• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Muggles, mina föräldrar och maken har läst böckerna men jag har aldrig tid och ork att börja med en bok längre. Paradisverkstan gillar jag verkligen, men det är en mardröm att gå in där med Iris!

  • Mrs  B

    Tinga
    Säg bara till om gröten så fixar vi det.
    Malte vägrar den fortfarande....

    Tal
    Malte säger småord men för det mesta pekar han och säger dä eller grymtar till. Väldigt bestämd liten herre.....

    Trevlig semester till alla som har det nu!!!!!!!!!!!!!!!
    Maken jobbar en vecka till och mina föräldrar avslutar sin semester imorgon.

  • Mrs  B

    Telis
    Jag har två namn, maken har tre och våra söner har tre.

    Tinga
    Lider verkligen med er att det inte vill sig med kräkningarna. Pratade med en kompis vars son fick diagnosen när han var 3 1/2 år och hon sa att det tog ett halvår innan de märkte någon skillnad. Men vi märkte det som sagt direkt.
    Däremot har Malte något i kroppen nu eller vad det nu är, dålig i magen och en massa utslag på kroppen.
    Ska ringa bvc på måndag och se om man ska kolla upp det eller ej. ????

  • Mrs  B

    BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 23/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten
    Mugglan 13/3 2010

    Max: 041225
    Livia: 061116
    Iris: 070605
    Piggelin:s A 071116
    Malte: 080105
    Mindre: 080105
    Conny: 080116
    MSW:s A 080827
    Mugglans Goa Moa: 070826

  • Mrs  B

    Maratoninlägg från mig ikväll.....

    Muggles
    Hoppas att det inte blir mer efter fläcken som du tog bort!
    Jag har tagit bort två på ryggen men det var inget. Skönt!

  • Snorkfröken77

    Hej igen alla mysiga trådisar!

    Här kommer ett maratoninlägg, för er som inte orkar, var vänliga och hoppa vidare till nästa inlägg

    Har mest läst sista tiden då jag hade en rejäl deppdipp i onsdags när jag berättade för min mamma om vår nya kisse, hon kunde inte hålla tyst längre verkade som så hon sa lätt besviken att hon hoppades att det skulle bli barnbarn nästa gång. Jag svarade illa berörd att hon kanske inte skulle hoppas på det varav hon blev väldigt upprörd och började berätta hur många som tjatade och frågade henne om vi inte skulle skaffa barn. Precis som att det var synd om henne! Man tror inte det är sant! Jag svarade att både hon och alla andra skulle ge fullständigt f-n i det eftersom de inte har med det att göra. Hon släppte det då, men usch vad dåligt jag mådde hela den dagen och började grina på kvällen, jag menar hela den här grejen är jobbig nog ändå. Och jag var ju SÅ glad över den nya kissen och tyckte att hon kanske skulle vara lite glad för min skull, bläää...

    Annars är det ÄL-tidernas glada tid här, mycket 6 är trevligt

    koko - våra katter är 9 och 10. Jag hoppas verkligen de ska acceptera varandra. Vi kommer ju iaf vara hemma första månaden så då har vi ju möjlighet att styra upp dem. Hoppas det hinner bli bra på en månad, annars kommer det bli ångest att gå till jobbet igen! Skrattade åt Connys första ord - kaka, det ska tydligen vara mitt första ord också, vilken är helt logiskt tycker alla som känner mig nu

    Blivande - jag tror vi kommer berätta om det går så långt som till utredning, då är det nog lika bra att berätta för de närmsta. Jag tror att det är bra att berätta om det känns rätt. Gulligt med Redan-kommentaren

    Vickan - Grattis till v 8! *kramar om*

    AM - Grattis i efterskott!!! Vad jag har förstått på de andra kommentarer så är du en välbevarad kvinna i dina bästa år, vad mer kan man begära?

    Apropå böcker, mitt boktips är Twilight-serien om vampyrer, ungdomsböcker, jag vet att det låter lite töntigt men man blir helt fast, jag läste uta alla fyra böckerna på två veckor. Jag gick runt med konstant fladder i magen och blev som nyförälskad, kan verkligen rekommenderas!

    Kåta Gun var ju bara så bra, har total missat henne och hela kvarteret skatan (undrar vilken planet jag befunnit mig på)

    Tinga - Grattis till viktuppgång!!!! Nu är ni på G!

    Nenne, koko, Ore & Lappis - Grattis till semester!!! Ha det så himla skönt nu!

    EA - Kramar!!! Nästa månad kommer det gå vägen när du är alldeles superfertil av akun!

    snaily - Kram till dig också, visst är det trist när man tror man lyckats koppla bort det, så blir man besviken iaf, blä för sånt...

    Bästa stavningen på Kevin som jag sett, håll i er - Chewin!

    Telis - Både jag och maken har tre namn, precis som alla i hans släkt och min. Så får vi barn kommer de få tre namn, både makens och min familj har även tradition om att något av namnen ska vara släktnamn. Så det blir nog ett namn från min släkt + ett namn från makens släkt + ett namn som valt helt själva.

    muggles - läskigt med cellförändringar, jättebra att du kollade upp det!

  • viktualia

    Just det!

    På bokfronten blev shoppingresultatet:

    PC Jersild - Medicinska memoarer
    Amelie Björk om Sonja Åkesson
    Helga Henschen Hon älskade
    Linda Olsson Sonat till Mirjam
    Yacoubians hus av Alaa Al-Aswany

    Återkommer med rapport.

    Snorkfröken - även om det var skitjobbigt att ha en sån diskussion med din mamma så kanske hon håller truten ett tag och förstår att frågan inte är enkel?!? Så det kommer kanske nåt positivt ur det jobbiga?! *hoppas*

  • BrudSommar2006

    Vi försöker också köra på släktnamn så Iris har ett från min och ett från makens sida, båda är namn vi gillar. Värre blir det om vi får en tjej till, vilket vi hoppas, för nu har vi använt upp de bästa från släkten! Får väl se vad vi hittar på då. Anledningen till att vi vill ha en tjej till är att ingen av oss är speciellt "nöjda" med vår lillebror och mina kusiner, som är två systrar, har alltid haft så himla roligt tillsammans. Men, men, det blir väl som det blir... Hoppas ändå på en tjej för Iris skull.

  • BrudSommar2006

    Snorkfröken, trist med en sådan diskussion, kanske som du säger att det är bra att berätta om det blir utredning av det, fast det får vi hoppas att det inte ska behöva bli! Jag tycker statistiskt sätt att det har varit flera utredningar här i tråden nu och det är dagis för någon att få till det första barnet ändå!

Svar på tråden Livets stora och små frågor