• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

    Usch då, Lanoviagumman! Är du säker på att du inte är sjuk då? Svininfluensa kanske? Hoppas du kryar på dig oavsett!

    Jag ska rida direkt efter jobbet, klockan 18 Provridningen innebär att man rider ut (har jag för mig), så jag hoppas det fina vädret håller i sig!

    Blommis, dumdidumdidum... *nerifrån sanden*

    Villemoa, hoppas illamåendet inte blir värre och att du slipper kräkas! Hur mådde du under förra graviditeten?

  • Ninnnis

    Två hjärnor, samma tanke


    Leksi skrev 2009-08-14 09:35:44 följande:
    Kram till Villemoa som mår illa. Var det likadant när du var gravid första gången? När gick det över då eller höll det i sig hela tiden?
  • passionsblomman

    Om det var så att det inte fanns kaffe här i världen, skulle världen vara ett fjuttigare ställe...

    *dricker stora klunkar*

    Och apropå vinsugna gravida kvinnor i olika trådar:
    Vore jag tvungen att välja bort en dryck förresten av livet skulle jag behålla mitt kaffe framför vin.

  • andbeyond

    Tack för alla kramarna! Känns bättre idag, vill bara att sista veckan ska flyta på så jag får bli fru!

    Lanovia: Hua! stackars dig! Önskar jag hade en mirakelkur så att du slapp må så illa! *kramar*

    Villemoa: Hoppas du får ta dig igenom första tiden utan att slippa kräkas!

    *ställer sig bredvid Ninnis i sanden* *vinkar till Blommis*

  • Leksi
    andbeyond skrev 2009-08-14 09:44:41 följande:
    *ställer sig bredvid Ninnis i sanden* *vinkar till Blommis*
    Jag joinar också!!
  • Hvidbrud

    Ja, du blommis, det skulle jag också! Kaffe är en gudadryck! Ska bli skönt tt börja hinka i sig spannvis igen snart (har dragit ner rejält på förbruket i med graviditeten, hade ju en liiiten aning om att mit tidiga missfall berode på en total överdos av koffein två dagar i rad... (övade japansk theceremoni med min japanska the mästare- då hinkar man i sig 5-7 stora gooood koppar macha the som är starkare än espresso(och man slipper kafferysteriet, utan blir helt klar i huvudet - good stuff! ). Övade 2 dagar i rad- knapt nån mat, bara thet) Den risken ville jag inte ta igen, så nästa vecka tror jag att det blir en god kopp macha också)

    Kramar om alla behövande och kry på dig lanovia. Usch för att må apa!
    Daa, låter skönt att vara hemma hos sin älskade igen. Gullig han låter!
    Andbeyond: Du kommer att vara superläcker på ditt bröllop, du vet ju hur det är att ha PMS, man ska knapt titta sig själv i spegeln, för att man ha de där monsterlinserna på sig som gör att världen ser ut som någort den faktiskt inte är. Jag lovar dig att du kommer stråla som solen på din bröllopsdag!

  • Ankan80

    Uch o fy för illamående.
    jag mår bara lite halvilla på dagen. På kvällen nästan inget alls. Tvärtom från förra gången.

    O i dag har jag blivit öm i 1 bröst
    Hoppas det smittar av sig på det andra med.
    Vill ju helst ha i båda. Annars blir det ojämnt
    Tycker det är ett bra gravsymtom så jag välkomnar det...

  • passionsblomman

    Själv kan jag konstatera att man inte alls minns allting så bra som man trodde att man skulle vad gäller graviditet. Jag minns inte alls så mycket. Jo, att jag mådde illa på morgonen och hur det kändes när man fick en sammandragning, så det kändes som en kokosnöt i magen.

    Däremot hur tuttarna kändes och såg UT när mjölken rann till på tredje dagen efter förlossningen och hur hormonerna sprutade genom kroppen då...det är svårt att glömma!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan