• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

    Muggles: Nej, jag ska dit med en kompis... Det är dock inte så lämpligt att jag bor hos denna kompisen, eftersom de har både hennes mamma och hans föräldrar hos sig pga att han fyller 30 i krokarna.

  • Ore

    Är det så många ställen som har semesterstängt i gbg? *förvånad*

  • snaily

    Frejis
    Vilken tragisk historia! (Aftonbladetlänken) Hon måste verkligen gilla att vara gravid...
    Nästa steg i vår utredning blir förhoppningsvis att kolla makens simmare, spola äggledare, kanske något mer blodprov? Antagligen fortsätta med Pergo några gånger till? Det är vad jag tror iaf, får se vad han säger, farbrorn.

    Muggles, Gran Canaria låter inte så dumt! Jag får kanske plats i din resväska?

    Nej, nu är det hög tid att åka hem från jobbet!

  • sweetstreet

    Men Piggis!
    Hallååååå!!!!
    Sådär kan man ju inte skriva här!!!!!!!!

    Nu sitter jag ju här och är sprickfärdig av nyfikenhet!!!!!

    Hemlisar, hm.... jag vill med veta......!!!
    Kanske ska jag ta och maila dig och se om du villd ela med dig via mailet.....???

    Är annars dåligt motiverad för jobb idag,
    Hm, känner för att ligga hemma och läsa en bok.

  • sweetstreet

    Ore, vi köpte en "stor" vagn som vi varit och är supernöjkda med.
    Enn Uppa Baby Vista 8men de säljs nog inte i Sverige).
    Den liknar Buggaboon lite i sitt utförande men den var mycket billigare samt framförallt HÖGRE vilket var ngt vi verkligen tyckte kändes bra. Buggaboon är så otroligt låg! Barnet ligger&sitter ju nätan nere på marken känns det som....
    Jag är ju inte så lång men maken är lite längre så vi tyckte att det var en fördel att ha barnet högre upp (= närmare oss) .

    Men iallafall, vi har ändå skaffat en paraplyvagn nu också. En McLaten. Mest för att den är så oerhört mycket smidigare när vi tar Lillskruttan till dagis varje morgon, samt OM man ska ta den i en bil eller när vi ska flyga till Sverige. Om jag förstått rätt så får man ta med sig vagnen genom säkerhetskontrollen OM det är en enkel paraplyvagn, men vår större fick man inte det (iallafall inte i Skandinavien med SAS fat här i USA gick det bra...).

    Vi använder dock vår "stora" vagn en del fortfarande. Om vi ska promenera längre sträckor t ex eller om vi ska ha med oss mycket "packning" (som t ex till stranden). Vår uppa Baby har nämlignen en SJUKT stor "korg" under dom sväljer nästan hur mycket som helst!!!
    Ytterligare en av faktorerna tillv arför vi valde den framför Buggaboon...
    Plus att vi ville kunna fälla ihop den lätt eftersom vi bor rätt trångt. Och med vår vagn kan man fälla ihop den trots att sittdelen sitter kvar i "chassit", men det har jag för mig itne gick med Bugaboon??? Där tror jag man måste ta loss sittdelen först innan man kan fälla den?

    Men som sagt, tror inte uppan finns i Sverige.

    Sedan rent allmänna råd inför vagnköp är att tänka på vad just NI skulle kunna tycka är bra.
    Vilket typ av liv lever ni? Hur bor ni? Stad, landet? hus, lägenhet? Trångbott eller stor plats? Skulle ni prioritera en liten smidig sak eller hellre ngt stabilt och robust? Åker ni mest bil och vill ha en vagn som smidigt kan fällas ihop och kastas i trunken eller åker ni mest kommunalt och vill ha en vagn som passar för det?
    Alla har vi ju olika faktorer som vi väger in och en vagn som är bra för en person kan vara sämre för en annan.
    Lycka till nu!

  • Lapinette

    Sweet - har precis varit inne och läst din blogg ... och jösses vad söt lillskruttan är!!!! Vill också ha! Vill du vara surrogat mamma åt oss??!!!

  • sweetstreet

    Lappis!
    Välkommen tillbaks från semestern!!!!!

    Hoppas att jetlagen inte är alltför jobbig.
    Och du ett tips inför nästa sommarresa är NYC!!!

    Nenne-skrutt!
    Heeej!
    Du ni kan få komma o vara kattvakt ANY TIME!!!!!!!!!!!!
    fast helst vill vi ju ni ska komma när vi finns här så vi kan ses!

  • Lapinette

    Borde det inte finnas någon hemsida där man kan fylla i svar på Sweetans alla frågor, trycka på enter och sen kommer en lista med barnvagnsförslag upp?!! Det vore väl toppen!

  • sweetstreet

    Så ni ska ha tråddejt i helgen i G-borg!?!?
    Där ser man!

    Ska ni alla på konserten eller är det bara lappis????

  • sweetstreet

    lappis,
    hahaha!
    med tanke på hur jädrans lång vntetid VI hade innan Lillskruttan kom så skulle jag nog råda er om annan surrogatmamma....

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor