• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Cantaton

ooooh! Hoppas allt går bra

Villemoa skrev 2009-08-11 13:19:43 följande:
    Välkommen hem Sonja!! Long time no see Haft det bra hos farfar?Kan ju passa på att berätta för alla goa tanter här inne att jag plussade svagt, svagt igår!! Vågar inte riktigt tro på det än så det blir ett nytt test på torsdag, kan knappt vänta!!
  • Cantaton

Dag 2 denna vecka = promenad nr 2.

Blomman, kära du! Många styrketankar och -kramar till dig.

• Fjällbruttan

Blomman!! Skickar bums över en flaska whisky i medicinskt syfte... en liten hutt för att dda bakterier och sova gott på, resten kan sambon dricka upp så får han lite roligt när HAN ska måla imorgon
    Nu får du ta det lite lugnt!

Men grattis till huset i alla fall

Här ösregnar det och internet har legat nere idag...avgrävd kabel.. så jag har irrat runt med tvätt och fakturerat och tömt gamla husvagn...lite sorgligt, fata inte att vi köpt en "glitterny" som Mattias säger

Cantaton, ta en promenad för mig med

Villemoa Grattis

Sonja, välkommen hem!

Feministbrud, kul att stöta på nån ny här, alltså, misstänker att du är "gammal" men ny för mig
    Du kan få min cykel, fast den har ingen sadel... finns ett skäl till att jag inte cyklar

• Villemoa

Tack Cantaton och Bruttan!!

Kunde inte hålla oss (så är det att vara otålig) så vi gjorde ett till test ikväll och den här gången var det ingen tvekan om att det var ett plus på stickan

• Cantaton

Fjällbruttan, det vet jag inte om jag hinner fast man kanske ska ta på sig den typen av tjänster "Jag går promenaden åt dig mot X kr". Bra för mig i dubbel bemärkelse

• Frulle

haha! Men blir inte cykelturen mycket, hmm, mer intressant utan sadel!?

Fjällbruttan skrev 2009-08-11 22:56:13 följande:
    Blomman!! Skickar bums över en flaska whisky i medicinskt syfte... en liten hutt för att dda bakterier och sova gott på, resten kan sambon dricka upp så får han lite roligt när HAN ska måla imorgon Nu får du ta det lite lugnt!Men grattis till huset i alla fall Här ösregnar det och internet har legat nere idag...avgrävd kabel.. så jag har irrat runt med tvätt och fakturerat och tömt gamla husvagn...lite sorgligt, fata inte att vi köpt en "glitterny" som Mattias säger Cantaton, ta en promenad för mig med Villemoa Grattis Sonja, välkommen hem! Feministbrud, kul att stöta på nån ny här, alltså, misstänker att du är "gammal" men ny för mig Du kan få min cykel, fast den har ingen sadel... finns ett skäl till att jag inte cyklar
  • Im yours

Ett jättegrattis, Villemoa! Håller tummarna för dig blomman, hoppas det går bra.

Hmmmm, semesteralkisar Ja, visst är det härlig att kunna ta sig ett glas vin mitt på blanka vardagen.

Idag bakas det matbröd här hemma, så ljuvligt gott. Dukar fram frukost. Vassegoa!

Jag är så himla mycket uppe i sjunde himlen just nu. Ska ju lära mig skriva filmmanus, o nu är det stax dax. Första uppgiften kom igår, o jag bara undrar; Varför jag inte alltid tagit mitt skrivande på rent allvar! Men iofs om jag inte hade levat ett tag hade kanske materialet haltat, el inte synts till alls. I löve den här utmaningen, jag älskar det! Jippie, jippie! Japp mot nya tider, strålande tider!!

Utbringar en skål, ni är väl med? SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL

Ha en bra dag allihopen!

• Cantaton

Ljuvligt med nybakat bröd! Och härligt med manusutmaningen! Lycka till! SKÅÅÅÅÅÅL

Själv hade jag väl egentligen tänkt jobba sedan 8, men dels var jag rätt seg på att komma ur sängen, dels MÅSTE det städas här hemma innan två gamla kompisar kommer på besök ikväll. De har aldrig sett den här lägenheten tidigare, så vore ju trevligt om det inte var saker ÖVERALLT (vilket det ju lätt blir när två personer bor litet och inte har något förråd). Så jag kände att jobbet får börja lite senare idag så att jag kan röja undan det värsta.

Im yours skrev 2009-08-12 09:06:52 följande:

Ett jättegrattis, Villemoa! Håller tummarna för dig blomman, hoppas det går bra.Hmmmm, semesteralkisar Ja, visst är det härlig att kunna ta sig ett glas vin mitt på blanka vardagen.Idag bakas det matbröd här hemma, så ljuvligt gott. Dukar fram frukost. Vassegoa!Jag är så himla mycket uppe i sjunde himlen just nu. Ska ju lära mig skriva filmmanus, o nu är det stax dax. Första uppgiften kom igår, o jag bara undrar; Varför jag inte alltid tagit mitt skrivande på rent allvar! Men iofs om jag inte hade levat ett tag hade kanske materialet haltat, el inte synts till alls. I löve den här utmaningen, jag älskar det! Jippie, jippie! Japp mot nya tider, strålande tider!!Utbringar en skål, ni är väl med? SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLHa en bra dag allihopen!
  • Fjällbruttan

SKÅÅÅÅÅÅL!!
    Underbart att få förverkliga sina drömmar

Nä, jag cyklar INTE utan sadel, det är så vasst

Underbart med nybakt bröd, snor med mig lite till frukosten, vi  är uppe men har inte orkat äta den än.... sommarlov fortfarande

• Frulle

Men kära hjärtanes!!! (tantigt uttryck)

Du det där låter inge vidare!!!! Nästan så jag "sjukskriver" mig från jobbet och kommer och målar lite hos vår blomma!!

passionsblomman skrev 2009-08-11 20:55:36 följande:
    Hej!Jag håller på att gå i tusen bitar av allt som är att göra mitt i min fördömda halsinfektion.Idag har svärisarna varit här och hämtat 23 packade banankartonger ohch en del möbler för att lämna plats för nnya staplar.Imorgon kommer mäklaren och här är fullt med grejor kvar att plaock ploka ploca. Det blev HÄLLREGN mitt i arbetet, så det gick inte att måla klart boden som jag skulle. Nu får jag göra det imorgonbitti istället.Igår åkte vi kl 7 och kom hem 23.30-det var något jädra asfalteringsarbete på vägen mot Nyköping så vi krööööööp fram i över en timme utan att komma mer än ngn kilometer.Men, besiktningen tycks ha gått som förväntat. dvs själklart finns det saker att åtgärda/förbättra på ett hus som är byggt 1907, men det finns inga katastrofer gömda på vinden eller så.Vi verkar ha köpt ett hus.Men jag orkar inte ens vara glad för jag vill bara börja gråta av trötthet. Just nu ser jag inget slut på arbetandet och jag har ändå hållit på i fyra veckor nu med olika grejor hela tiden.Del i den mentala statusen har även tiden i månaden. Jag är på dag 24, och väntar antingen på röda dagar eller helst uteblivna sådana. I båda fallen är det hormoner.Imorgon FÅR det inte regna, för då ska vi ta bilder som lovar ett soligt sommarställe vid sjön...
Svar på tråden Tantvarning 5