• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

    TACK TACK TACK TACK SÖTA NI!!! *rodnar*
    SÅ söta ni är! på er alla!
    *stoppar huvudet djuuuuuup ner i rosenbuketten*

    O GRATTIS i efterskott Andbeyond!

    Dagen har varit super!
    Sång o presenter i sängen.....fick gulliga o praktiska presenter av maken. En ny plånbok....min har varit trasig i 2 år.....hahahahha....o så ett miniparaply som jag alltid kan ha med mig, samsonite, o så Pinoccio!

    Sen blev det dopp på ribban efterföljt av brunch på stranden....kallt men supermysigt!

    Sen åkte vi till Lund o Botaniska trädgården där vi gick i 3 h!!! Myyyyyyysigt!
    Nu är vi precis hemkomna från La italia i Lund där vi åt 3 rätter suuuuupergod mat!

    Ska hoppa upp i famnen på maken o njuta av de sista minuterna tillsammans innan jag är borta från honom i fleeeeeera dagar! till er alla!

    VÄLKOMMEN hem Ninnis!

    Jenny står brud 090801 skrev 2009-07-26 16:30:39 följande:


    Hej alla.Jag har varit inne här och tittat lite innan, men det känns som det är nu jag "får vara här på riktigt". Vi gifter oss på lördag, om 6 dagar :) Och sen ska vi börja "göra bebis". Funderar lite på hur vi ska göra, har nämligen köpt hem ägglossningstest... ska jag börja använda dem direkt eller skall man bara försöka vanligt först? Hur tänker ni? Vill ju såklart att det skall gå så fort som möjligt, men inte heller förstöra romantiken.Oj, blev visst ett långt inlägg.
    Hahahahaha! Långt inlägg?!?!??!?!?! Moahahahahahaha....det där är INGET mot mastodont-inläggen i denna tråd som kommer ibland....oftast tyvärr från mig!
    Men välkommen hit!

    Blommis tips är bra tycker jag.
    Försök att köra utan att tänka för mkt de första månaderna....det "BRUKAR" gå bäst om man inte tänker på bästa dagarna osv...
  • Jenny står brud 090801

    Grattis på fördelsedagen ingenjörsbruden. Låter som din dag har varir helt perfekt!

  • Daa

    Hej Ninnnis! Skönt att det blev en bra resa ändå. Det är nog som du säger: man kan välja hur man tar en sån grej.

    *vinkar till Jenny står brud* Åh, alldeles snart bröllop för dig och älsklingen! Välkommen hit.

    Vilken fin födelsedag du verkar ha fått, Ingis.

    Har haft en lite låg helg: i fredags träffade vi en vän som känner till vårt MF och tyckte jättesynd om oss, så då blev jag lite ledsen (även om det är skönt med vänner som bryr sig), och i lördags fick vi de glada nyheterna från ett par vänner att de ska ha barn i mitten av januari (visst blev vi glada på riktigt, men det var ju samtidigt en ganska jobbig påminnelse). Idag har vi träffat en massa hemvändande bekanta med bebisar.
    Det är väl bara att acceptera att det kommer att vara såhär ett bra tag framöver: normal och glad för det mesta, låg och ledsen då och då när påminnelserna hopar sig lite väl mycket på varandra.
    Skönt att kunna krama maken lite extra då.

    Kram på er

  • lanovia 08

    Grattis på födelsedagen Ingis (en dag i efterskott)!!
    Låter som du hade en kanondag!

    Välkommen tillbaka Ninnis.

    Har haft en strålande helg med hela familjen i stugan. Vilket alltså innebär en helg med syskonbarnen. Dessa söta vildningar. Minstingen ger oss hjärtattack var o varannan sekund, hon skall apa efter allt storebror gör. Med skillnaden att han klarar det, det gör inte alltid hon. Vilda katter får rivet skin.

    Hade tänkt titta in till er igår kväll, men jag avled en madrömskväll. Började med att maken och jag tittade på Marley och jag. Usch vilken hemsk hund men ändå söt. Slutade hur sorgset som helst jag storgrät.
    När filmen var slut var det bara att gå o göra sig av med middagen, var tydligen inget min mage tyckte vare sig jag eller spillevinken behövde. Sedan låg jag plattfall med dunderhuvudvärk resten av kvällen. Somnade i soffan tills maken väckte mig o förlyttade mig till sängen.

    Har fortfarande ont i huvudet, får se om jag klarar jobba hela dan. Problemet är att jag har överspända axlar och inte hittat någon som vågar massera mig. Det finns ett ställe här som tar emot gravida, men de har stängt tills nästa vecka, så jag kan inte ens boka förrän då. Alltså vet jag inte när de har tid med mig.
    Frågan är om jag vågar sätta mig med massagekudde själv hemma om jag bara tar axlarna? Hvidis, skulle du vågat det??

    Jag är ledsen tjejer med min huvudvärk klarar jag inte stå med huvudet i sanden längre, men jag håller tummar och tår och visslar en vacker plusar-melodi.
    Ankan BIM imorgon, och Ninnis någonstans där omkring.
    Och jag vet att Ninnis har gjort den perfekta kombinationen denna månad. Det är så oooooliiiiiiiiiidligt spännande att jag nästan får ont i magen.

    Blommis hoppas det går bra med erat hus. Om du räknar med att de nya ägarna ändå kommer riva det och bygga nytt är det ju dumt att lägga för mkt tid på det.

    Drömde förresten om dig i natt Blommis, du och en utav mina kompisar hade flyttat ihop i ett hus i natt, ett litet kollektiv. Och kompisen hade från ingenstans fått en liten nyfödd, en liten Albin, som var jättestor. Nästan som en 1-åring med en gång.

    Daa jag förstår att det är jobbigt att se alla nyfödda och gravida. Att försöka glädjas med kompisar mitt i sin egen sorg är inte lätt. Men du vet ju att ni kan bli gravida nu, så den klena trösten är ju att ni snart kan komma efter de andra.

  • Ankan80

    Goood morning!
    Trevligt med långa meddelanden!

    Vinkar till Jenny! Välkommen!

    Idag är första dagen på ensamma semesterveckan. Tänkte försöka göra en massa tråkiga sorteringsarbeten man inte gör annars....och måla ett hörnskåp i fulfuru. Hoppas det blir lite bättre iaf. Vill inte göra mig av med det för det rymmer otroligt mycket.

    Nu skall det stå i "barn"rummet iaf

  • passionsblomman

    Åååå stackars dig Lanovia-jag vet tyvärr EXAKT hur den där huvudvärken och axlarna känns. Jag hade sett till att få vad massage jag kan, det där släpper inte av sig själv.

    Jag tror ju att det är rivning de flesta spekulanter skulle vara inne på, men det kan ju finnas någon som bara vill flytta in och bo som tänker sig att renovera. I båda fallen så inbillar jag mig att intyckert av stället ändå är viktigt, och då är allt som ger minus dåligt för budgivningen. Som våttapeten som har släppt

    Själv har jag enormt ont i axlarna idag, särskilt i höger. Måla-särskilt tak,känns efter ett antal timmar. Jag och lilleman ska strax till simskolan, men sedan tänker jag göra ngn lite mindre ansträngande del av städningen. Som att städa och rensa i badrumsskåpen exempelvis. Eller sortera papper.

    Måste hitta på något med min son också, för det blev inte mycket av den här semestern på latjolajbanplanet, eftersom hela den här hussaken hände. *dåligt samvete*

  • Ankan80

    Åhh. vilken tid det tog för en målning.! Nu skall jag äta o sen göra något roligare ...typ städa i garaget...

  • passionsblomman
    Ankan80 skrev 2009-07-27 11:50:49 följande:
    Åhh. vilken tid det tog för en målning.! Nu skall jag äta o sen göra något roligare ...typ städa i garaget...
  • Ninnnis

    Hello girls!

    Jag har varit på jobbet sedan strax före 7, och har hunnit beta av en del av det som ligger och väntar. 147 olästa mail hade jag... Visserligen en del skräp, men ändå. Det känns faktiskt helt ok att vara tillbaks på jobbet, det som är lite trist är att vardagen med makens pendling startar igen Nu har jag ju liksom vant mig vid att ha honom hos mig... Men han åker inte förrän imorgon, för ikväll ska vi se METALLICA! Mitt gamla favvoband från ungdomstiden I helgen ska vi till Gbg och kolla på U2 och bo på hotell, så det är nog inte så synd om mig egentligen

    Ingis, vilken härlig födelsedag du verkar ha haft!

    Blommis, hoppas hoppas hoppas att ni får positiva besked om hus och jobb!

    Lanovia, stackare som mår så dåligt! Om det är till någon tröst så har jag läst att om man mår väldigt illa under graviditeten så får man ofta smarta barn... Därmed inte sagt att man inte kan få det annars, men ändå

    Ankan, några indikationer i någon riktning?

    Daa, det är inte ett dugg konstigt att det går upp och ner. Så är det nog i hela den här "görabarnkarusellen". För mig känns det ibland helt ok och naturligt att det tar lite tid, ibland känns det som att det aldrig kommer att bli något. Skickar en styrkekram i alla fall! Och skönt att karantänen är över...

    Hej Jenny! Nu vill vi gärna veta ålder, hur länge ni varit tillsammans, geografiskt läge samt skostorlek Tycker i övrigt att Blommis svarade väldigt klokt angående ÄL-testers vara eller icke vara.

    Hvidis, hur är det med dig? Har det hänt något mer med lokalen? Sköter sig Lillmuffins?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan