• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Hihi, ja där satt vi och torkade tårarna medan våra ungar glatt ovetandes hoppade i vattnet för fulla muggar.

    Igår var det en helt överjordiskt söt liten knatte som knatade runt i sina pyttesmå blå badbrallor och plockade blommor till sin mamma och sjöng "blinka lilla färna där"..
    Så sa han "hur var det nu igen?" och mamma hjälpte till med "hur jag undrar..osv"
    Han började om, och när han kom till "hur jag" igenstannae han upp, stirrade framför sig och sedan sjönk axlarna tydligt nedåt-framåt och han sa med en suck "NEJ"



    Jag skrattade så jag vred mig, han va så SÖÖÖÖT och hade helt VITT hår, runda små kinder och blommor till sin mamma i den lilla näven...


    Ankan80 skrev 2009-07-24 10:59:17 följande:
    Åh va fint!!
  • Ankan80

    Naaahhh


    passionsblomman skrev 2009-07-24 11:10:39 följande:
    Hihi, ja där satt vi och torkade tårarna medan våra ungar glatt ovetandes hoppade i vattnet för fulla muggar.Igår var det en helt överjordiskt söt liten knatte som knatade runt i sina pyttesmå blå badbrallor och plockade blommor till sin mamma och sjöng "blinka lilla färna där"..Så sa han "hur var det nu igen?" och mamma hjälpte till med "hur jag undrar..osv"Han började om, och när han kom till "hur jag" igenstannae han upp, stirrade framför sig och sedan sjönk axlarna tydligt nedåt-framåt och han sa med en suck "NEJ" Jag skrattade så jag vred mig, han va så SÖÖÖÖT och hade helt VITT hår, runda små kinder och blommor till sin mamma i den lilla näven...
  • andbeyond

    Tjing!

    Tack Ingis

    Jag börjar bli trött på allt vad bröllop heter nu.. men det kanske är normalt när det är några veckor kvar bara..

  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Hahahah ja om inte lättöl är tänkbart så är den alkoholfria ölen kanske inte ngt för dig....men det finns ett par olika sorter som jag själv tyckte var för fruktiga....så köp hem o prova!
    Är ju faktiskt bra att ha lite koll även för våra män....de KAN ju bli tvungna att köra någon gång ju...
    Hormonerna är ett åber.....det bästa rådet jag kan ge till män som har nygravida kvinnor....TÅLAMOD!!!! O det FINNS inga logiska förklaringar på humörsväningar osv....så bara håll i hatten!

    Blodsockret är finfint....visst ibland så är där toppar....men de är helt o hållet direkta orsaker på vad jag ätit osv...tex om man äter för ofta så hinner inte blodsockret gå ner emellan utan då fortsätter det uppåt o man kommer lite högt....men så länge blodsockret följer maten logiskt o inte toppar pga en sallad eller så så är allt ok!

    Blommis: 3 september!!! Då ska jag sitta o tänka på er HELA dagen!
    Hahaha ja sortera garderoben....JÄTTEkul....not!
    Men man kan hitta en massa skojiga saker där!
    Naaaaaw vilken tött liten lintott! *smälter*
  • ingenjörsbruden
    andbeyond skrev 2009-07-24 12:37:18 följande:
    Tjing!Tack Ingis Jag börjar bli trött på allt vad bröllop heter nu.. men det kanske är normalt när det är några veckor kvar bara..
    Hahahaha...

    Skojar du! Dagen innan bröllopet så var vi rätt feed up...vi bara längtade till nästa kväll när vi skulle gå till vår bröllopssvit o BARA få vara själva o ALLT skulle vara klart!

    Men hela dagen var ju så klart helt underbar....men det var skönast när den var över o vi var själva.

    Så bara njut av de sista veckorna om ni kan!
  • andbeyond
    ingenjörsbruden skrev 2009-07-24 12:45:27 följande:
    Hahahaha... Skojar du! Dagen innan bröllopet så var vi rätt feed up...vi bara längtade till nästa kväll när vi skulle gå till vår bröllopssvit o BARA få vara själva o ALLT skulle vara klart! Men hela dagen var ju så klart helt underbar....men det var skönast när den var över o vi var själva.Så bara njut av de sista veckorna om ni kan!
    Hehe, jo. Ska försöka njuta så gott det går. Herrn jobbar ju till dagen innan så jag får försöka relaxa lite
  • Daa

    Andbeyond: hur länge är det kvar? Börjar ni ha koll på det mesta? Håller med Ingis, bara njut om det är möjligt

    Blommis: åh, vad gulligt med den lille killen! *suck*
    Och så gulliga du och din simskoleväntkamrat är, hihi.

    Ingis: skönt att blodsockret håller sig i schack. Trist att behöva hålla koll, men skönt att kunna.

    lanovia: kram på dig. Hoppas att illamåendet ger sig snart. *kramar lite till*

    Ankan o Ninnis: dyker ner i sanden med övriga *försöker vissla så gott det går*

    Ikväll blir det festival. Hårdrock är inprickat på programmet. Maken blir snart ivrig.

  • andbeyond
    Daa skrev 2009-07-24 12:54:35 följande:
    Andbeyond: hur länge är det kvar? Börjar ni ha koll på det mesta? Håller med Ingis, bara njut om det är möjligt Blommis: åh, vad gulligt med den lille killen! *suck* Och så gulliga du och din simskoleväntkamrat är, hihi. Ingis: skönt att blodsockret håller sig i schack. Trist att behöva hålla koll, men skönt att kunna. lanovia: kram på dig. Hoppas att illamåendet ger sig snart. *kramar lite till*Ankan o Ninnis: dyker ner i sanden med övriga *försöker vissla så gott det går*Ikväll blir det festival. Hårdrock är inprickat på programmet. Maken blir snart ivrig.
    Vi gifter oss den 22/8 så ca 4 veckor. Det mesta är under kontroll (är lite av ett kontrollfreak. Är mer allt sådant som man liksom inte kan göra förrän veckan innan som hela tiden finns i bakhuvudet och stör. Men som ni säger - jag ska verkligen försöka koppla bort det. Gifta kommer vi bli, och mat kommer det finnas så resten får väl ordna sig
  • Daa

    Det är det viktigaste: att ni blir gifta och gästerna får mat. F ö ett mantra som vi hade när det började kännas som om besluten som skulle tas var alltför många

    Ett annat tips brukar vara att skriva listor. Om risken att nånting glöms bort minskar, brukar det vara lättare att koppla bort det tills det är dags att ta tag i det.

    Åh, vad roligt med bröllop! *klappar händerna*


    andbeyond skrev 2009-07-24 12:58:32 följande:
    Vi gifter oss den 22/8 så ca 4 veckor. Det mesta är under kontroll (är lite av ett kontrollfreak. Är mer allt sådant som man liksom inte kan göra förrän veckan innan som hela tiden finns i bakhuvudet och stör. Men som ni säger - jag ska verkligen försöka koppla bort det. Gifta kommer vi bli, och mat kommer det finnas så resten får väl ordna sig
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan