• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Fjällbruttan

    Grupp b Streptokocker...
    Eländiga små djävlar som finns naturligt hos 30% av kvinnorna, vid graviditet kan de ställa till trassel, men det är inte alls säkert att det blir så..
    För mig blev det så, så blir jag gravid igen så hamnar jag på spec.mödra på engång med extra koller och förmodligen penccillin hela grav... om de inte försvunnit av sig själv, vilket de kan göra


    passionsblomman skrev 2009-07-28 15:34:58 följande:
    Vad är GBS bruttan? Hvidis och Ankan var är ni? Ska jag bli orolig???
  • passionsblomman


    Shit vad det finns grejer som man -som tur är-inte vet!
    Fjällbruttan skrev 2009-07-28 15:43:24 följande:
    Grupp b Streptokocker... Eländiga små djävlar som finns naturligt hos 30% av kvinnorna, vid graviditet kan de ställa till trassel, men det är inte alls säkert att det blir så..För mig blev det så, så blir jag gravid igen så hamnar jag på spec.mödra på engång med extra koller och förmodligen penccillin hela grav... om de inte försvunnit av sig själv, vilket de kan göra
  • Fjällbruttan

    Jepp, finns mycket lustigt
    Jag kan ha haftdet med 1&2 också men utan besvär...
    Tydligen är det så att OM man fått besvär ar det troligare att man får det igen vid nästa grav...
    Vi pratade med vår spec.läkare efter förlossningen eftersom jag ine blev av med skiten då heller.. mina smådjävlar bosatte sig i urinblåsan så jag fick UVI med njurbäckeninflammation.. det ska man INTE ha... Men de tyckte att jag visst vågade försöka igen om vi ville ha fler barn och så skulle de ta hand om mig

  • passionsblomman

    Herregud...

    Ja det är allt bäst att de gör, så jag inte måste komma och banka på dem!

    Vart är Ingis förresten? Vad GÖR alla?

    Jag har skurat lite här och fejat lite där och nu berett plats för kartonger i ett hörn. Snart är det färdigt för en viss rokad på möbler så det går att spackla en vägg eller två.


    Fjällbruttan skrev 2009-07-28 15:52:01 följande:
    Jepp, finns mycket lustigt Jag kan ha haftdet med 1&2 också men utan besvär...Tydligen är det så att OM man fått besvär ar det troligare att man får det igen vid nästa grav...Vi pratade med vår spec.läkare efter förlossningen eftersom jag ine blev av med skiten då heller.. mina smådjävlar bosatte sig i urinblåsan så jag fick UVI med njurbäckeninflammation.. det ska man INTE ha... Men de tyckte att jag visst vågade försöka igen om vi ville ha fler barn och så skulle de ta hand om mig
  • Ninnnis

    Ingis är i Linköping (?) och hälsar på tjejkompisar, tror jag. Den där tågresan som maken inte var så glad för, du vet

    Men Hvidis & Ankan får gärna ge livstecken från sig!

  • Hvidbrud

    Hej gulliga tjejer! Allt bra här!
    Ja, vi har varit hos läkaren idag och hälsat på lillmffin. 2500g väger hon nu och är klar att plockas t om 22dagar! Hi hi! Den 19 Agsti 2009 ska jag bli mamma, om allt går som det ska! Shiiiiit!! Det är så himla skönt att veta vad som väntar, även om jag hade hoppats på vaginal födsel, så är det bra det här. Läkaren sa att det saknades minst 2cm och att moderkakan var tjock (=bra) och i bakvägg, vilket inte gjorde våra odds bra för varken mig eller muffin. Så nu vet vi när hon kommer!!!

    Var på IKEA igår och brände många många pengar... men nu ska vi få BOA!

  • passionsblomman

    Åh vad skönt att höra från dig Hvidis! *pustar ut* så här dags i en graviditet vet man ALDRIG vad tystnad beror på...

    Jag förstår att det måste vara jätteskönt att veta datum och ha fått konfirmerat att det är så att det BLIR snitt nu, såd et inte är en massa kanske och om och men.

    Jaaa tänk det du! Om bara ett par veckor har du ingen lillmuffin i magen mera utan en liten BEBIS i famnen! Det är så häftigt att man smäller av!

  • Ninnnis

    Åh, Hvidisen! *vinkar och kramar*

    Vad skönt att du har förlikat dig med snitt och att det ser bra ut i övrigt. 19 augusti, shiiiiit!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan