• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68

    Cantaton; vad glad jag blir att höra att du sover ordentligt och promenerar. Huvudvärken kan komma från vädret precis som Frulle skriver, jag kan också känna av när vädret växlar, lågtryck känner jag av och åskväder.
    Men även inre stress, typ att du är stressad för att du inte hinner klart det där du ska överlämna, dåligt samvete för att du sovit och vilat istället för att jobba osv.
    Kram i alla fall. Hoppas du hinner färdigt nu och kan släppa det sedan och slappna av lite.

  • passionsblomman

    Jag får också väderskallebank. Idag är det ju inte för muntert om man vänder blicken mot skyn, så det förvånar mig inta.

    Men gumman, OM det är som flera av oss befarar, att du redan hunnit bli lite överansträngd INNAN du började ta lite bättre hand om dig, så är det faktiskt så att du kan ha kört dig över en gräns där det inte alls räcker me de normala timmarna sömn och där huvudvärk är väldigt vanligt.

    Du kan ju inte göra mycket annat än fortsätta ta vara på dig som du gör nu, men ha ändå förståelse för dig själv, att i perioder i livet hamnar man lite "back" energimässigt och behöver stilla tid, händelselös tid och återhämtningstid.
    Du behöver inför-framtiden-tid och omladdningstid, landa-i-dig-själv-tid och bara finnas-till-tid.

    Det är en otrolig massa tid det! Men det är också fantastiska saker som gror inom en under sådan tid. Den kan synas fullständigt händelselös och kanske rentav lat, förvirrad och slapp utåt sett, men den är själva förutsättningen för det som kommer efteråt.

    Jag vet att du tar dig själv och din hälsa på allvar. Puss på dig!

  • Frulle

    Ooo det är en sån sexy motherfucker som kommer hit ibland! Mmmmm..

  • Frulle

    Har ni sett sex and the city??

    Han som Samantha dejtar ett tag.. Richard. Den lite äldre.. Typ så ser han ut!!! Me like!!


    passionsblomman skrev 2009-08-18 09:49:00 följande:
    Va? Vem?
  • passionsblomman

    Nä, det har jag inte.

    (seså, rita ett kors i taket nu)


    Frulle skrev 2009-08-18 09:51:33 följande:
    Har ni sett sex and the city??Han som Samantha dejtar ett tag.. Richard. Den lite äldre.. Typ så ser han ut!!! Me like!!
  • Daa

    Hejhej.
    Åh, vad jag har blivit dålig på att skriva i den här tråden. Jag läser och tänker på er i allt vad ni möter, men har svårt att komma mig för att skriva.

    Cantaton: kram på dig. Vilket tungt besked att få. *kramar lite till*

  • Fjosok
    Sonja68 skrev 2009-08-18 09:44:37 följande:
    Husspekulanter: Ingen som är sugen att flytta upp till Norr??www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/438029Såna här hus kan man få till vrakpris hos oss Om jag inte redan hade hus hade jag slagit till.
    Ska man bo fint billigt är det norra Norrland eller Småland som gäller. Men skulle själv ha svårt att bo norrut igen. Vintrarna är för långa och kalla ...
  • Sonja68
    Fjosok skrev 2009-08-18 12:07:12 följande:
    Ska man bo fint billigt är det norra Norrland eller Småland som gäller. Men skulle själv ha svårt att bo norrut igen. Vintrarna är för långa och kalla ...
    Jo, det håller jag med om! Det vill till att man gillar vinter... Själv så hatar jag kyla, men älskar snö. Åker slalom och maken är f.d. bandyproffs och är inte rädd för lite kyla (har man spelat bandy i -40 i Sibirien så...), har även han blivit slalomfantast och gillar snö. Förutom när det ska till att skottas, hrm. Ungarna åker skidor på både längden och utför, åker skridskor och som alla barn älskar de snö, åka pulka, spark, åka madrass nerför stora snödrivor.
    *blir nostalgisk* Minns hur vi byggde stora fort och borgar i snödrivorna som barn, gjorde ljuslyktor av snöbollar osv.
    Mörkret är dock jobbigt här uppe på vintern.
Svar på tråden Tantvarning 5