• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

    Hemliga grejer gör mig alltid extremt nyfiken, vare sig de rör mig eller inte...

  • Lapinette

    Samma här ... medan presenter är jag inte så nyfiken på, till makens förtret.

  • Frejis

    Kram till Snaily, hoppas att farbror gyn hjälper till med fortsatt utredning, hur är den tänkt att fortsätta? Jag tror att hunduppfödare nog har andra motiv än "hundens bästa" när de avlar på dem; de individerna som är fysiskt bäst blir väl inte alltid de finaste ändå

    Det verkar ha blivit en tidig uppstigning pga Korven, vilka sovvanor han har!

    Lappis, välkommen hem!

    Ore, känner igen funderingarna ang barnvagnen och andra babysaker. Trots att vi redan köpt barnvagn kan jag inte låta bli att fundera om den barnvagnen verkligen kommer att bli den optimala för oss. Hur kan man veta vad man kommer att ha för behov i framtiden, allt blir ju så teoretiskt

    A M - Stackars H., du får pussa honom från mig med!

    Läste den här artikeln om en tjej som redan har tretton barn som har blivit omhändertagna och ska nu få den fjortonde. På tal om det där med lämplig för avel

    www.aftonbladet.se/wendela/article5586420.ab

  • Frejis

    Jag har också blivit rejält nyfiken på era hemligheter, sitter nu och gissar vad det kan handla om

  • Lapinette

    Frejis - jag har inga hemligheter ... kan inte hålla tyst så det finns liksom inga .

    Gällande barnvagnar så vad behövs om man får hem en 1-åring? Har suttit och läst igenom en hel adoptionsblogg från den dag de betalade in anmälningsavgiften tills nu i sommar när de fick hem sina tvillingar från Sydkorea.

  • muggles

    Piggelin: japp jobbar idag.

    Är det bara jag som blir anti när ngn med mening vill göra en nyfiken???

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor