• Svar på tråden Tantvarning 5
  • dfk

    Ja didis, tänk att barnen ska växa om en också.
    Min snart 13-åring har faktiskt redan gjort det. Jag är ca 172 cm lång och hon är 178 cm lång! Hon har nu också två storlekar större skor än vad jag har! Vet inte när hon ska sluta växa.
    Hon ser alltså mycket äldre ut än vad hon är och börjar att bete sig som hon vore det också. Det har varit mammas lilla tjej jämt, och nu vill hon inte knappt vara med mamsingen. Jag tycker både det är bra att hon blir självständig men också vemodig då jag saknar hennes umgänge. Hon kan fortfarnade smyga till sig kramar och så, men det blir allt mindre av det också.

  • Aleta

    Hej igen och tack alla!
    Nu är jag tillbaka från Gotland. Det var helt underbart, men dyrt att äta ute. Jag hann med massor, till och med att köpa mig en medeltidsinspirerad klänning och knata runt på medeltidsmarknaden och på stan helt rätt klädd.

    Visste ni att det finns en helt enorm tygbutik på Gotland? Tyglagret heter den. Mamma och jag spenderade över två timmar därinne till min man och svärmors förfäran. De tog barnen och åkte till badstranden istället. Tillslut köpte jag urläckra tyger till en balklänning som jag ska sy någon gång. Nu gäller det bara att bli bjuden på bal också!
    Mamma sa att hon aldrig hade sett så mycket tyg utom på Harrods i London.

    Grattis Villemoa!

    Im yours, det låter spännande med filmmanus, vad är det för något?

    På måndag kommer snickarna och spikar igen kökstaket. Vi fick en vattenläcka i början av sommaren, så vi har haft tak i halva köket och plastskynke i resten. Sedan ska de riva upp badrummet ovanför. Allt ska ut, jaja, man får se det positiva, vi får ju ett nytt badrum!

  • Aleta

    Vi ordnar en medeltidsbal!


    passionsblomman skrev 2009-08-16 00:09:35 följande:
    Jag vill också ha en medeltidsinspirerad klänning!och gärna gå på bal med för den delen!
  • feministbrud

    Vill bara skryta med min duktighet: Har nu sprungit midnattsloppet istället för att ha varit ute på dåligheter!

  • Frulle

    Uppdatering.. Det blir idag 11 hus (ELVA) som vi ska kolla på.. Vi kommer få köra som skållade råttor!

    Igår var det kräftor.. Jag gav upp efter 1,8 kilo kärftor.. Då började jag få lite ont i magen.
    Jättemysigt var det.. Syrran med sin familj och våra grannar var här. Vi satte upp kräftskivelampor i hela taket på vår uteplats och sen satte vi på infravärmen. Myyyyys...


    passionsblomman skrev 2009-08-15 12:06:16 följande:
    Oj det var ambitiöst!
  • passionsblomman

    Aleta: JAAAA! Medeltidsbal! DET gör vi!

    Feministbrud: *djupt imponerad* det var himla duktigt av dig!
    Du är värd pris!

    Mulle: sväljer du kräftorna hela eller hur hinner du???
    Jag är den mest noggranna av kräftätare och när jag ätit en så finns därsannerligen inte mycket kvar mer än skal. Varje liten röd tar sin lilla tid.

  • Frulle

    JAg är ett proffs helt enkelt! Här lämnas inte nånting kvar..'
    Först äter jag stjärten, sedan huvudet och sist klorna..


    passionsblomman skrev 2009-08-16 10:04:19 följande:
    Aleta: JAAAA! Medeltidsbal! DET gör vi! Feministbrud: *djupt imponerad* det var himla duktigt av dig!Du är värd pris! Mulle: sväljer du kräftorna hela eller hur hinner du??? Jag är den mest noggranna av kräftätare och när jag ätit en så finns därsannerligen inte mycket kvar mer än skal. Varje liten röd tar sin lilla tid.
  • passionsblomman

    hihi, jag äter först klorna -alla delarna , sedan mitten på kroppen och det som är i huvudet, med kräftsmör och allt, sedan stjärten. Om det är bra kräftor gnager jag på småbenen också.

    Fast jag VILL att det ska ta tid. Då jag köper Svenska så får det bli färre och långsamt, för det blir för dyrt annars...

Svar på tråden Tantvarning 5