• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Villemoa

    Välkommen hem Sonja!! Long time no see Haft det bra hos farfar?

    Kan ju passa på att berätta för alla goa tanter här inne att jag plussade svagt, svagt igår!! Vågar inte riktigt tro på det än så det blir ett nytt test på torsdag, kan knappt vänta!!

  • Im yours

    Velcome home Sonja. Tar på mig att skriva ett litet referat, efersom söta blomman har full tupp

    Precis, blomman m familj har fått huslån, de ska bara göra en husbesiktning sedan är affären i hamn. Detta medför att de nya smålänningarna putsar, o fejar, donar o grejar för att få sin söta stuga såld. Gärna för så mycket deg som möjligt. Deras ena granne hade frågat blommans sambo, varför det helt plötslig jobbades så fördömndat mycket både ute och innomhus. Då fällde han repliken; Jag har slut på ursäkter. Vilket ger en stark 10 i retorikvärlden

    Vi har haft massor av brudpar, o bröllop. Fjällbruttan, Thinkerbelle, Lilla bruden och Heloise&Pantzer.

    Thinker var i England efter bröllopet, hennes svärmor fick en cancerdiagnos. Men det verkar gå bra. Nu befinner sig detta brudpar i Thailand. Lilla bruden gifte sig, sedan klipptes det vackra håret, o nu är de på Maderia o "efterbröllopsmyser".

    Fjällbruttan hade ett såååååååå vackert utebröllop/trädgårdsbröllop. Hon visade en helt underbar filmsnutt för oss. Inget öga var torrt♥

    Gå gärna in i tjejernas gallerier och kika på bröllopsbilder. Fantastiskt härligt vackra, underbara foton.

    Nu ska jag kila ut en stund men fortsätter referera senare.

    Kram / Liz

  • feministbrud

    Nu ska semesteralkoholisten begravas och den nya hårt arbetande feministbruden ska gå ner i vikt. Snart: promenad hem. Sedan: Till cykelaffären med cykelhelvetet som är låst med lås som saknar hel nyckel och som dessutom har punka på påda däcken.

    Någon som är i samma sits?

  • didis

    Nä, några dagar som alkoholist har jag allt kvar!

    På måndag är det dags även för en hårt arbetande didis att börja jobba igen.

    Konstigt nog förstod jag aldrig hur mycket jag vantrivdes på mitt gamla jobb förrän jag slutade. Nu ser jag tom fram emot att börja på måndag (fast jag erkänner att det inte är helt fel att ha semester heller!).


    feministbrud skrev 2009-08-11 15:44:47 följande:
    Nu ska semesteralkoholisten begravas och den nya hårt arbetande feministbruden ska gå ner i vikt. Snart: promenad hem. Sedan: Till cykelaffären med cykelhelvetet som är låst med lås som saknar hel nyckel och som dessutom har punka på påda däcken.Någon som är i samma sits?
  • Heloise

    Jag har 2 veckor kvar som semesteralkoholisist och mkt gott vin kvar, men jag har resignerat och börjat räkna points igen, men om 2 veckor så skruvas vinkorkarna igen och byebye kaffe med baileys i, iaf i veckorna haha.

    Jag älskar att vara vuxen, att få ta en cigg och ett glas vin bara så där ändå på en vanlig hederlig tisdagskväll
    Gå ner i vikt måste jag göra, men jag tänker njuta 2 veckor till sen så ska fläsket väck!


    feministbrud skrev 2009-08-11 15:44:47 följande:
    Nu ska semesteralkoholisten begravas och den nya hårt arbetande feministbruden ska gå ner i vikt. Snart: promenad hem. Sedan: Till cykelaffären med cykelhelvetet som är låst med lås som saknar hel nyckel och som dessutom har punka på påda däcken.Någon som är i samma sits?
  • feministbrud

    Haha, vad skönt att jag inte är ensam. Fick dock min första motgång idag: Min cykel är färdig för skroten. Min pappa är dock världens bästa pappa och säger att han ska köpa en ny cykel åt mamma så att jag kan få hennes gamla. Vad kostar det att buda en cykel från Lidköping till Stockholm? Eller kanske måste jag åka hem och hämta den

  • Frulle

    Hej alla...

    Feminist.. Tror inte det är SÅÅÅ jäkla dyrt att buda.. Ett par hundra?!

  • passionsblomman

    Hej!
    Jag håller på att gå i tusen bitar av allt som är att göra mitt i min fördömda halsinfektion.
    Idag har svärisarna varit här och hämtat 23 packade banankartonger ohch en del möbler för att lämna plats för nnya staplar.
    Imorgon kommer mäklaren och här är fullt med grejor kvar att plaock ploka ploca. Det blev HÄLLREGN mitt i arbetet, så det gick inte att måla klart boden som jag skulle. Nu får jag göra det imorgonbitti istället.

    Igår åkte vi kl 7 och kom hem 23.30
    -det var något jädra asfalteringsarbete på vägen mot Nyköping så vi krööööööp fram i över en timme utan att komma mer än ngn kilometer.

    Men, besiktningen tycks ha gått som förväntat. dvs själklart finns det saker att åtgärda/förbättra på ett hus som är byggt 1907, men det finns inga katastrofer gömda på vinden eller så.
    Vi verkar ha köpt ett hus.
    Men jag orkar inte ens vara glad för jag vill bara börja gråta av trötthet.
    Just nu ser jag inget slut på arbetandet och jag har ändå hållit på i fyra veckor nu med olika grejor hela tiden.
    Del i den mentala statusen har även tiden i månaden. Jag är på dag 24, och väntar antingen på röda dagar eller helst uteblivna sådana. I båda fallen är det hormoner.

    Imorgon FÅR det inte regna, för då ska vi ta bilder som lovar ett soligt sommarställe vid sjön...

  • didis

    Skickar mågna kramar till dig, blomman och också lite av makens Glühwein för halsen! Själv dricker jag helst vinet rent men för din skull sällskapsdricker jag!

    Har lite äppelkaka över som sonen gjorde tidigare idag, första äpplena på tomten har redan mognat.

Svar på tråden Tantvarning 5