• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

    Lappis: lovar att ställa upp som barnprylskonsult när ni får hem er bebis! jag har ungefär alla märken, sajter och tips i huvudet ... fast inte så mycket annat verkar det som ibland


    Lapinette skrev 2009-08-03 15:50:02 följande:
    Gällande barnvagnar så vad behövs om man får hem en 1-åring? Har suttit och läst igenom en hel adoptionsblogg från den dag de betalade in anmälningsavgiften tills nu i sommar när de fick hem sina tvillingar från Sydkorea.
  • Lapinette

    Super! Fördelen med att adoptera ... man behöver inte köpa en massa prylar som bara används i några månader .

  • muggles

    Ore: skulle du på Madonna själv på söndag? Vi ska nämligen dit oxå..

    Lappis: vad har du bokat på för resto i Gbg för makens föd.middag? *nyfiken*

  • Lapinette

    Har liksom under dessa år på tråden scrollat förbi allt snack om barnvagnar, blöjor och annat smått och gott. Återkommer när det blir aktuellt om en så där 1,5 år. Maken och jag började lite smått prata om vad vi ska resa nästa år ... eftersom vi kallt räknar med att vi kommer att vara barnlösa även nästa sommar. Känns faktiskt helt ok!

  • Ore

    Frejis: Vad blev det för vagn för er?

    Lappis: En sulky av något slag, med fällbart ryggstöd och suflett. (Kan ju faktiskt tänkas att man vill att 1-åringen ska kunna somna i vagnen när man är ute på något, och då tror jag att dessa grejer är bra). Alla vagnar som jag tittar på (duovagnar och kombivagnar) skulle funka, det enda är att man inte behöver köpa någon insats för nyföding.
    I övrigt är det väl samma "bekymmer" angående vad man ska göra. Fast jag tror att ju tyngre barnet blir, desto gladare är man om man har svängbara framhjul av något slag...

  • muggles

    Aaah, har precis bokat in 4-stjärnigt hotell på Gran Canaria i början av sept Vara ifrån Moa en hel vecka - hjälp!

  • Lapinette

    muggles - har inte bokat någon än då den jag vill boka, Kock & Vin, inte öppnar förrän på onsdag (sommarstängt). Är det då fullt så kommer jag att panikringa till samtliga trevliga restauranger i Göteborg.

    Läste förresten i den där bloggen att bloggaren hade besökt en annan familj som adopterat från Sydkorea och den lilla blev jätteglad, uppmärksammad när det var någon med asiatiskt utseende som var i närheten. Tog åt mig och tänkte att det blir nog bra det här ... jag och maken är ju båda mörka och sneögda .

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor