• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    Ninnis: Det är helt tilfälligt hur ägget fastnar där inne. Det är där moderkakan börjar växa... och i 95% av fallen flyttar den upp när livmodern expanderar.

    Låter som en härlig helg Ninnis

    *rusar i n i nallis galleri!*

  • Ankan80

    Halloj....gästspelar lite på gamla jobbet idag, dvs lättare att surfa in här

    Lanovia:
    Säkert ingen fara med lilla magen. Allt är ju så nytt så man analyserar minsta lilla.

    Ingis:
    Härligt med fina hjärtljud. Hälsa lilla coolingen

    Hvidbrud:
    Trist att inte butiken blivit såld. Men det löser sig säkert ändå. Håller tummarna.

    Ninnnis och blommis:
    När har ni ÄL? Funderar också ¨på stickor denna månaden för att veta liksom. Skall ni köpa från nätet då?
    Jag tror som sagt jag har ÄL nästa helg

    Drömde att jag plussade i natt. Kunde ju varit en sanndröm om jag varit efter ÄL, vilket jag ju inte är

    Lyckades hinna med båda tågen igår *lycklig resenär*

  • Znose

    Hej Hej på er i tråden !

    Fina bilder Nallis !

    Låter som en bra helg du har framför dig Ninnis!

    *Vinkar till Lanovia, Hvidis, Ingis och Ankan*

    Söta små kattungar du har hemma Blommis..en sån vore inte fel att gosa med..

    Vilka klänningar de skulle jag inte ta på mig i första taget.

  • ingenjörsbruden

    Tjolahopptjolahej tjejer!

    *sitter startklar i soffan med den UBERgräsliga klänningen med hål för magen.....vrommvromm*

    Känner mig lätt speedad idag....har varit på byggsamråd för vårt hus.....bara någon smågrej att fixa....sen är det bara att tuta o bygga!

    Blommis: Sååååå tötta tisseongar! *nappar en o myser lite*

    Hvidis: Låter sunt att förbereda sig på kejsarsnitt o hoppas på att slippa....mer kan man ju inte göra! Det är ju en bonus att man verkligen vet exakt vilken dag det blir förlossning pluss tidigare.

    Ninnis: Låter def som att du har fullt upp i helgen!

    Nallis: Hahahaha klart att du inte ska hänga här nu........ bara njuuuuuuuut!

    Ankis: Skönt att det KAN funka med pendlingen! Hur mkt gästspel blir det på gamla jobbet?
    Sanndrömmar finns def! *visslar, lägger händerna på ryggen o blickar mot skyn*

  • Ankan80

    *vinkevink*

    Det blir nog bara idag. Lite överlämningsarbete
    Vi får hoppas på det så fortsätt du vissla

    Hur går det med de gravida och värmen egentligen. Är ändå liiiite glad att slippa vara gravid under sommaren...men bara lite

  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-06-03 10:35:36 följande:
    *vinkevink*Det blir nog bara idag. Lite överlämningsarbete Vi får hoppas på det så fortsätt du vissla Hur går det med de gravida och värmen egentligen. Är ändå liiiite glad att slippa vara gravid under sommaren...men bara lite
    Hahahha tur att ni inte kan höra mina visslingar....de är inte så supervackra.... Men allt för er!

    Än så länge är det inga större bekymmer....svettas mkt mer än vanligt....tom om fötterna vilket jag aldriga annars gör...dock är ventilationen i lgh under all kritik....så är jag först hemma så öppnar jag 2-3 fönster o skalar av mig nästan alla kläder direkt....mkt nakenchock hemma hos oss!
    Har två golvfläktar i källaren som bara väntar på att plockas fram!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan