• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • T0612

    pernillasbrudbutik.se har en jättefin för 325:- men då är det bara över axlarna


    finni skrev 2009-06-21 23:40:57 följande:
    Jag har också tänkt mig en sorts fuskpäls som bara är över axlarna, går det att hyra eller måste man köpa.
  • linvinter

    Satt med bordsplaceringen igår kväll.
    Vi blir ju bara 18 personer. Funderar på att göra ena sidan enligt traditionellt honörsbord. Sen är ju vi inte jämna par utan antagligen blir det 2damer mer än herrar, alltså kommer inte alla få bordsdam.
    Vi skall ha 2 avlånga bord är det tänkt som sitter ihop, hade ni satt folk på kontändarna? Om vi inte gör det kommer inte vi hamna i mitten symetrikt (alltså inte lika många på varje sida).

  • ninni84r

    vi ska ha lite annolunda borsplacering. vi kommer ha 4 bord med ca 12 på varje - kommer det barn så får de sitta på kortändorna så sätter vi föräldrar längst ner då. själva kommer vi ha ett bord för 2 som vi flyttar efter hand, sätter det i (den andra) kortänden.
    förrätten sitter vi vid bord nr 1, där vi kommer ha föräldrarna, och lite mer släkt, varmrätten sitter vi vid bord nr 2, där kommer tärna, bestman + vänner/syskon sitta, efterrätt vid bord nr 3, där sitter våra toastmadames + vänner/syskon, och sist tårta vid bord nr 4, där kommer ungdomarna sitta - mina yngsta systrar bl.a
    på så sätt får vi prata lite med alla som vi bjudit och alla får sitta nära brudparet :)

  • ninni84r

    denna har jag köpt, fast jag lär ju frysa :) funderar på om man kan ha ngt under - bara under själva vigseln (vi kommer vara ute) typ ha en långärmad tajt tröja (vit lr hudfärgad) som jag sen kan ta av mig innan vi åker till festlokalen.
    vad tror ni?


    T0612 skrev 2009-06-22 00:09:03 följande:
    pernillasbrudbutik.se har en jättefin för 325:- men då är det bara över axlarna
  • AlaM

    Här är en till vinterbrud. Kyrka och festlokal är bokat till februari 2010 :D

    Ni andra som ska ha vinterbröllop. Kommer ni ha det på något snösäkert ställe eller räknar ni med att det kan bli slask och regn?

  • La Kay

    AlaM: vi skall gifta oss i värmland så jag hoppas att det kommer var snö, men i dagens läge kan man ju inte vara säker på något när det gäller vädret. jag tänker att även vid slask och regn kan man göra det riktigt riktigt mysigt i kyrka och festlokal med MASSOR av ljus eftersom det är ganska mörkt ute. känns liksom att regn på vintern är mer ok än regn på sommaren då man verkligen förväntar sig att kunna vara ute och njuta - nu blir det liksom en annan stämning på hela tillställningen

  • AlaM

    Jag har resonerat ungefär likadant. Jag är ganska förberedd på att det inte blir någon snö eftersom jag gifter mig i Småland. Men februari är nog i alla fall den månad som är vanligast med lite snö här nere. Men hur ska ni göra med fotografering? Kommer ni ta korten ute eller inne eller i studio?

    La Kay skrev 2009-06-22 11:11:47 följande:


    känns liksom att regn på vintern är mer ok än regn på sommaren då man verkligen förväntar sig att kunna vara ute och njuta - nu blir det liksom en annan stämning på hela tillställningen
  • La Kay

    jag tror det bara blir ute vid kyrkan och i festlokalen eller ngt sådant. gillar inte studiokort, men detta är inte avhandlat med brudgummen än
    vi är nog båda lite stela inför stagade kort, så ute och lite mer naturligt är nog bra för oss.
    men jag skulle nog också vilja ha med fotografen när jag och min blivande träffas för första gången innan vi åker till kyrkan. det är ett väldigt speciellt ögonblick och på min väns bröllop förra året var detta väldigt stort och fantastiskt rörande. vi kommer ha fixat hotellrum då och där kommer jag vara för påklädning efter frissan. skulle nog vilja träffa honom där på hotellet in någon fin sal. tror det kan bli himla fint och speciellt

  • AlaM

    Det lät mysigt med hotellrummet! Vi kommer troligtvis fotograferas innan vigseln av en vän. Hoppas på att det är snöigt och fint så vi kan få ett par fina kort ute. Sen ska vi nog försöka få fram någon mysig inne-miljö typ vid en brasa eller på en storl fäll eller liknande där vi kan ta lite kort. Vi har inte riktigt kommit fram till hur vi ska lösa det.

Svar på tråden Vinterbrudar