• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • viktualia

    Muffins - alla nyheter av sånt slag tar en stund att ta in, men det är ju egentligen inget som påverkar er relation!

  • MuffinsTönt

    Vickan - Det är sant! Jag fick liite panik i början där men sen när jag lugnat ner mig så påverkar det ju inte oss. Det kändes lagom kul nr jag inte bara konkurrerar me tjejerna utan även killarna. Fast det är ju bara nån procent.

  • viktualia

    Äsch.. men konkurrensen får man ju alltid blunda för/leva med.. oavsett om det är hela världsbefolkningen eller "bara" tjejer...

  • MuffinsTönt

    Haha! Så sant så... ibland tänker jag inte så rationell.

    Men det är inte det som är egentliga problemet. Det är ngt annat som jag inte kan sätta fingret på. Jag tror jag är mer rädd för vad som kommer härnäst. Först fick reda på att han har ångest, efter det säger han att han är bi. Vad kommer härnäst? Ngt "ännu värre"?

  • viktualia

    Muffins - jaa det där är lurigt förstås... människor som inte är helt i balans med sig själva kan vara svåra att ha relationer med.. och det håller jag med om att det kan bli ett problem....

  • MuffinsTönt

    Han e en som håller på sin kant medan jag är en som vill ha bekräftelse. Ibland blir jag jätte osäker. Och jag kom på igår att han tar på sig mer "anvsar" än nödvändigt vilket ökar hans prestationsångest. Det hände ngt igår som kunde ha ställt till det för oss båda. Tur att jag vet vart jag står nånstans annars skulle jag oxå fått en slänga prestationsångest...

  • anne på grönkulla

    Det är lätt att ta på sig för mycket ansvar för situationer och andras outtalade problem också - från båda håll... rak kommunikation är svårt.

  • viktualia

    Jubelvrååååål!

    Jag har hittat en vrålgod ersättare för alkocider!! Stowford Press från systemet och nu är jag SNÄLL i själen en sväng minsann!!!

    /Gravida hobbyalkisen

  • mc2

    Oj, jag missade visst en intressant diskussion igår. :)

    Mffins: Skönt att det känns bättre idag. Som Vickan sa är det ju ingen påverkan... Fast, det beror ju kanske påHUR han bli bi....
    1. Han var homosexuell och blev bi för att "verka mer normal".
    2. Eller han är hetero men har blivit nyfiken på samma kön eller för att han blivit bränd av en tjej och därför gett upp lite på heterolivet...
    3. För honom spelar det ingen roll, bara personen uppfyller mina samvarokrav...

    Något av alternativen borde det ju vara. Hoppas det blir en trevlig fortsättning!!

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det