• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Hej alla. Stackars Iris är jätteförkyld och hes i halsen, hoppas att det vänder snart.

    Det var segt att köra ner, massor med långsam trafik på vägarna.

    Vickan, mig hjälper det att gå upp och röra på mig lite, typ gå ett par varv runt huset, om jag mår illa, fast inte att gå en hel promenad för blir jag andfådd, vilket jag blir för ingenting just nu, kommer knappt upp för trappen ibland, så mår jag sämre direkt. Men det där med att borsta tänderna begriper jag mig inte på, jag kräks nästan alltid när jag försöker så det mår jag alltid sämre av, verkligen inte bättre!

    Nehepp, läggdags, ha det så bra nu alla semesterfirare!

  • BrudSommar2006

    Iris är förresten född 5:e juni 2007, relativt nybakad tvååring.

  • muggles
    viktualia skrev 2009-07-08 21:39:54 följande:
    jag återvänder till jobbet 17 augusti som den äkta lyxlirare jag är! och svaret på din andra fråga är: Ja - men ska jag satsa på mammakläder direkt (utan putande mage, bara för att allt som spänner över magen är hemskt illamåendeframkallande) eller ska jag köpa vanliga brallor i några storlekar större än nu?! *lurigt*
    Mitt förslag är att du köper mammabrallor direkt. Snygga mammabrallor är inte speciellt billiga oftast så lika bra att köpa ngt som sitter snyggt båda nu och sedan. Större vanliga byxor kommer säkert att sitta obekvämt ganska snart ändå - de är oftast inte större på rätt ställen.Mmammabyxor har ofta en resårmudd som du bara kan vika ner och undan nu i början - med en tröja över så syns det inte.
  • Telis

    Snaily, Cevyn tycker jag är oslagbart.

    Jag har kollat lite i tidningen på vad folk döper sina barn till och det verkar som om alla får tre förnamn nu för tiden. Har det alltid varit det vanligaste? Jag har "bara" två och trott att det var det vanligaste men nu kanske man "ska" ha tre?

    Muggles, hur mår du?

    Idag är det första dagen sen mitten av april som jag inte ska ta några progesteronvaggisar, så fruktansvärt skönt att slippa dom! Tjohoo!

  • snaily

    Tittar in lite snabbt innan det är dags för nästa skärgårdstur.

    Jaa, Telis, det är taget! Om inte som tilltalsnamn så tredjenamn åtminstone? Jag har själv tre förnamn, lite bökigt och inte så vanligt verkar det som, syrrans barn har två förnamn var allihopa (tror jag...), annars har jag inte koll på vad det är för trend som råder.

    Grattis till vaggisfriheten!

    På tal om progesteronvaggisar - är allas förråd förbrukade eller är det någon som fortfarande har ett överskott?? Skulle kännas bra att prova kommande månad när jag ska äta Pergo också.

  • Telis

    Snaily, jag har ca 25 st kvar som jag gärna blir av med! Synd att vi inte tänkte på det häromdagen när vi ändå träffades. Passerar du stan något mer under semestern eller ska jag skicka dom någonstans?

  • snaily

    Hurra Telis, det vore ju underbart! Tänkte inte alls på det i tisdags tyvärr. Ska till syrran nu på tisdag så då kan jag ju passera stan faktiskt!

  • Telis

    Ja, men då tar vi det på tisdag vid någon lämplig tid och plats. Du vet ju ungefär var jag befinner mig hela dagen fram till 14.30. Kl 15 ska jag vara vid Odenplan för KUB-ultraljudet och sen efter det funkar det nästan var som helst.

    Pussa Korven på magen från mig!

  • snaily

    Perfekt, blir nog på eftermiddagen men ska försöka fånga dig före 14.30 och ge dig en lyckospark Kan väl bestämma närmare via mobilen sen?
    Korvens mage är nu pussad (han ligger på rygg och tuggar ben, ganska söt faktiskt)

    Trevlig helg!

  • Telis

    Ja, det gör vi. Ha det så bra ute i skärgården! Skönt att det inte är hällregn idag.

Svar på tråden Livets stora och små frågor