• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Cantaton

    Mm, det är vad jag brukar göra - fast det är nån annan salva/kräm. Och ja, det är toppen för fötterna, jag gör det bara för sällan...


    passionsblomman skrev 2009-07-23 12:38:56 följande:
    Fotvård: *fotbad med fotsalt*fila* HELOSANSALVA-för den är amilt antiseptisk utöveer sina andra egenskaper. Smörja på MASSOR och då menar jag massor! På med ett par bommullsstrumpor och sov med detta! Det blir babyfötter av det och gör du det rätt tätt ett tag så läker äen självsprickorna. Jag lovar!
  • Cantaton

    Jag har alltid varit förtjust i Dalarna. Har haft två dalmasar till pojkvänner också En från Mora och en från Ludvika. Och så har jag som sagt jobbat några somrar i Avesta.


    dfk skrev 2009-07-23 12:39:02 följande:
    Cantaton- blir också nyfiken på vilken kändisen är...Förstår att det är sekretessbelagt. Vad roligt att du också är himla förtjust i Dalarna. Om du någon gång ska sjunga på Dalhalla så kommer jag bums. Vad spännande med alla dina projekt! Det är bra att du pysslar om dig mellan varven!
  • Fjällbruttan

    Passion, kör nu lugnt till posten
    Så spännande, ni har väl bläck i pennorna hemma??

    Ipren förekommer inte i det här huset... mitt kusinbarn dog efter att ha fått Ipren på sjukhuset.. en Ipren förstörde hans lever, det är nämligen samma substanser i Ipren som i Magnecyl och det kan ge något som heter Reyes Syndrom, levern förstörs totalt. Detta gäller för barn under 16 år och kan drabba vem som helst.. Vi begravde Lukas på hans två-årsdag och trots att det är tre år sen så gör det så oerhört ont fortfarande, det fattas alltid ett barn hos oss när familjen samlas.

    Men ormsalva ska jag se om jag hittar!

  • dfk

    Fjällbruttan- det är ju hemskt, vilken tragedi!
    Jag förstår att det gör ont!

  • Aleta

    Oj, så sorgligt och onödigt!

    Tänk att jag fick rekommendation på sjukvårdsupplysningen att ge ipren till min dotter när hon var 4!
    (Jag gav henne en kvarts tablett, men sedan kom jag på att jag hade hört något om att det var farligt och vägrade ge henne mer.)


    Fjällbruttan skrev 2009-07-23 12:47:07 följande:
    Passion, kör nu lugnt till posten Så spännande, ni har väl bläck i pennorna hemma??Ipren förekommer inte i det här huset... mitt kusinbarn dog efter att ha fått Ipren på sjukhuset.. en Ipren förstörde hans lever, det är nämligen samma substanser i Ipren som i Magnecyl och det kan ge något som heter Reyes Syndrom, levern förstörs totalt. Detta gäller för barn under 16 år och kan drabba vem som helst.. Vi begravde Lukas på hans två-årsdag och trots att det är tre år sen så gör det så oerhört ont fortfarande, det fattas alltid ett barn hos oss när familjen samlas.Men ormsalva ska jag se om jag hittar!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2009-07-23 11:41:42 följande:
    Tror ni att brudpar som hyr in solist till vigseln skulle vara intresserade av för dem specialskrivna låtar? Eller ska det liksom vara "Du är allt" och "För att du finns"?
    Hade säkert varit mycket uppskattat! Låter som en intressant och spännande "karriärnisch"!
  • Soldemor
    dfk skrev 2009-07-23 12:39:02 följande:
    Soldemor- Grattis till vår bästa tanttrådspräst! Klart du ska gå på kurs.
    *Rodnar förtjust och stolt*

    Hoppas nya chefen ser det så också!
  • Aleta

    Cantaton och ni andra:
    Min man säger att det finns en låt som Monica Zetterlund sjunger, möjligtvis från Svea Hund. Den ska tydligen handla om tåg och melodin är Tender Trap. Är det någon som har hört den?
    Vi har googlat och letat på iTunes, Spotify, i böcker osv. han minns inte var eller när han hörde den tyvärr.

  • Soldemor

    I morgon är prästtanten ledig och skall arbeta i sin nya församling, skall detaljplanera konfirmandtillfällena under höst och vår.

    På lördag är det projekt tömma kontor och ha en vigsel, forts städa på söndag och mässa. Och eftersom det är såå fruktansvärt tråkigt att gå igenom alla mina hamsterhögar med papper, så kommer jag nog vara här en del! Tills dess, trevlig helg! Nu skall jag hem och pussa snuttarna!

Svar på tråden Tantvarning 5