• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-01 15:24:01 följande:
    Nu har jag klippt ner en hel jättebuske som skymde sjöutsikten i sin vildvuxenhet.När jag vred på huvudet för att fråga sambon om det nu var bättre utsikt, så har han slängt av sig ALLA kläder, duschat med vattenslangen-vi har sjövatten upp på tomten så vi lever så på sommaren, och sedan lagt sig ner ute på kanten på altanen. Allts, han sattförst ute på kanten, och bara la si g bakåt.Vår tomt är i terrasser och rätt stora höjdskillnader......jag fick en överraskande utsikt själv kan jag säga! BARA underredet var det man såg, och ben. Snoppar är inge vidare snygga hörni.
    hahahahaa! Kan nästan se det framför mig.... Hur nära var du när du vände dig om?
    Såg en småskojig B-film för ett tag sen....där fick man se en himla massa olika snoppar....hahhah så jag skrattade....o den som hade minst...såg ut som en hudfärgad fästing bland allt hår....hahahahaha...guuuu va elak jag är som skrattar....

    Nä håller med! Snygga är de inte!

    Lanovia: Ditt inlägg om din vaccinering fanns inte med förra gången jag skrev....BT har verkligen tuppjuck idag.....
    Men det där kan vara känsligt....ring in o fråga dem....för visst...fostret är ju självförsörjt i början....men ett vaccin kanske påverkar.....så ring o fråga.
  • passionsblomman


    Tillräckligt nära för att utbrista "nämen vad GÖR du" och asgarva, men på väldigt säkert avstånd, typ 3-4 meter kanske..

    Jag sa till honom:"minns du att när vi träffades vågade du inte ens gå naken inne?"

    "Jag vet, jag håller på och övar" säger han då.

  • andbeyond

    hej i värmen!

    GRATTIS Nalle

    Blommis:

    Jag har varit hos syrran i helgen, idag hämtade jag systerdotter på dagis. När jag skulle åka hem började hon gråta för fullt - snacka om att det var svårt att sätta sig i bilen då! *ont i hjärtat*

  • Ankan80

    Hallå girls!
    Nu har jag avklarat första jobbedan på nya jobbet.
    Det kändes jättebra. Kollegerna är verkligen jättetrevliga.
    Dock tar det mycket energi med allt nytt så jag är jättetrött ikväll...men det blir väl bättre sen....

    liiiiite surt var det för jag missade tåget hem. Stod förgäves o tryckte på ingångsknapparna

  • lanovia 08

    Grillade ni för första gången först nu Blommis??
    Men ja nu är det verkligen sommar.
    Angående din sambo säger jag bara

    Ankan vad bra att det verkar bra på nya jobbet.

    Ingis, ja jag får la ta o höra med BM. Frågan är om det gör någon skillnad på om det görs i v 5 eller 6. Antagligen inte,eller? Det vill säga borde räcka att ta det med BM på måndag när vi ändå skall dit.

    Ni gravida, hade ni grymt ont i magen i början (eller har kanske fortfarande) ?? Jag har självklart varit beredd på lite smärta och att livmodern skall växa, men igår kväll gjorde det så himlans ont. var på orkesterrep, men spelade bara halva tiden tyckte inte det var trevligt med tanke på att det gjorde ont. NÄr jag sedan skulle sova kan jag säga att tårarna rann, dels för att jag var trött och tja mannnen fick nog veta vad gravid kvinna kan innebära, men också för att jag hade ont i magen. När jag vaknade var det bra men nu känner jag att det börjar smärta lite igen. Kanske var spelandet igår som gjorde att det gjorde så himlans ont...???

    Idag borde väl Ninnis komma tillbaka?

  • Hvidbrud

    Godmorgon tjejer! Villen läsning som möter en efter bara några dagar borta... Härligt!
    Först vill jag säga grattis till plusset! Gud vad roligt och skönt att det gått undan!

    Lite chockad aav blommis plötsliga vredesutbrott blev jag allt, det kom så plötsligt utan varning efterson inlägget tagits bort. Nä tack inga spammaare här! Heja blommis! Grattis till sonens seger. Drömde om honom precis... Han lekte soldat på golvet i full mondering och grep tag om min ankel... Hmmm...

    Jag hade lite smärta, Lanovia, men inte så att jag grät. Hör med barnmorskan. Det kan ju vara så individuelt både hur smärtfullt det ä och hur ddet uppplevs, men så ont ska du ju inte ha gumman! *kraaam* Ja, de hormonerna de hormonerna, känslornas förstorningsglas...

    Själv har jag haft en härlig (men lite stressig) helg. Min kompis var så vacker så tårarna trillade. Hon hade arrangerat att en båt kom och hämtade oss ¨(80st) vid bryggan och dekorerat så fint. Det blåste ju rätt kraftigt, men kaptenen hittade en stilla vacker vik, då började saxofonisten och sångaren att spela en kärlekksång (komer inte ihåg vilken) som fick tårarna att trilla, sen blev de vigda ute till havs och det var så vackert, stilla och romantiskt!!
    Festen var kul. God mat och måånga tal... och dans hela natten. Gick hem tidigt för mina ben svullnade upp som elefantfötter och gjorde ont ont ont... Men kul var det!
    Klänningien Ingis, rusade till Gallerian torsdag kväll 18.50 för sista chansen att hitta nått. (Klänningen jag beställt från england hade ju tagit slut på lagret Grr) KOm on på MQ och hittade en smaragdgrön knälång bommulsklänning med sidenkant nertill och runt uringningen och runt holkärmarna och ett sidenband som kunde bindas över magen. Det blev ganska fint. Sminkade gröna ögon till och hade fint halsband. Det blev helt ok. Men gissa om jag är trött på att höra "är det tvillingar?" "och du är säker på att det bara är en?" Ja, jag kommer bli stor som ett hus. Jag ser ju höggravid ut och det är 3 månader kvar...

  • Nalle Puh 40
    Hvidbrud skrev 2009-06-02 08:54:11 följande:
    åh, grattis nallis!!!!!!!!
    Tack så mycket...
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan