud om bra föräldraskap definierades genom bra amning så skulle såååå många underbara föräldrar klassas som usla, och så många hemska klassas som fantastiskt bra....
    Kram!

  • BrudSommar2006

    Sweet, så lustigt att du tycker att Brios Sing är lik er vagn för själv tycker jag att den påminner om Bugaboon!

    Telis, jag vet inte vad jag föll för mest egentligen men jag tror att färgen och materialet måste ha haft något att göra med det! Sedan var liften väldigt mysig och vagnen i övrigt ungefär som jag vill ha den.

  • kängu

    BS- Den såg ovanligt "rejäl" ut i sittdelen för att vara en vagn med svängbara hjul!

  • BrudSommar2006

    Ja framöver ska man in i amningsträsket igen, får se hur det känns. Jag ser inget vidare fram emot att bli med bebis och vara så trött och bunden igen, jag ser däremot fram emot när den hunnit bli närmare året och allt börjar lösa sig och barnen börjar ha utbyte av varandra.

  • sweetstreet

    BS,
    haha men det är föär att den ÄR väldigt lik bugaboon!

    Hur är det med iris förresten? Är hon på bättre humör nu? eller är det fortfarande jobbigt?? Tycker det låter som ngn slags utvecklingsfas...

    Kängu,
    det är så lite så! man vill ju gärna kunna komma med ngn klokskap i de ämnen där man tycker man har åtminstone liiiite erfarenhet. och amning som itne riktigt fungerade, det känner jag ju till! '

    Nu msåte jag jobba vidare.

  • Oupsie

    Nu har jag också googlat en massa vagnar...

    Tycker både att den som Ore funderar på och den som BS vill ha var fina. Köp!

  • nennesjuttioåtta

    hojtala!

    Sweetipajsaren!
    Självklart vill vi helst traffa er med men fatta vad coolt att säga tyvärr kan vi inte jobba, vi måste åka bort en vecka till NYC för vi har lovat vara kattvakt.

    telis
    glomde skriva, bra TS!!! ooh ohooooohooh snart dags för RUL åh herregud vad fort det går!!!

    När är nästa kläckning, är det Frejis som är först eller? Sen koko?? Jikes vad det händer grejer här. För de flesta.

    Hur som helst har det varit så himla skönt att inte behöva räkna dagar eller fundera på BIM nu, lite jobbigt att cykeln blev så lång efter missfallet bara så att jag inte hinner med ÄP v 34 som vi hoppades utan det blir långt senare, men vad göra...

    Vagndiskussionen scrollar jag förbi som vanligt.

    Ignorerar också totalt den där hemlisen och håller med mugglan, jag blir anti (men säg nu dåååååå!!)

    Lappis


    Cicci
    Emelie röstar jag på!

  • kängu

    Sweet, det är skönt att få höra om andras erfarenheter så jag tackar och tar emot!!!

    Kramar till er alla, hoppas ni får en fin kväll! Nu ska jag stänga av datorn och umgås lite maken!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor