• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Villemoa

    Cantaton - ta hand om dig, det är viktigt! Lyssna på tant Blomman för det är en klok en

    Heloise - er dag imorgon kommer bli fantastiskt fin och underbar!! Panzer kommer vara sååå fin i sin kostym och du i din klänning och du kommer bara att ha 2 tuttar. Jag behöver inte be en bön för er för jag vet att det kommer bli toppen! Det jag däremot ska göra är att tänka på er och speciellt runt tiden för vigseln som är kl. ??

  • passionsblomman

    Idag har jag hittills packat 6 kartonger. Det är för långsamt, men den ena är FULL av foton, behöverjag säga mer?
    Sista bilderna på mig och min farmor innan hon dog. Farmor och farfars begravning-det var dubbelbegravning.
    Min son i alla mäjliga olika åldrar, jag när jag väger 15 kg mindre än nu, jular, dop, bröllop...
    Jag tittade bnara i nåååågra kuvert, de andra får jag kika i när jag packar upp!

    Det är så kvalmigt här idag att jag knappt kan andas känns det som. Allt går i ultrarapid, men men, jag pckar liten låda i taget och småningom tar väl sakerna slut....

    ...eller inte.

  • Villemoa

    Usch för att packa alltså!!! Jag vill inte se en flyttkartong för resten av livet känns det som! Men nu blir det ingen mer flytt med tanke på att vi flyttade förra året


    passionsblomman skrev 2009-07-24 15:50:39 följande:
    Idag har jag hittills packat 6 kartonger. Det är för långsamt, men den ena är FULL av foton, behöverjag säga mer?Sista bilderna på mig och min farmor innan hon dog. Farmor och farfars begravning-det var dubbelbegravning.Min son i alla mäjliga olika åldrar, jag när jag väger 15 kg mindre än nu, jular, dop, bröllop...Jag tittade bnara i nåååågra kuvert, de andra får jag kika i när jag packar upp!Det är så kvalmigt här idag att jag knappt kan andas känns det som. Allt går i ultrarapid, men men, jag pckar liten låda i taget och småningom tar väl sakerna slut.......eller inte.
  • passionsblomman

    Nä, nu blir det ingen mer flytt.

    Ur det där huset får de bära mig när jag är död.


    Villemoa skrev 2009-07-24 16:03:13 följande:
    Usch för att packa alltså!!! Jag vill inte se en flyttkartong för resten av livet känns det som! Men nu blir det ingen mer flytt med tanke på att vi flyttade förra året
  • Villemoa
    passionsblomman skrev 2009-07-24 16:05:39 följande:
    Nä, nu blir det ingen mer flytt.Ur det där huset får de bära mig när jag är död.
  • passionsblomman

    Åh, vad röröigt det blir nu...
    ...nu har jag börjat rota i en as-stor hylla FULL med en massa skit som måste sorteras. Dels är det dammigt så man skäms, och dels är det sådant där som man inte vet vad man ska göra med riktigt.

    Packa böckerna är ju lätt, men udda saker som den extra telefonen och allt vad man nu har.

    Nu sitter jag med alla möjliga kort jag och sonen fått av folk. grattiskort och sådant. Sparar man verkligen sådant?

    Hittade en bunt brev och kort hemma hos min farmor när hon dött. De som jag skrivit under åren. Hon hade sparat alla och jag grät som en fontän när jag läste dem. Min pappa satt i fängelse ett par perioder när jag var lite. De ställen där jag med sptretiga bokstäver ber farmor hälsa till honom...

    Jag får nog lov att spara åtminstone en del av de där korten.

  • Aleta

    Spara, spara, spara är mitt motto.
    Släng, släng, släng är min mans.
    Tillsammans blir det nog lite lagom, när jag har flyttat själv så slutar det alltid med att det blir en massa osorterat som åker med till nästa ställe och ligger där och är osorterat istället. Jag är fullkomligt hopplös!

    Man mår faktiskt bättre när man väl har lyckats rensa ut lite, men oj, vad det är svårt. Jag skickar massor med packsympati!


    passionsblomman skrev 2009-07-24 18:12:35 följande:
    Åh, vad röröigt det blir nu......nu har jag börjat rota i en as-stor hylla FULL med en massa skit som måste sorteras. Dels är det dammigt så man skäms, och dels är det sådant där som man inte vet vad man ska göra med riktigt.Packa böckerna är ju lätt, men udda saker som den extra telefonen och allt vad man nu har.Nu sitter jag med alla möjliga kort jag och sonen fått av folk. grattiskort och sådant. Sparar man verkligen sådant?Hittade en bunt brev och kort hemma hos min farmor när hon dött. De som jag skrivit under åren. Hon hade sparat alla och jag grät som en fontän när jag läste dem. Min pappa satt i fängelse ett par perioder när jag var lite. De ställen där jag med sptretiga bokstäver ber farmor hälsa till honom...Jag får nog lov att spara åtminstone en del av de där korten.
  • passionsblomman
    Aleta skrev 2009-07-24 19:18:50 följande:
    Spara, spara, spara är mitt motto.Släng, släng, släng är min mans.Tillsammans blir det nog lite lagom, när jag har flyttat själv så slutar det alltid med att det blir en massa osorterat som åker med till nästa ställe och ligger där och är osorterat istället. Jag är fullkomligt hopplös!Man mår faktiskt bättre när man väl har lyckats rensa ut lite, men oj, vad det är svårt. Jag skickar massor med packsympati!
    Tack ska´ru ha!

    Jag har nu damm i hela näsan*hostar och nyser*
    Det är oerhört pinsamt att upptäcka ett ställe som man totalt förträngt städningsmässigt alldeles för länge...
    Sånt där de skulle tjuta arakt ut över , de där tanterna i "rent hus" (varför ställer någon upp på att vara med i ett sådant program!?! Hellre skulle jag skjuta mig tror jag)

    Jag har sparat: Sonens grattiskort, vissa särskilt rörande fina kort till mig själv och alla tackkort från brudpar.
    De andra har jag kastat. Som tur var kolalde jag i alla först. I ett låg 100 kr som är till min son. I ett annat ett presentkort på 200, också till hnom. Nu får jag HOPPAS att det integått ut, för isåfall är det bäst att jag aldrig talar om för honom att jag hittade det.
  • Fjällbruttan





    Jag har klarat det

    och så....







    Spara Blomman, även jag har brev till min farmor som jag skrivit, guld värda

Svar på tråden Tantvarning 5