• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

    Muggles
    Åhhh vad mysigt. Vad duktig Moa verkar vara.
    Borren älskar också att sjunga, men han är inte så bra på orden alla gånger. Det blir mest lalala men det är så mysigt när han går och sjunger för sig själv
    och sen ska man göra rörelser till sångerna så klart.

  • snaily

    Frullan, jo, fattar ju vad du menar, tänkte bara uppmuntra till lite snällhet mot din stackars kropp

    Några sekunder och sen släppa, ok, det klarar jag. Puh!

  • Telis

    Hej Frullan! Dom försöker i möjligaste mån undvika att sätta tillbaka fler än ett ägg. Det verkar inte öka chansen för en graviditet nämnvärt men däremot ökar risken för komplikationer mycket. Jag är inte ens säker på att jag hade velat ha två ens om dom hade frågat - Tingas erfarenheter har lite förtagit den romantiska bilden av att få tvillingar.

  • Fru FruLLan

    telis:
    Aha det ökar komplikationern, bra skäl till att INTE sätta in fler alltså. Visste ju dock att tvilling grav betraktas som en risk grav, men jag tänkte om det var enda sättet att få syskon och man nu jääääätttteeeee gärna ville ha syskon. Vad vet jag.

    Näe, fy jag skulle inte heller vilja ha tvillingar. Inte ens om allt går bra rent tekniskt med grav och förlossning osv. det verkar vara TUNGT med tvillingar.... hänerna fulla minst sagt. Eloge till tvillingföräldrar!

    Men tack för att du förklarade, det är så mycket man inte vet!

  • Telis

    Lappis, förlåt en närgången fråga men när var det du fick mens efter dina IVF? Fick du det när du fortfarande tog progesteron?

  • Liten med Mindre

    Nenne - grattis till alla fina blåsor! Hoppas de blir tjocka o trinda och fulla med fina ägg.

    koko - om du var drogad och drömde om köttbullegräs - så måste jag ha fått samma piller. Fast jag minns inte heller vad trollkarlen hette, bara att det var något lurt med gräset.

    Och, det blir väl sommar någon gång så att conny slipper fyra om tassarna. Hans skriksessioner är säkert motsvarigheten till Mindres klängighet då. Det går väl över någon gång.

    Måste nog förresten surfa fram alla trådens laxrecept. Kompis från Linköping kommer på lördag och då vankas det vin, skvaller och lax när maken är borta.

    Om någon vill ta en tidig fika i stan på lördag, så är vi där, möter upp kompisen vid 11, så det får bli fika någonstans innan dess så Mindre får lunch.

    Mer ego:
    Drabbades äntligen av lite cicci-energi igår och planterade om alla blommor, samt shoppade blommor till balkonglådorna. Så nu känns det lite finare här hemma. Ska se om jag lyckas pricka av nåt mer idag. annars är jag rätt nöjd med om jag får fart i sängkammaren ikväll. Föll till föga och shoppade ÄL-test igår, och fick en "haricot" i morse. tror nennens sniglar tagit sig en tur förbi förorten oxå, här är halt värre.

  • Lapinette

    Telis - det finns inga närgångna frågor när det gäller IVF. Jag tillhör en av "de där" som fått min mens tidigare än vanligt och under tiden jag tagit progesteron. Brukar vara lite drippelidropp för mig ett par dagar innan typ dag 12-13. Undantaget den sista gången då ägget faktiskt hade fäst. Men det är en hel del som inte får någon blödning utan testar negativt, slutar med progesteronet och sen brukar det ta en 2-3 dagar innan den kommer. Så tyvärr finns det inte något facit för hur ens kropp reagerar ... som vanligt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor