• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Jenny står brud 090801

    Ni andra då som inte skall till doktorn idag, vad skall ni hitta på?

  • passionsblomman

    Vilken dag började din senaste mens? Det är dag ett i din cykel den här månaden. Jag fick tex mens den 19 denna månad och är alltså på dag 10 idag.

    Som det står på testen stämmer, MEN blamin läkare säger att ibland får man det där utslaget lite väl sent( du vet ju inte exakt när på dygnet det började med maxutslag, då skull eman behöva testa flera ggr per dygn) Och eftersom spermierna lever i upp tilltre dagar så är det väldigt bra att starta lite innan äl för att veta att man inte missar starten så att säga.

    Jenny står brud 090801 skrev 2009-07-28 11:01:55 följande:


    Jag vet inte riktigt vilken dag jag är men som det var förra månaden borde jag ha ägglossning framåt slutet av veckan. Men det har ju som sagt inte varit regelbundet.
  • Jenny står brud 090801

    Ok, vad bra då ska jag(vi) tänka på det. Men min blivande man har fått för sig att vi inte skall köra utan skydd förren efter vi är gifta, han vill att det skall bli lite extra speciellt på bröllopsnatten :)

    Iså fall är jag på dag 11 idag.


    passionsblomman skrev 2009-07-28 11:15:55 följande:
    Vilken dag började din senaste mens? Det är dag ett i din cykel den här månaden. Jag fick tex mens den 19 denna månad och är alltså på dag 10 idag.Som det står på testen stämmer, MEN blamin läkare säger att ibland får man det där utslaget lite väl sent( du vet ju inte exakt när på dygnet det började med maxutslag, då skull eman behöva testa flera ggr per dygn) Och eftersom spermierna lever i upp tilltre dagar så är det väldigt bra att starta lite innan äl för att veta att man inte missar starten så att säga.Jenny står brud 090801 skrev 2009-07-28 11:01:55 följande:
  • Leksi

    Jag är på dag 40 idag och här händer f*n ingenting. Testade med ÄL-stickor dag 12-30, sen gav jag upp när de aldrig visade något utslag. Min kropp verkar ha cyklat lite vilse. (Slutade med p-piller i maj, första cykeln var på 35 dagar men då missade vi nog ÄL). Åh, vill ha en regelbunden cykel!

  • passionsblomman

    Om du är på dag 11 och ni gifter er på lördag så kan din sambo isåfall glömma bröllopsnattsbebis om det är det han tänker sig. Det är sannolikt att du får äl alldeles nu när som helst. dvs dag 12,13 eller 14. i synnerhet som testet redan visar ett svagt streck. Så vill ni ha chans på vad som ändå måste betraktas som bröllopsbebis så är det hög tid att tjuvstarta.
    Att det sedan KAN vara läge även lördag, då det är dag 15, det gör ju det hela extra angeläget på er bröllopsnatt...

    Jenny står brud 090801 skrev 2009-07-28 11:24:16 följande:


    Ok, vad bra då ska jag(vi) tänka på det. Men min blivande man har fått för sig att vi inte skall köra utan skydd förren efter vi är gifta, han vill att det skall bli lite extra speciellt på bröllopsnatten :)Iså fall är jag på dag 11 idag.
  • Jenny står brud 090801

    Vill också vara regelbunden.


    Leksi skrev 2009-07-28 11:42:32 följande:
    Jag är på dag 40 idag och här händer f*n ingenting. Testade med ÄL-stickor dag 12-30, sen gav jag upp när de aldrig visade något utslag. Min kropp verkar ha cyklat lite vilse. (Slutade med p-piller i maj, första cykeln var på 35 dagar men då missade vi nog ÄL). Åh, vill ha en regelbunden cykel!
  • Jenny står brud 090801

    Min cykel de senaste gångerna har varit längre än 28 dagar, hade 36 dagar nu senast och 31 gången innan. Men vi får väl helt enkelt vänta och se. Min kropp vet väl inte riktigt vad den vill... Jag får väl vänta och se se när stickorna ger utslag eller slutar göra det.


    passionsblomman skrev 2009-07-28 11:42:44 följande:
    Om du är på dag 11 och ni gifter er på lördag så kan din sambo isåfall glömma bröllopsnattsbebis om det är det han tänker sig. Det är sannolikt att du får äl alldeles nu när som helst. dvs dag 12,13 eller 14. i synnerhet som testet redan visar ett svagt streck. Så vill ni ha chans på vad som ändå måste betraktas som bröllopsbebis så är det hög tid att tjuvstarta.Att det sedan KAN vara läge även lördag, då det är dag 15, det gör ju det hela extra angeläget på er bröllopsnatt... Jenny står brud 090801 skrev 2009-07-28 11:24:16 följande:
  • Leksi
    passionsblomman skrev 2009-07-28 11:51:17 följande:
    Skojar du! Oregelbunden suger! Jenny står brud 090801 skrev 2009-07-28 11:44:17 följande:
    Ja varför kan man inte bara få beställa en 28-dagars cykel?!?
  • passionsblomman

    Ja, helt enkelt!

    Du verkar ha ungefär som jag.

    För mig har stickorna visat utslag alltifrån dag 11 till dag 27.
    Det blir dyrt efter ett tag!

    Lycka till hur som helst.

    Jenny står brud 090801 skrev 2009-07-28 11:52:12 följande:


    Min cykel de senaste gångerna har varit längre än 28 dagar, hade 36 dagar nu senast och 31 gången innan. Men vi får väl helt enkelt vänta och se. Min kropp vet väl inte riktigt vad den vill... Jag får väl vänta och se se när stickorna ger utslag eller slutar göra det.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan