• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Humlan66
    MissMijah skrev 2009-08-04 20:55:49 följande:
    Ska bara ordna vigselprogrammen, sen är allt klappat och klart för vår del med. Bara köpa några småsaker.makupala: njuta sista veckan? jag ska nog böla och vara nervös heheh! och försöka göra mig snygg!
    Åhh va kul , men tyvärr är jag inte här den dagen som du gifter dig på som jag först trodde jag skulle vara Lämnar göteborg på torsdag jag
  • Humlan66

    Åhh just det - Toastmaster Hmm errhmm ja mannen ska ju ha sin bror då och jag är OROLIG för att festen blir TRÅKIG.Finns stora chanser för det nämligen med den tönten vid rodret . men men vad ska man göra

  • Sundance

    Jag tycker inte att toastmastern behöver vara superrolig, själv. Visst ska han kunna dra någor småskämt men han ska ju liksom inte stå för underhållningen. Tror att huvudsaken är att han har organisationsförmåga och ordningssinne. Det är ju faktiskt så att det är han som ska organisera hela kvällen. Se till att det inte blir för långa eller för många tal. Att där är tid att få i sig mat mellan talen. Att all köks- och serveringspersonal vet när de ska ha maten klar. Hur lång tid har de t ex på sig mellan förrätten och huvudrätten. Om inte någon håller koll på sådant så är risken stor att man får hlavljummen mat och irriterat personal. Våra vänner hade en annan god vän till oss som toastmaster och han hade det kämpigt den kvällen vill jag lova. Hovmästaren på restaurangen var en "Hell's chef" och den stackars toastmastern fick instruktioner från honom som "nu har du exakt 3 minuter och 20 sekunder tills vi måste servera desserten". Eller "meddela mig när det är mellan 5-6 minuter tills varmrätten ska in". Han fick sitta som Monica i Vänner, med stoppur, på talen, i princip. Nu är det troligtvis inte riktigt så illa på majoriteten av bröllopen men det jag vill få fram är att toastmastern snarare är en organisatör snarare än en underhållare. Det är ju även hans jobb att se till att där är balans i talen. Toastmastern på min m2b's kusins bröllop fick t ex ringa runt och jaga talare på brudgummens sida för att där nästan bara var talare från brudens släkt och vänner.

  • Sundance

    Förlåt att jag bara öser ur mig inlägg nu men jag måste berätta något sjukt och tråkigt som hände igår. Var på Gustav Adolfs Torg i Malmö i jobbärende och hade en del tid över efter det. Fick ett ryck och tänkte att jag skulle göra mitt första besök i en bröllopsbutik, den där butiken Cinderella ligger ju precis mid Hansa, och titta på klänningar. Visserligen har jag hört mycket negativt om den men jag tänkte ju ändå bara titta, och den låg ju i närheten. Var helt oiordninggjord och gick i baggy-jeans och keps . Men när jag kom fram till dörren, så vågade jag inte gå in. Fick världens klump i magen blev jätteosäker. Nästan lite smårädd. Kan inte riktigt förklara. Någon som känner igen känslan från första gången ni skulle hålla i en bröllopsklänning??? Gick in på Panduro i stället och kikade på papper till inbjudningskorten, som jag nu äntligen bestämt mig för att göra själv.

  • yatzy86

    Jag var sjukt nervös när jag skulle prova första gången, men hade sambon med då han skulle prova lite också. Men att gå in själv hade inte varit det lättaste i med jag höll på göra på mig även när han var med :P hehe


    Sundance skrev 2009-08-05 10:14:54 följande:
    Förlåt att jag bara öser ur mig inlägg nu men jag måste berätta något sjukt och tråkigt som hände igår. Var på Gustav Adolfs Torg i Malmö i jobbärende och hade en del tid över efter det. Fick ett ryck och tänkte att jag skulle göra mitt första besök i en bröllopsbutik, den där butiken Cinderella ligger ju precis mid Hansa, och titta på klänningar. Visserligen har jag hört mycket negativt om den men jag tänkte ju ändå bara titta, och den låg ju i närheten. Var helt oiordninggjord och gick i baggy-jeans och keps . Men när jag kom fram till dörren, så vågade jag inte gå in. Fick världens klump i magen blev jätteosäker. Nästan lite smårädd. Kan inte riktigt förklara. Någon som känner igen känslan från första gången ni skulle hålla i en bröllopsklänning??? Gick in på Panduro i stället och kikade på papper till inbjudningskorten, som jag nu äntligen bestämt mig för att göra själv.
  • Sundance

    Skönt att höra... Då kanske inte hoppet är ute för mig. Ringde till sambon efteråt och var jätteledsen, och sa att jag skulle gifta mig i boyfriend-jeans och t-shirt.

  • Fenixx
    MissMijah skrev 2009-08-04 18:21:20 följande:
    hej flickor! nu har jag inte varit här inne något, har liksom inte riktigt tid. 11 dagar kvar tills jag är FRU!
    verkligen nedräkning nu!
  • makupala

    oj oj 10 dagar kvar nu... börjar kännas lite pirrigt i magen.. va hos blomsterhandeln idag och gick igenom min beställning med floristen. tror min brudbukett kommer bli så himla fin. den kommer att vara droppformad och bestå av rosor i ljus-ljus rosa och sen två olika nyanser av lila rosor!

    känns som det mest fallit på plats nu. behöver bara handla lite smått o gott i helgen. på måndag börjar jobbet igen och då kommer dagarna bara rusa förbi..

    beställde ett par nya skor från halens i början av veckan.. får se om de hinner komma innan bröllopet. på leverans beskedet står det nämligen "levereas i mitten av augusti".. men men.. får gå tillbaks till "plan 1: buffalo skor!" annars..

    lägger upp bild på de nya skorna i galleriet..

  • makupala

    hmm.. bara för att jag ville visa er en bild så finns skorna inte längre med i deras webshop.. måste ju betyda att det är slutsålda.. hoppas bara att jag får ett par!

  • Humlan66
    makupala skrev 2009-08-05 20:01:50 följande:
    oj oj 10 dagar kvar nu... börjar kännas lite pirrigt i magen.. va hos blomsterhandeln idag och gick igenom min beställning med floristen. tror min brudbukett kommer bli så himla fin. den kommer att vara droppformad och bestå av rosor i ljus-ljus rosa och sen två olika nyanser av lila rosor! känns som det mest fallit på plats nu. behöver bara handla lite smått o gott i helgen. på måndag börjar jobbet igen och då kommer dagarna bara rusa förbi..beställde ett par nya skor från halens i början av veckan.. får se om de hinner komma innan bröllopet. på leverans beskedet står det nämligen "levereas i mitten av augusti".. men men.. får gå tillbaks till "plan 1: buffalo skor!" annars.. lägger upp bild på de nya skorna i galleriet..
    Men åhhh det lät fint med buketten

    Men nää jag menade inte att toastmastern ska vara underhållande enbart
Svar på tråden Bröllop 2010 nr7