• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Hej!

    Inatt var jag uppe och loggadi in igen och skrev mera och långt, men då var det den där dumma avbrottsgrejen-som numera är vid 01.15 ungefär,så heka inlägget kom bort.

    Iallafall:
    Jag har precis som indianförvarningar och väntar mig inget annat än det, men varför? Hon sa ju att jag INTE skulle vänta mig det förrän 14-16 dgr efter ÄL och idag är det iofs dag 27 i cykeln, men bara 9 dgr sedan de ju inte ens konstaterat ÄL än.

    Det var lite brunt på pappret igår, och mer idag -usch! ser äckligt ut.sorry! Och jag satte mig och läste om de där nid-blödningsfenomenet också inatt. Det verkar som att den isåfal infaller INNAN indianerna, då ägget fäster, mellan 3-10 dgr efter ÄL står det och bruna eller rosa är de visst oftast och inte rikligt.

    Jah? Tänk om det är det då?
    Usch, jag blev helt störd igår och jätteledsen och ingen sambo hemma som kunde ge en kram och så LESS helt plötsligt på hela det här.

    NU vet jag alltå inte i skrivande stund om jag fått mens så allt besväret var förgäves den här månaden, eller om jag ska tro att det är nid. Och testa sk mn hur som helst ändå inte förrän BIM...

    Jag blir helt tom.

    Det här suger!

  • Nalle Puh 40
    andbeyond skrev 2009-05-23 21:27:03 följande:
    Hej!Ville bara kika in och berätta att idag har vi firat 5 år tillsammans och herrn hade planerat dagen. Han kom på att vi tar var annat år var och hittar på något vi aldrig tidigare gjort tillsammans. Han började, så idag har vi bowlat (första gången), ätit lunch på restaurang, tagit promenad genom staden och kikat i lite affärer, varit på bio, tagit en längre kvällspromenad i solen och nu blir det te och tända ljus (han är på toa så jag sitter här en stund :P).Hoppas ni har haft en lika underbar lördag som jag!Kramar!
    Låter underbart
  • Hvidbrud

    Blommis-gumman! Usch och fy för indiansr. Du, vi håller tummarna för en nidis! Men jag förstår att du blir less på det. Så mycket jox och allt man får är omt och blod och dumma indianer som kommer hylandes. *Kommergenasrtultandemedenvarmkoppteocharmarnaskarpladdademedkramarochstrykandehänderkanskeenskivanybakatbrödmedsmörsomsmälterochliteost* Nått som värmer vår fina blomma ialla fall!

    Somnade om och drömde om dina misekattissar! Jag fick en randig söt som jag hade på ett skepp. När vi kom i land trode vi att det var en tjej men den sprang direkt till katterna i parken och skulle para sig, då skickade de andra hankatterna hem den, då blev den till en människa, en man (det kunde man tydligt se)och det ville ju inte de andra hankatterna para sig med... men han hade superkrafter och kunde göra stormar. (han hade nått sånt superman namn, men det kommer jag inte ihåg nu) Min man eller pappa i drömmen bygde en speciel labyrint/hemlig gång i trädgården där han fick hållas fången. Sen gjorde han nån ung tjej gravid som också fick vara där nere i 15år. på nått sett kom jag på vad som hände där nere och skulle befria dem. Oj en sån storm han gjorde då!
    Det var liksom en film! Jätte spännande! Tänk att man kan fabricera sånt i ens eget huvud utan att ha kontroll över det. Drömmar är så facinerande! Men kattungen var jättegullig i alla fall!

  • Ankan80

    Håller tummarna för blommis! Jobbigt

    Här blir det nog inget denna månaden. Känner absolut ingenting.
    Hade en teori om att kroppen var van vid hormonerna, men det tror jag inte på egentligen.

    Tänkte just ut o springa och så börjar det regna
    Hoppas det snart går över!

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-24 08:55:36 följande:
    Hej! Inatt var jag uppe och loggadi in igen och skrev mera och långt, men då var det den där dumma avbrottsgrejen-som numera är vid 01.15 ungefär,så heka inlägget kom bort.Iallafall:Jag har precis som indianförvarningar och väntar mig inget annat än det, men varför? Hon sa ju att jag INTE skulle vänta mig det förrän 14-16 dgr efter ÄL och idag är det iofs dag 27 i cykeln, men bara 9 dgr sedan de ju inte ens konstaterat ÄL än.Det var lite brunt på pappret igår, och mer idag -usch! ser äckligt ut.sorry! Och jag satte mig och läste om de där nid-blödningsfenomenet också inatt. Det verkar som att den isåfal infaller INNAN indianerna, då ägget fäster, mellan 3-10 dgr efter ÄL står det och bruna eller rosa är de visst oftast och inte rikligt.Jah? Tänk om det är det då? Usch, jag blev helt störd igår och jätteledsen och ingen sambo hemma som kunde ge en kram och så LESS helt plötsligt på hela det här.NU vet jag alltå inte i skrivande stund om jag fått mens så allt besväret var förgäves den här månaden, eller om jag ska tro att det är nid. Och testa sk mn hur som helst ändå inte förrän BIM...Jag blir helt tom. Det här suger!
    Åhhh men stumpan!! *kramar jättehårt...stryker o klappar på ryggen.....kramar mera*
    Hoppas att herr Blommis har kommit hem så du får en riktig axel att gråta mot! *kramar mera*
    Rabarbersvaj....bra ord!!

    Lanovia: De vinst-kr gick till gott ändamål må jag säga! Hoppas att vovven har mindre ont i natt så att ni får sova ordentligt.

    Andbeyond: Vilken mysig dag!! Kul att prova nya saker tillsammans!

    Ninnis: Va mysigt du verkar ha haft det! Hahahah de där svarta ögonen....hihihihi!

    Nallis: Sov o ät o försök att njuta av varje sekund inför bröllopet! Det är en skön känsla att veta att man inte proppar i sig en massa onödiga hormoner!

    Tjejkvällen var kanon!! Vi lagade mat, bastade, tittade på gamla foton...hahhahaha sicka galningar vi är...jag gör minst EN ful grimas på varje fest! Sen spelade vi rockband tills jag fick blåsa på tummen o stupade i säng kl 2....de andra flickorna höll igång ända till kl 4.
    Maken hade inte fattat att jag skulle iväg så han tittade på film enda tills jag gick till bilen.....sen hade han inte lyssnat så han hade missat jag skulle sova över.....så det blev extra många dagar utan mys.....o ja.....jag har ju mina hormoner så jag är ju inte svår för 5 öre....så han får ta initiativet....så här har det varit "torka" i nästan en vecka nu.....känner mig ytterst oattraktiv o ömklig.....förtroendet är på nergrävd nivå.....
    Maken sitter o tittar på ytterligare en film nu.....tur att man fick social samvaro med flickorna.
  • ingenjörsbruden

    Hvidis: Vilken dröm!! Undrar just varför du har katter med i dina drömmar så ofta....symboliserar de ngt kanske....Varför ska man titta på film när man har så bra drömmar!!

  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-05-24 11:05:26 följande:
    Håller tummarna för blommis! Jobbigt Här blir det nog inget denna månaden. Känner absolut ingenting.Hade en teori om att kroppen var van vid hormonerna, men det tror jag inte på egentligen.Tänkte just ut o springa och så börjar det regna Hoppas det snart går över!
    *kramar ankis jättehårt*
  • Hvidbrud

    Ingis: det låte som om ni har haft det jätte roligt!! Det är så härligt med tjejkvällar med övernattning!
    Vet hur det käns med torke... Gick in i en månads torka idag... Suck.. Jag orkar inte ens försöka längre för jag blir så ledsen när jag känner mig avvist, så jag tänker inte på de längre och det får räcka med långa kramar och klapp på håret. Tänker inte ens börja spekulera på vad det är (för fel på mig) Tror att det har med att jag luktar anorlunda. Inte äckligt, men anorlunda. Väcker inte det "djuriska" i maken just nu. Så jag tar hand om mig själv så att säga. Med o-garanti! Varje gång!

  • Hvidbrud

    Katter symboliserar inte nått bra enligt de flesta, men det är för att de ar så självständiga att många inte gillar katter. Jag älskar katter och har haft mycket med katter när jag var yngre... Det var katterna jag pratade med när jag var ledsen och de kom och tröstade en och jag satte mig in i deras mentalitet på nått sätt. Tror att kattungar är den symbol min hjärna använder för det mes oskyldiga och sårbara lilla v¨¨asen som jag känner till hittils, så det får vara substitut för den avsaknade erfrenheten jag har om bebisar. har ju bara bebis i huvudet nu för tiden...

  • lanovia 08

    *världens störa hårdaste och varmaste kram enbart för Blommis* Vännen vet precis hur du känner dig nu. När man slits mellan hoppa o förtvivlan och ännu några dar kvar tills du kan testa o ev få veta. Det känns verkligen som tomma dagar i helvetet. Håller alla tummar o tår för att det var nidis.

    *traskar med bestämda steg ner till Lund-Malmö skakar tag i Hvids och Ingis män och försöker få dem att inse att det är dags att vagna och inse att de har 2 utav världens bästa kvinnor som behöver lite närhet*

    Appropå närhet igår drömde jag att jag var otrogen (usch ). Killen jag var otrogen hade så lång snabel så han kunde ligga vid sidan om mig men ändå vara i mig. Snacka lång den var.

    *kramar Ankan* Hoppas att det är något, när har du BIM?

    Hvidis var kul att komma närmare bästisen. Vänner är guld värt. Välkommen hem till Sverige.

    Ingis vilken bra tjejkväll du verkar ha haft.
    Ja vi investerade pengarna väl på spansk restaurang. jag fick en sådan stark längtan tillbaka till Spanien och paella. tyvärr var paellan inte så som den skall vara. Visst god men mer som vilken risröra som helst än just paella.
    Hunden mår bättre, hon verkar ha kommit bättre till ro med tratten hon har på nätterna och piper inte längre så smärtan är förhoppningsvis borta. Idag väckte hon mig inte förrän första gången halvsex.
    Blir så arg när jag tänker på vår första vetrinär som sa att ALLA som inte skall ha sina hundar till avel borde kastrera sina hundar. Men om nu inte hunden lider av sitt löp, varför skall man då kastrera? Nu får hon ju lida i 3v. Hur kul är det för en hund att bara gå 200m när den går på promenad o den enda aktivitet vi kan träna är ju typ sitt, ligg, hit etc. För allt annat blir hon för ivirig av och riskerar fläcka upp såret.
    I vårat fall var det nog rätt att kastrera men att säga att man allid skall göra det???

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan