• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Bobou

    Japp! Opererades i fredags. Jag har nog haft rätt tur för jag har inte alls haft särskilt ont, några timmar i fredags bara, men det känns att det är en läkningsprocess på gång i kroppen... Har varit trött och törstig och tung i huvudet.

    Du gjorde väl LASIK?


    Frulle skrev 2009-08-17 11:57:45 följande:
    Välkommen!!! Ahaa vilken har du gjort?? Är det Elsa??
  • Frulle

    Jag gjorde Lasak.. En nyare variant på Lasik.

    haha dom är helt knäppa som har typ samma namn på alla!
    Lasek, Lasik och Lasak!


    Bobou skrev 2009-08-17 12:04:24 följande:
    Japp! Opererades i fredags. Jag har nog haft rätt tur för jag har inte alls haft särskilt ont, några timmar i fredags bara, men det känns att det är en läkningsprocess på gång i kroppen... Har varit trött och törstig och tung i huvudet.Du gjorde väl LASIK?
  • Bobou

    Ja, eller hur?! Därför säger jag ELSA istället för LASEK... Undrar varför folk med tunna hornhinnor inte kan göra LASAK egentligen?


    Frulle skrev 2009-08-17 12:05:56 följande:
    Jag gjorde Lasak.. En nyare variant på Lasik.haha dom är helt knäppa som har typ samma namn på alla!Lasek, Lasik och Lasak!
  • Frulle

    Mmmm..
    Ja det har varit guld för mig...


    Bobou skrev 2009-08-17 12:23:26 följande:
    Ja, eller hur?! Därför säger jag ELSA istället för LASEK... Undrar varför folk med tunna hornhinnor inte kan göra LASAK egentligen?
  • passionsblomman

    Jag har fått mitt flyttbryt nu.
    jag har hela tiden vetat att jag aldrig i livet skulle kunna bryta upp härifrån och ta farväl av hela vår tillvaro här och allt vi byggt upp i form av nätverk och så, utan att gråta.

    Idag är gråtdagen. Jag storbölar bara jag tänker på att skolan startar på onsdag och att det bara blir några futtiga veckor till för min son här.

    Har idag pratat med mäklare, bilverkstad, bebiskliniken, rektorn på sonens nya skola och alla möjliga andra personer...
    Det är lämna bilen på verkstad imorgon-LÅNGT att köra, skolstart på onsdag plus hämta ut nya hormoner och börja behandla med dem,och göra brudbukett torsdag-fredag och så visning här på söndag. Sedan spola äggledarna på måndag, bilbesiktning på tisdag, VUL, blodprov och ny insemination under slutet av nästa vecka...

    Lite många olika saker nu känner jag. Och framförallt måste jag fortsätta s-t-ä-d-a.

    Men nu har jag snyftat ur mig lite så jag kanske kan ta mig samman och fortsätta.

  • Sonja68

    Blommis: Jag känner igen mig... Jag klarar inte heller uppbrott och farväl utan gråt. Såklart att det kommer gråtdagar, idag är en sån dag. Vore väl konstigt annars. Om man inte kände nån sorts sorg över att lämna ett ställe och människor där man levt sitt liv flera år, menar jag. Då kunde man ju undra hur dåligt man egentligen haft det under den tid man levt där. Svårt att förklara hur jag menar, men jag tror du förstår.
    Enda gången jag inte gråtit för att lämna ett hus och person och ställe där jag bott är när jag lämnade ärkeaset som jag bodde med i min ungdom, Han som misshandlade mig.
    Ändå hade jag pysslat i det huset, många timmar hade jag grävt och tårarna vätt jorden där jag planterade alla blommor som jag älskade så mycket. Men den dagen jag gick så kände jag INGEN saknad efter nåt. Bara lycka över att vara FRI och att LEVA.
    Men annars så har jag gråtit och sörjt varje ställe som jag lämnat, även om det varit frivilligt. Många minnen, osäkerhet för hur det blir på nästa ställe, gör vi rätt osv. Men i slutänden så vet man att man MÅSTE göra detta och gå vidare.
    Ni kommer få det BRA i Småland! Men såklart att det är tufft att bryta upp från ett ställe där man haft det bra. Men det betyder inte att man inte kan få det ÄNNU bättre dit man går
    Jag beundrar din styrka och ditt mod.
    Många, långa kramar och fräscha näsdukar att torka tårarna och snyta sig med får du från mig ♥

  • Im yours

    Hej Bobou, o välkommen in!!!!!!!!!!!

    Blomman; Det var en väldans lång attgöralista min vän. Varma styrkekramar landar hos dig NU♥ ♥

Svar på tråden Tantvarning 5