• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

    Å blomman,vet hur det känns... när till salu skylten satt utanför mitt hus började jag nästan grina! Som tur var hade jag redan flyttat in till Mattias så det var stylat och klar, slapp ha tandborsten i bilen

    Fjosok, vill bara meddela att mälardalen ligger förbannat ocentralt

  • Panzerfaust

    Passionsblomman, vi ses imorgon

    Två av missarna får iaf flytta norrut, tyvärr backade syrrans kompis ur att ta en, vette fasen varför och varför hon inte sagt ngt till syrran förrän idag. Nåja två tar vi med oss till 026-området.

  • Cantaton

    God morgon! Nu ska jag bara göra mig iordning, sedan ska jag iväg till Blodcentralen och lämna blod för första gången.

  • Sonja68

    God morgon!
    Idag väntar jag ett ilsket telefonsamtal från fönster/byggfirman. Har nämligen bestridit deras faktura som jag fick i brevlådan medan jag var bortrest. Den är på ett högre belopp än vi kom överens om, de har fortfarande inte fyllt igen alla hål kring fönsterkarmar och fönsterbleck på utsidan och inga garantisedlar har jag heller fått, trots upprepade påstötningar. Trasigt handtag och ev. skada i ett glas lär ju bli svårt att få på garantin utan garantisedlar.
    Jag ids inte ringa mer för det händer ju inget utan nu bestrider jag fakturan skriftligt. Har meddelat att jag kommer innehålla 10000 kr tills allt är åtgärdat.
    Han är så otrevlig när jag pratar med honom att jag inte kan säga ett ord för då börjar jag grina

    På jobbet är det kaos, skottar mig igenom pappershögarna. Hemma är det storstädning på nätterna som gäller, vi får gäster i morgon från Murmansk. Deras son (14 år) ska bo hos oss i två veckor för han ska studera engelska i grannkommunen.

    Är besviken på min man dessutom som inte förstår att en sexåring INTE är mogen att cykla till skolan själv, inte ens om pappa kör efter med bilen. Suck. Måste ta en diskussion ang detta ikväll, för jag tolererar det INTE!

    Cantaton: Lycka till, du gör nåt bra. Skulle också vilja lämna blod, men fick nej pga mina egna taskiga blodvärden. Kanske senare när de blir bättre.

    ha en bra dag alla goa tanter!

  • dfk

    Sonja- välkommen tillbaka! Vad trist att det ännu inte löst sig med hantverkarna, men det är jättebra att du agerar som du gör.
    För om du betalar fakturan nu, då finns det ju ingen som helst garanti att de kommer och åtgärdar det sista heller.

    Villemoa- Ett stort grattis!

    Fjällbruttan- åh! det lät gott med kantareller och älgbiffar.

    Didis- jag förstår att du varit lite orolig för dottern. Jag vet att jag också kommer vara det när mina tjejer blir så stora att de ska ut och resa på egen hand!

  • Im yours

    Hej hopp alla tanter!

    Förstår att det känns konstigt att se TILL SALU-skylten blomman. Men det är nu det börjar .......... framtiden. Kramar.

    Här byggs varken kompost, lagas festmat, el annat. Inte heller behöver jag bråka med klantverkare. Sonja, jag beundrar dig verkligen!!! Mer styrka skickas i form av kramar.

    Mitt enda bestyr är att skaffa mig filmbransch- kläder. Jag får för mig att det är nattsvart som gäller, el?? Hmmmm, jag är eg ingen svartis, får allt hotta upp Michael Klein- klänningen med en scarf, lila mocka stövlar eller nått. Jaaaaaaaa, värdsliga saker

    Nu bli det frukost! Tjoho!

  • Cantaton

    Yeahy!


    passionsblomman skrev 2009-08-13 08:45:34 följande:
    Hejom fejom!Idag får jag träffa Makarna Heloise och Panzer! Det ska ju bli hur kul som helst!
    Sonja, jag hade tydligen väldigt, väldigt fina blodvärden. Fast det brukar läkarna säga att jag har... Har haft mkt problem med trötthet och illamående i många år - framför allt på hösten, och gått o tagit prover varje höst. Men de säger alltid "Det var länge sedan vi såg så här fina blodvärden - det är inget fel på dig". Men allt gick bra idag, tyckte faktiskt att det var riktigt trevligt på blodcentralen. Men sedan ville blodet inte sluta flöda så nu har jag fått en gaslinda runt armen, ser ut som om jag varit med om en olycka eller nåt Tur att jag är ensam på mitt kontor så jag slipper frågor!
  • Sonja68

    I'm yours, tack för dina snälla ord.
    Filmbranschkläder, så flott det låter
    Stora, mörka solglasögon tänker jag på

  • Soldemor

    Hejsan svejsanh!

    Prästtanten finns för en kort tid vid en dator, är och kollar mail och så på jobbet. Fast 25:e blir det äntligen dator hemma, så då kan jag hålla mig lite mer ajour med vad som händer här,känns bra.

    Har haft en helt fantastisk semsterresa; Linköping, Borlänge, Arboga och Ulricehamn och på vägen hem: (plats för fanfar)Ullared! Och det var makens eget förslag!

    Något som var lite mindre roligt, är att min chef inte tycker jag skall gå kursen jag talat om nu. Men jag har VÄLDIGT stor förståelse för det. Med tanke på det hemska som hänt där under min semester, har jag nästan dåligt samvete att jag har semester istället för att redan börja där nu, eftersom jag behövs väldigt mycket där. Fast samtidigt, är jag inte utvilad när jag börjar, har jag inte all den ork som behövs för att finnas till för andra.

Svar på tråden Tantvarning 5