• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Teapot

    Jag är också färdig med inbjudningskorten, äntligen!!! Håller verkligen med dig Bittesös, det tar bra mycket längre tid än vad man tror att få ihop det Ska bara få klart med alla adresser på sambons sida och fästa på frimärken så är de klara för lådan sen

  • emmibob

    Hello, nu var det ett tag sedan något hände här sist...

    M2b syster har tackat ja till att vara toastmaster, hon kommer hit i slutet av månaden, så då ska hon bli invigt i hela karusellen. Känns grymt bra!

    I helgen ska jag till sthlm. Då tänkte jag titta på en ring, för att se hur den ser ut live. Det ska bli kul.

    Efter helgen hoppas jag också verkligen på att komma igång med våra inbjudningar. En kompis har postat sin värmepistol till mig så nu slipper jag försöka mig på att embossa över brödrosten

  • ninni84r

    haha, va nog bra att du fick låna en värmefön, brödrosten lät lite bökigt :)


    emmibob skrev 2009-06-09 18:44:26 följande:
    Hello, nu var det ett tag sedan något hände här sist...M2b syster har tackat ja till att vara toastmaster, hon kommer hit i slutet av månaden, så då ska hon bli invigt i hela karusellen. Känns grymt bra!I helgen ska jag till sthlm. Då tänkte jag titta på en ring, för att se hur den ser ut live. Det ska bli kul.Efter helgen hoppas jag också verkligen på att komma igång med våra inbjudningar. En kompis har postat sin värmepistol till mig så nu slipper jag försöka mig på att embossa över brödrosten
  • ninni84r

    nu har jag kommit hem från min semester, varit i spanien :) härligt. så nu kan jag ta tag i bröllopsgrejerna igen. Ska bestämma dag hos min mammas vän så hon kan ta mina mått så jag sen kan beställa min klänning sen! kul.

  • T0612

    hej tjejer! jag har fastnat!

    jag är helt tom på vad som ska fixas. jag skriver en lista om vad som är klart så kanske ni kan hjälpa mig

    *Inbjudningarna är skickade
    *Kyrkan är bokad
    *Festlokalen är bokad
    *Toastmater har tackat ja och fått gästlistan
    *Mannen har fixat ledighet tors- tors
    *klänningen beställd och under produktion i malaysia
    *mannens kläder fik inte bokas tidigare än 3 månader innan
    *hundvakt fixad
    *catering bestämd men ej bokad
    *solist bokad
    *bröllopssida klar
    *underkläder köpta
    *viktnedgång påbörjad.. =)
    *fotograf bokad, handpenning betald
    *ringen är köpt
    *örhängen, halsband och machettknappar klara
    *rispåsar klara
    *festprogram klart, ej utskrivet

    har ni några idéer?

  • T0612

    tänkte att det är bäst att vänta med till efter mötet med prästen

  • Teapot

    emmibob, kul att ni blivit med toastmaster Låter ambitiöst att embossa med brödrost... hoppas du får din värmepistol snart! Och ha det så trevligt i huvudstaden!

    ninni84r, vad kuuuuul med klänning Hur lång tid kommer det ta innan den är färdig tror du?

    T0612, du verkar ju ha stenkoll på läget! Massa saker som är avklarade ju... tänker på två saker som kan vara idé att fundera på kanske. Dels frisyr och smink, dels vad du vill pynta med på borden under festen.

  • T0612

    just det det glömde jag skriva med.. frisör och sminkös är bokad oxå =) dekorationer då.. får titta runt på det =)

  • Mariavw81

    Hej alla!
    Börjar bli lite stressad när jag ser hur långt ni har kommit. Vi bokade vår bröllopsresa idag, den kommer nog behövas när all planering runt bröllopet är klart.

    Mitt stora projekt är förtillfället att hitta vår fotograf, hur länge skall ni ha eran fotograf? Har fått en del prisförslag, men jag tycker att det är lite dyrt. Tar gärna emot tips om någon har detta.

Svar på tråden Vinterbrudar