• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Cantaton

    Jag har kräftor i frysen redan Men jag har lax i kylen, så det kanske är bättre att jag lagar den. Jag har just bestämt mig för att åka till Falun imorrn och hälsa på på sjukhuset, så jag vill inte bara släppa allt hippsomhappsom på kontoret fram till tor.


    passionsblomman skrev 2009-08-18 18:27:54 följande:
    Förresten kan du väl köpa vacuumförpackade? ...eller svenska färska...
  • Sonja68

    Mmmm... Lax. Det åt vi igår. Varmrökt lax och varmrökt laxöring.
    Idag blev det Renköttsoppa, en liten favorit som lagas titt som tätt hos Ryssarna i Vita huset
    Den där lilla blonda slampan med bloggen verkar ha blivit klumpigt vaggad minsann Vilken ärthjärna!

  • Villemoa

    Moahahahaha..."ha blivit klumpigt vaggad"...ska genast lägga till det uttrycket i hjärnkontoret

    Mulle; toppen!!

    Själv har jag just ätit pannbiff, potatismos, gräddsås, svartvinbärsgelé och saltgurka som min man bjöd på Mums!!


    Sonja68 skrev 2009-08-18 18:46:01 följande:
    Mmmm... Lax. Det åt vi igår. Varmrökt lax och varmrökt laxöring.Idag blev det Renköttsoppa, en liten favorit som lagas titt som tätt hos Ryssarna i Vita huset Den där lilla blonda slampan med bloggen verkar ha blivit klumpigt vaggad minsann Vilken ärthjärna!
  • Fjosok
    Villemoa skrev 2009-08-18 18:52:08 följande:
    Moahahahaha..."ha blivit klumpigt vaggad"...ska genast lägga till det uttrycket i hjärnkontoret
    Har inte kollat men är det den är blonda saken med mobilkameran i spegeln som låter som en hamster som rökt på?
  • Daa

    Fjosok skrev 2009-08-18 19:11:34 följande:


    Har inte kollat men är det den är blonda saken med mobilkameran i spegeln som låter som en hamster som rökt på?
    "hamster som rökt på"
    Jag har verkligen hoppats att hon inte är på riktigt.
  • Fjällbruttan

    Hej... I´m back, nu ska jag försöka läsa ikapp medans jag klunkar te och kurerar dunderförkylning:-/

  • Villemoa

    Hahaha...ja det är hon med en IQ på 0


    Fjosok skrev 2009-08-18 19:11:34 följande:
    Har inte kollat men är det den är blonda saken med mobilkameran i spegeln som låter som en hamster som rökt på?
  • Fjosok

    Ja, hamster. NI vet, hjulet snurrar men hamstern är död, typ

    kolal bara in www-metrobloggen.se och kolal vilka som ligger överst, lika roligt varje gång. Nu har dom dock kickat glamourmodel-wannaben "Strawberri" som dag efter dag la upp nya bilder på sig själv i bikini och BH för att visa sina sillisar, typ.

    Undrar varför alla tokstollar samlas där, typ :)

  • Bobou

    Haha, men vad ni blir upprörda över fjortisen! Jag vill ju bara utbrista "men naaaaw, lilla livet då!"...

    Man minns ju själv hur det var att vara tonåring och inte veta hur man skulle förhålla sig till omvärlden. Det är jättesvårt för många tonåringar att både läsa av andras reaktioner och se sig själv i ett sammanhang, för att pannloben inte riktigt hinner med i utvecklingen, har jag läst. Precis så var det för mig. Min reaktion på det var iofs diametralt motsatt den här tjejens, men jag kan ändå förstå hur det kan bli så. Och att detta finns kvar på nätet om tio år tror jag är värre för henne då än att ha en fet röv...

    Och Villemoa; jag tror att beteendet är en reaktion _mot_ värderingarna hon fått med sig hemifrån!

    Frulle: jättebra med värderingen!

    Vad god mat alla äter... Jag har just ätit middag också; korn- och havregrynsgröt. Men nu ska jag över till grannen och kolla True Blood o käka Polly!

  • Daa

    Hej Bobou!
    Ja, inte var det lätt att vara tonåring. Kanske lika bra att internet inte var lika känt&använt på den tiden man själv befann sig i den åldern...
    "om det finns kvar på nätet om tio år..." Fick just lite ont i magen för hennes skull.
    Lilla livet, då

    Alla äter inte god mat ikväll: Om det är någon tröst så har vi ätit stekt falukorv och makaroner till middag.

Svar på tråden Tantvarning 5