• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    Jaaaa - fläckborttagning var det ju! Tack Snaily!
    Mot fettfläckar är Yes handdiskmedel bäst tycker jag. Gnugga in fläcken med koncentrerad Yes och låt vara en stund - tvätta i maskin på handtvättsprogrammet om det är ett ömtåligt plagg (och om det tå denna behandling) - eller på annat program med högre temp om plagget tål det ...

  • fru AM

    Gör dock INTE som en kompis till mig: Jag hade tjatat om Yes' oöverträffbara fläckborttagningsförmåga och han försökte därför ta bort en kådafläck på bilens motorhuv, med Yes ... och en Scotch Brite-svamp (riviga sidan). Det blev inte så bra - den riviga svampen gjorde att han fick lämna in motorhuven för omlackering ... Fast det var ju inte Yes' fel ...

  • viktualia

    Snaily - en av cheferna på jobbet har sådana där skor.. hon ser lite muppig ut när hon kommer gående men det verkar schysst

    AM - trist att ni inte hittade nån resa som passade... här är jag mest feg på den fronten och vågar inte bestämma mig. Alltså återstår det att se var maken och jag hamnar...

  • snaily

    Vickan, funderar på att beställa ett par till jobbet också - då tänker jag också se muppig ut när jag kommer gående men LÅNG!

    (Sandalen heter förresten Kisumu och inget annat...)

    AM, oj, det var kanske inte jättesmart gjort av kompisen!

  • Telis

    Snaily, jag har lagt fram kartongerna så att dom säkert kommer med till jobbet imorgon. Hör av dig på mobilen om/när du kommer i närheten av mitt jobb!

    AM, nej vad trist nu när ni hade bestämt er och allt. Fast en riktigt schysst resa i vinter låter ju inte helt fel heller! Och tack för lyckönskningen, det är lite nervöst!

    Lappis, det började med att jag läste besiktningsprotokollet till den där sunkkåken jag mejlade länken till och kände att nej, jag klarar bara inte av att bo i hus. Så jag tittade lite på större lägenheter igår och hittade en som var fantastisk, den som vi var och tittade på idag. Men nu ikväll var vi och tittade på det andra huset och det var alldeles perfekt. Så nu kan jag tänka mig att bo i hus igen. Fast det kommer att gå upp något alldeles hiskeligt i pris.

  • snaily

    Hej Telis, vad bra! Kan du kanske inboxa eller smsa adressen till ditt jobb så kan jag planera vår resa? Hör av mig imorgon.

  • BrudSommar2006

    Aha, är det dags för kub imorgon för Telis, stort lycka till! Fast det kommer ju säkert att gå bra så väl screenade som jag har förstått att de där donatorerna är.

  • Tinga

    AM - vad trist att det inte blir någon resa! Förstår verkligen din frustration, vågar jag påstå.

    Angående fläckborttagning är mitt tips citronolja. Finns att köpa i välsorterade färghandlar. Man bara häller på lite på fläcken och sen tvättar man som vanligt i tvättmaskinen.

    Vickan - vad skönt att du mår bättre nu.

    Snaily - kan bara hålla med om skorna; inte så snygga, men förhoppningsvis sköna. Krävs det speciell teknik för att gå med dem?

Svar på tråden Livets stora och små frågor