• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • mc2

    Vickan:

    Såpass! God som cider alltså!?! Wow! Det var ju glada nyheter för dig!!!! Ska komma ihåg det om/när min fru blir gravid igen. :) Party on! Dricker just nu en flaska Relax som jag fick på födelsedagen. Det är väl mest en longdrink känns det so mmen den är god kall.

  • mc2

    Här hemma är det sjukt värre. Fyramånadersbebisen har blivit sjuk och har svårt att sova. Typiskt....

    Och på toppen av det så har svärmor matförgiftat oss.... Inte med flit men hon är fena på att köpa på sig massa saker när det är specialpris..... Då bunkras det och så får man en släng av matförgiftning, åtminstonde fyra gånger per år, Speciellt julen... (Låter som om jag bara snackar skit om henne men det är lättare att avreagera sig här).... Sorry.

  • viktualia

    japp - den var god som riktig cider!! Fast RIKTIG cider är givetvis godare... fniss... min favvo fanns inte på systemet så jag kan inte tipsa... finns en pub i min jobbstad med riktigt bra utbud...

    Matförgiftning av svärmor - gaaaaaaaaaa vilken misär!!! Usch! jag har blivit matförgiftad två gånger i mitt liv... den ena gången var jag däckad i flera dagar och den andra gången ett dygn. Båda gångerna handlade det om kylda pajer som passerat bäst före datum...

  • mc2

    Usch, man mår illa bara man tänker på det. Men nu är VI på benen i alla fall.

    Det låter väl som en helt okay kväll, även om det är mysigt med sällskap med. Något bra på TV idag?

    *Öppnar en påse chips och delar med Vickan*

  • viktualia

    åååå vad schysst! tack Mc2!!

    jag har lite hummus och baba ganouj kvar om du vill dippa... (själv åt jag det med baguette och gurka)

    och näpp, jag slötittar på friidrott fast jag är fullständigt ointresserad... men rätt skönt att få tokslöa så här!

  • mc2

    Baba Ganouj har jag aldrig testat, vet än mindre vad det är. Men jag testar!

    Har lite Västerbottenost om du vill ha, smakar int så gott just nu, vill mest ha salt innan magen återhämtat sig.

    Sport..... Mjae,.... då fortsätter jag nog chatta istället.

  • mc2

    Mmmh, det såg gott ut!! Jag älskar röror av alla dess slag... Älskar libanesiska restauranger. :) Jag tar gärna en smörgås med det. *mums* Nu är det bara lite choklad som saknas.... Tyvärr tomt här hemma.

    Sitter och ger frun fotmassage så det blir inte så frekvent skrivande framöver. (Beroende på att man inte är så flink i vänsterhanden)

    Mumsa på nu och heja på Sverige!

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det