• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    JAg blev gravid i december så jag skyllde på vintertrötthet, men det kan man ju inte göra i strålande solsken avnjutet på balkongen i trevligt sälskap... Kanske en påbörjad influensa? Eller allergimedicin?

  • Znose

    Nästkusin det har jag aldrig hört...men det lät fint.
    Kul att de kommer så samtidigt!

  • Ankan80

    Ingis:
    Grattis till en nästkusin! Är alltid roligt med släktingar i samma ålder

  • ingenjörsbruden

    Jaaaa roligt med nästkusin....jag har aldrig umgåtts med mina nästkusiner själv....hade mer än tillräckligt med kusiner att umgås med.....32 st bara på mammas sida....som tur är så umgicks vi inte så mkt med pappas släkt....där har jag ingen koll alls....vet dock att fladderbuset kommer att ha en nästkusin som är ett år äldre än mig..... Snacka om åldersdiff!

    Tur är att min släkt är så stor.....fladderbuset kommer idagsläget att ha 4 kusiner på min sida, 3 nästkusiner med max något år emellan (räknar inte de som är 10 o äldre för de kusinerna umgås jag inte själv med)......sen på maken sida så får f.buset 1 kusin o 2 nästkusiner....lite mindre sänghalmstid i den släkten....


    Ninnnis skrev 2009-06-04 13:42:06 följande:
    Jag tror det kallas syssling utamför Skåne
    Hur blir man pyssling eg? Har alltid funderat på detta....
    Killevippen!
  • Ninnnis

    Man lägger fingret på spiken och säger Killevipp!


    ingenjörsbruden skrev 2009-06-04 13:59:51 följande:
    Hur blir man pyssling eg? Har alltid funderat på detta....Killevippen!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan