• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjosok

    Håller med, egentligen borde regelrätta bakelser och enkla stilar kunna leva i fred, sida vid sida. Just bröllopsmode är hysteriskt, det EN har det har ALLA, framförallt i ett land som Sverige där det är fult att sticka ut.

    Att sedan dessa klänningar är kul att pyssla med, såväl till seriösa som mer plojiga sammanhang är en annan femma

  • lillabruden

    hahaha jag hade nog sett ut som en 5åring i mammas gamla maräng för jag är bara 156cm o dina klänningar ser ganska pampiga o stora ut (med volanger osv menar jag)
    Men man kan tycka vad man vill om stilen, dem ser välgjorda ut!!


    Fjosok skrev 2009-09-08 10:05:57 följande:
    Håller med, egentligen borde regelrätta bakelser och enkla stilar kunna leva i fred, sida vid sida. Just bröllopsmode är hysteriskt, det EN har det har ALLA, framförallt i ett land som Sverige där det är fult att sticka ut.Att sedan dessa klänningar är kul att pyssla med, såväl till seriösa som mer plojiga sammanhang är en annan femma
    usch....varför är det så gott med smält ost?
  • Fjosok

    Därför att osten innhåller massor av fett? Och fett = smakämnen?

  • TinkerBelle

    Hej hej tanter,

    I söndags slängde jag mig på ett plan för att åka och vara med maken som bott på sjukhuset sedan i fredags kväll.

    Precis när han landat i Sverige i fredags fick han ett meddelande på moilsvar att det var kris. Man trodde inte svärmor skulle överleva natten. Fick köra honom från Västerås flygplats direkt till arlanda. Lill-skrutt satt i baksättet och hulkade hela vägen - ingen kul upplevelse för någon av oss.

    Svärmor lever fortfarnade. Hon har stabiliserats, men i fmailjen har det arit en hel del slitningar och i söndags kom ett desperat sms med rop på hjälp.

    Lite tant förnuft har fått de stiriga Engelsmännen att lugna ner sig. I går måndag efter att jag kört ut dem ur svärmors rum tog hon själv mod till sig och sa till dem som kom in att hon ville ha lugn och ro...

    Ska åka hem ikväll och hoppas att allt fortsätter vara lugnt efter jag åkt - tvivlar.

    Mulle - Jo go girl! Bara för att man är söt och glad och ler friskt betyder inte att det är fritt fram.


    Frulle skrev 2009-09-08 08:57:15 följande:
    Han killen från jobbet har suttit och mailat mig HELA morgonen!Sen frågade han om jag kunde lägga in honom på msn! Han kunde heta Berit så inte Micke skulle misstänka nåt!!DÅ var det nog kände jag!! Skrev att jag ALDRIG skulle smussla för min man och att jag är trogen honom för han är den bästa man man kan ha!!!!!!
  • TinkerBelle

    GRATTIS till att allt gått så bra.
    Du ska se att det ordnar sig med maken och heltid. Som du säger kan nog sonen behöva hans stöd för att flytta är inte helt lätt för en liten kille. Mycket nytt och många nya vänner.

    Jag avundas dig dock inte. Jag avskyr att packa, men flytt städa är nog snäppet värre.


    passionsblomman skrev 2009-09-08 09:08:02 följande:
    Men HERREgud Mulle! BRA att du sa ifrån! Vad är det för dumheter! Bort med Berit!Sonen tyckte det var roligt att hälsa på i klassen, men han inser också nu att han ska åka ifrån sina kompisar. Så hans känslor är nog lite förväntansfullt vemodig och lite nervös.Men i skolan har flera fröknar (jag VET att det heter lärare och pedagoger men jag säger fröknar ändå) sagt att han verkar så lugn och att han själv säger att det kommer att bli bra på nya stället. Jag går på det.Sambon har tackat ja till det som erbjuds och så får han väl avancera därifrån. De har inte så många heltider och fasta tjänster, men däremot garanterar de att de har jobb åt honom.Jag sa åt honom att nappa, för jag tror att ffa sonen kommer att behöva att han kommer ner till oss så snabbt som möjligt.Nu jobbar han kvar häruppe till sista september och sedan får vi landa hela familjen.Vi kör stora lasset nu i helgen och sedan på tisdag flyttar vi för gott efter att ha skrivit medköparna och fått slutbetalning.Alltså borde jag sätta fart nu, för nu ska allt som står i skrymslen och vrår dras fram i ljuset, rensas och packas...
  • TinkerBelle

    Håller med alla tanter att du har en redig karl med båda fötterna på jorden.


    Sonja68 skrev 2009-09-08 08:52:06 följande:
    Jo, jag kom just på att det fanns en anledning, eller två, till varför jag gifte mig med honom ♥
  • Frulle

    men vilken röra!!!
    Hoppas allt blir bra med allt!!


    TinkerBelle skrev 2009-09-08 11:23:52 följande:
    Hej hej tanter,I söndags slängde jag mig på ett plan för att åka och vara med maken som bott på sjukhuset sedan i fredags kväll.Precis när han landat i Sverige i fredags fick han ett meddelande på moilsvar att det var kris. Man trodde inte svärmor skulle överleva natten. Fick köra honom från Västerås flygplats direkt till arlanda. Lill-skrutt satt i baksättet och hulkade hela vägen - ingen kul upplevelse för någon av oss.Svärmor lever fortfarnade. Hon har stabiliserats, men i fmailjen har det arit en hel del slitningar och i söndags kom ett desperat sms med rop på hjälp.Lite tant förnuft har fått de stiriga Engelsmännen att lugna ner sig. I går måndag efter att jag kört ut dem ur svärmors rum tog hon själv mod till sig och sa till dem som kom in att hon ville ha lugn och ro...Ska åka hem ikväll och hoppas att allt fortsätter vara lugnt efter jag åkt - tvivlar.Mulle - Jo go girl! Bara för att man är söt och glad och ler friskt betyder inte att det är fritt fram.
  • TinkerBelle

    Säkert ingen fara på taket. Han går bara omkring och är lite så där "bakfull lycklig" över att ha dig som sin äkta maka.
    Njut, men glöm inte bort att ge honom beröm och visa att du uppskattar vad han gör. Brukar vara det dem är ute efter.


    lillabruden skrev 2009-09-08 09:46:36 följande:
    Sonja, låter som du gift dig med en tant-man Och Frullemulle, håller med dem andra!!! Bra gjort!!!Imorse kom jag hem och carlos hade tagit disken.....jag befarar snart världens undergång!! vad har hänt med karlen?!?!?!! Vi har varit ihop 6,5år och aldrig har han gjort så mycket utan tjat och bönande från mig!!!! Jag är klart glad men....misstänksam....är jag dum?Passionis, BILDER på slottet
  • Sonja68

    *kilar in som hastigast på väg till lunchen*


    TinkerBelle skrev 2009-09-08 11:33:59 följande:
    Säkert ingen fara på taket. Han går bara omkring och är lite så där "bakfull lycklig" över att ha dig som sin äkta maka.Njut, men glöm inte bort att ge honom beröm och visa att du uppskattar vad han gör. Brukar vara det dem är ute efter.
    Jo, ibland måste man klia lejonmanen på dem litegrann

    Tinker; Har tänkt på dig och din familj och undrat om ni fick en lugn helg tillsammans eller ej... Ser att så var inte fallet!
    Oj, oj, kämpigt värre. Håll ut! Din man och hans familj har tur som har en förnuftig Tant från Svedala som styr upp ibland. Så skönt för din man att du är som du är
    I nöd och lust var det
    Bara du själv hinner andas och landa (!) mellan turerna?!
    Och förstår att Lillan blev besviken Hur är det med henne nu?

    Nu väntar lunchlådan, så Solong!
  • Aleta

    TinkerBelle - det är en jobbig tid för hela familjen verkligen. Tyvärr så kommer det ju en massa sorg sedan när det är över.
    Skickar lite styrkekramar från mig.

Svar på tråden Tantvarning 5