• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    Tittar just nu på Gordon's Kitchen Nightmares - jag hoppas att jag hinner glömma bort det innan det är dags att äta ute på restaurang igen. *brrrr*

  • kängu

    Telis, jag tror också att RUL kommer gå strålande!!

    Ore- angående vagn, vi tänkte köpt en Teutonia Spirit S 3. Men sen så fick vi en begagnad Teutonia med fyra fasta hjul av en bekant, så då bestämde vi oss för att vänta med att köpa. Lantisar som vi är tycker vi det är bra med fyra fasta hjul, och dessutom är det ett jäkla bra gung i den. Ru sover nästan jämt i vagnen och trivs väldigt bra i liggdelen. Dock är den inte speciellt smidig att gå i affärer med Tror att vi kommer köpa en ny vagn när det bli dags att byta till sittdel.

  • sweetstreet

    haha Telis!
    Så du vill inte hit till NYC och äta på hells kitchen då???

  • sweetstreet

    Ore stackars din lilla systerdotter!
    Hoppas hon sanrt blir bra!

  • Lapinette

    Sweet - vi vill (äta på Hells Kitchen)!!!

    Som sagt, klarade dagen galant men nu är jag totalt död! Vi har tvättstugan så det blir att försöka hålla sig vaken ett tag till.

  • kängu

    Förresten, brunch/lunch på lördag diskuterade Piggis och Lappis... får en liten Kängu och ev.en liten Ru också vara med och leka?

  • sweetstreet

    Jag googlade också BS vagn.
    Hm, sådär ser typ inga vagnar ut här nästan??
    Här är det värstqa Bugaboo-sekten!!!!
    OCH Stokke.
    Sedan en hel del av ett märke jag fick hjärnsläpp på nu så jag minns itne vad det hette...
    och så vår Uppa baby också som har blivit mer vanlig.
    Såg förresten att Brio tydligen gör en vagn som är snarlik vår Uppa Baby!
    www.blocket.se/stockholm/BRIO_Sing_duovagn__fa_med_500___i_presentkort_21360124.htm&w=1
    Otroligt lik!
    Både själva chassit samt den stoooooora korgen!!!!
    fast här kunde man tydligen fälla ihop vagnen även med liggdelen kvar i chassit! Det kan inte vi. Det var ju annars suoperbra.
    jaja, nu ska vi inte köpa vagn på länge kanske aldrig mer...? Så det spelar ju ingen roll, haha!

  • sweetstreet

    Lapinette!
    men så KOOOOOM då!!!!!!!!!
    Hell´s Kitchen väntar...!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor