• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

    fruLlis - du kanske skulle se en sjukskrivning nu som en chans att öva på att släppa kontrollen? Om det ändå mest är envishet som driver dig att stanna på jobbet.

    Det kan ju vara hyfsat skönt om kroppen hinner "hämta" sig lite innan bebben kommer, så att du slipper ligga isängen och ha ont då istället. Var det inte Vänner som hade ont långt efteråt?

  • Lapinette

    Liten - grattis till haricot och lite fart i sänghalmen. Min make har nog önskat detsamma denna vecka men jag har varit så jäkla trött . Ska bättra på mig inför helgen.

  • Liten med Mindre

    Lappis - maken är överväldigad över vad ÄL-hormoner kan ställa till med...

  • Liten med Mindre

    Nähe - ska nog packa cykel-väskan, och se om jag kan fixa med något så att jag inte tappar min nyvunna fart.

    Tjing!

  • muggles

    Idag ska vi gå och titta på nya Star Trek-filmen med jobbet - jobbar jag med nördar eller?! Autisten är ju givetvis Star Trek-fan (det är väl en image man måste ha som programmerare typ) och då tyckte ju vår chef att vi alla skulle gå på den filmen. Favorit? Näe, tror ni?! Jaja, jag ska väl stå ut, det är ju gratis iaf Och det blir öl efteråt som belöning

  • muggles

    Liten: grattis till böj!

    Själv valde jag att se en brittisk mordserie till slut ist f att pippa maken igår kväll Är man gift då eller?!

  • Lapinette

    muggles - det lär nog inte vara någon som märker om du tar dig en liten lur där i biomörkret.

  • BrudSommar2006

    Jag bytte gravidkalendersajt och fick den 16:e januari istället för den 19:e. Ska googla lite till och se om jag kan få ner det ännu mer. Snart kanske jag har beräknat datum imorgon, det vore mer lämpligt så har man det gjort!

    FruLLan, när är läkarbesöket? Stackare som har så ont.

  • Telis

    Lappis, tack för svar. Jag önskar verkligen att det fanns lite klarare besked så att man VISSTE.

    BS, få det inte flyttat alltför mycket bara, då hamnar du på nyårsafton.

  • Lapinette

    Telis - tyvärr finns det ingen röd och grön knapp på magen, inte ens för IVFare.

Svar på tråden Livets stora och små frågor