• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    Telis skrev 2009-07-14 17:12:23 följande:
    AM, maken blev inte riktigt lika starkt berörd som förra gången när han nästan grät men vi tyckte båda att det var fantastiskt roligt. Men totalt overkligt! Det går inte att förstå att den där lille parveln ligger där inne och fladdrar hit och dit. Jag tänkte på den där filmen och boken vi skulle låna av dig, har du möjlighet att träffas imorgon för en överlämning? Vi åker bort på torsdag och är borta till på söndag och då har väl ni hunnit åka på semester?
    Vi ska hälsa på Livias kusiner utanför stan imorgon men jag vet inte när vi ska vara där, jag sms:ar när jag vet. OK? Och om vi inte hinner ses så skickar jag dem till dig!
  • Frejis

Telis - vad roligt att ni fick så fina siffror och att Televinken var pigg och mådde bra i magen Sedan lär det nog förbli tomt mellan benen på bebisen om ingenting syntes nu. Fast ingenting var det ju inte, det var ju en liten snippa

Ore - det var en väldigt låg tandläkarräkning, måste jag säga! Skönt

A M - vad bestämde ni ang resan?

Det gick bra på UL idag, myomen har inte vuxit och bebisen mådde bra. En pigg liten krabat som väger drygt 1250g i v. 27+4 och är enligt beräkningarna 6 % tyngre än snittbebisen. Ligger också med huvudet nere och verkar tro att man kommer ut den vägen Maken är nog fortfarande orolig för DS för att han frågade BM igen om hon kunde se några tecken på det, men det kunde hon inte. Allt såg med andra ord jättebra ut

• Telis

fru AM skrev 2009-07-14 18:13:27 följande:

Vi ska hälsa på Livias kusiner utanför stan imorgon men jag vet inte när vi ska vara där, jag sms:ar när jag vet. OK? Och om vi inte hinner ses så skickar jag dem till dig!
    Vi kan ju ta det när ni kommer hem igen annars! Vi "behöver" ju varken boken eller filmen än på ett tag.
  • Telis

Åh, vad roligt, Frejis! Om hon ändå tänker komma för tidigt så är det väl ingen nackdel att hon är lite extra stor?

• Frejis

Telis - det är nog bra att hon är stor så länge hon inte ska komma ut den vanliga vägen. Som det ser ut nu hamnar hon någonstans mellan 3,5 och 4 kg om hon stannar kvar i magen tillräckligt länge.

Förutom att vara osäker på DS verkar min stackars make vara osäker även på bebisens kön. Han glömde fråga om det idag så nu får han snällt vänta tre veckor till. Vi såg annars väldigt tydligt att ingenting dinglade mellan benen på bebisen i v 18 så att jag skulle bli väldigt överraskad om det var en kille.

Telis igen - hur ska din make göra, följer han med på alla BM-besök?

• Telis

Frejis, tanken är att han ska vara med på alla ultraljud men inte på alla BM-besök. Hur gör din?

• Telis

Nu blir det middag här. Det blir greksallad idag, jag tror faktiskt att vi är dom som äter mest greksallad i hela landet. Minst en gång i veckan året runt blir det, Televinken kommer att komma ut som en liten mörk grekisk farbror (eller som ett får).

• Lapinette

Ett litet får vore väl gulligt?! Greksallad ja tack men på sommaren. Ska själv göra en till lunch imorgon.

• Frejis

Greksallad är gott

Min make har hittils följt med på allting som han kunnat följa med på, tror att han missat ett besök. Tycker att det är bra att ha honom med för att han ställer lite andra frågor än vad jag gör och så slipper jag försöka besvara dem senare.

• sweetstreet

Åååååå GRATTIS Telis!!! till vinkande Telvink med superbra siffror!!!!
    Vad GLAD jag blir!

Hahahaaaaaa!
    Ett FÅR!!!!!
    Hm, kanske blir det en liten Televink med Fårlockar och svarta oliver i öronen?!?!?

Svar på tråden Livets stora och små frågor