• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-15 11:59:12 följande:
    Bal! Det var som tusan! Vad roligt!
    Jaaaa.....det är så kul att se alla finklädda människor, mkt klänningsdiskussioner o väldigt trevligt!!
    Ska bli kul att se reaktionerna i år.....har ju tillhört festprissarna innan.....o har ALLTID lyckats bli serverad extra vin vid middagarna! Hihihihi Busiga jag!
    Två av mina närmsta väninnor ska dit med sina respektive så vi blir ett litet lagom gäng! Killarna blir så himla läckra i frackar......*dreglar lite*...synd att jag inte kan få maken till att gå med....HAN i FRACK=JUMJUM!!!
  • Ankan80

    Fy tusan va ni skriver....som vanligt alltså Gött!
    Ingis:
    Jo, restaurangbesöket var så trevligt så, fast någon bio skulle jag inte på
    Det var god mat o framför allt gott vin...(mycket vin)
    Men mådde helt ok igår ändå så ...hehe...

    First 2 glas champagne o tilltugg hos chefen. Därefter 3-rätters - en toast, sen kalvfilé oscar o till sist rabarberpaj...fy tusan vad mätt o belåten man blev....

    Ninnnis:
    Jo, fullt utslag på testet igår (dvs teststrecket var starkare än kontrollstrecket) så jag hade väl äl igår då eller idag?
    vilket betyder att min lutealfas är 12-13 dagar då....kan ju vara bra att veta...

  • Grå Katt

    Tack för välkomnandet! Ja, ni skriver i ett rasande tempo, men det är kul att det är liv o rörelse i tråden!

    Jag är ärligt talat inte så barnkär att jag måste hålla i andras bebisar och så, tycker en del ungar är jättejobbiga, men jag tänker att om jag någon gång själv får barn så borde jag väl automatiskt tycka om mitt eget..Eller?...

    Min man är tio år äldre än mig och vill inte vara alltför gammal när han blir pappa. Jag förstår det, men man kan ju inte skaffa barn för någon annnas skull heller. Så vi är...inne i en diskussion om detta kan man säga.

    I varje fall så har jag ÄL på midsommar och den romantiska sidan av mig säger att det vore väl gulligt om barnet blir till då, men samtidigt är jag osäker. Jaja, det var lite svamligt kanske, men så har jag det just nu.

  • ingenjörsbruden

    Grå Katt skrev 2009-06-15 14:18:33 följande:


    Tack för välkomnandet! Ja, ni skriver i ett rasande tempo, men det är kul att det är liv o rörelse i tråden! Jag är ärligt talat inte så barnkär att jag måste hålla i andras bebisar och så, tycker en del ungar är jättejobbiga, men jag tänker att om jag någon gång själv får barn så borde jag väl automatiskt tycka om mitt eget..Eller?... Min man är tio år äldre än mig och vill inte vara alltför gammal när han blir pappa. Jag förstår det, men man kan ju inte skaffa barn för någon annnas skull heller. Så vi är...inne i en diskussion om detta kan man säga. I varje fall så har jag ÄL på midsommar och den romantiska sidan av mig säger att det vore väl gulligt om barnet blir till då, men samtidigt är jag osäker. Jaja, det var lite svamligt kanske, men så har jag det just nu.
    Ja det är inte lätt....det bästa är ju att båda vill lika mkt...men så är det väl i realiteten sällan...alltid någon som vill lite mer än den andra........
    Visst är det så....andras ungar o ens egna barn....

    Det är lättare att bli gravid om kvinnan är ung....ju äldre man blir desto svårare.....
    Hur gamla är ni?
  • Ninnnis

    Oj vad ni skriver! Jag hinner inte läsa ikapp nu, jag ska hem och fika hos min mammalediga kollega och hennes 3 månadersbäbis

    Vi hörs ikväll eller imorgon, kram!

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-06-15 15:01:09 följande:
    Oj vad ni skriver! Jag hinner inte läsa ikapp nu, jag ska hem och fika hos min mammalediga kollega och hennes 3 månadersbäbis Vi hörs ikväll eller imorgon, kram!
    *vinkvink*

    Grå Katt: 28 ju bara barnet! nä men vid 35 så börjar det ju bli kritiskt.....

    Karlarnas simmare brukar inte ha ngt bäst före datum.....men visst man orkar ju inte lika mkt ju äldre man blir.....

    Vi blir 30 0 36 i år!
  • lanovia 08

    Oj vad här skrivs idag, hinner inte med alls, har läst lite under dan men inte hunnit skriva. Nu har jag glömt allt jag hade tänkt att kommentera.

    HOppas det går bra för Twixiie idag.

    Jag skall jobba 1h till sedan är det fackmöte som gäller. Lite info om våra nya löner så sedan vet om jag skall vara nöjd eller inte.
    Därefter är skall vi in till Ullevi och titta på foboll, U21 Spanien-Tyskland. Viva España!! Synd bara att jag inte har någon spansk landslagströja.

  • passionsblomman

    Det kan mycket väl bli kritiskt redan vid 30. Det är då första dippen i fertiliteten kommer, och den är inte liten heller. 50 % minskar den jämfört med hos en som är mellan 20-25. Det är en skillnad som det kan vara ödesdigert att bortse ifrån.
    Självklart kan man inte låta bara det styra, men alldels för många tror att det är man har åtminstone fram till 40 på sig och att går det inte då så får man väl hjälp. Att det kan vara helkört vill vi ine fatta. Det passar dåligt in i våra valfria liv och allt vi vill bestämma själva.

    GråKatt, jag har aldrig varit ngn som "äääääälsakar barn" sådär som vissa tjejer gurglar om.
    Jag tycker om människor som är trevliga. Otrevliga människor tycker jag inte om. Barn är människor, fast lite kortare. De är inte en egen kategori för mig. Så vissa är störtsköna och dem gillar jag skarpt. Andra har jag mer lust att läxa upp-skarpt.

    Inte alldeles sällan gör jag det också.

    Nu har jag hämtat hem två barn från fotbollsskolan. De har sluppit det värsta regnandet idag. Gud ske pris!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan