• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Ja men det var ju trevligt, AM!

    Jag fattar bara inte var mina kommer ifrån, min mamma har världens snyggaste ben. Men å andra sidan är hon smal, blir lätt brun och har lockigt hår som var kolsvart en gång i tiden. Vi är inte lika på nåt sätt alltså.

  • Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-12 15:49:36 följande:
    jag tror fan i mig att jag ska börja med burka.
    But whyyyyyyy? Du som är så vacker!
  • nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2009-05-12 15:53:30 följande:
    But whyyyyyyy? Du som är så vacker!
    men tack!
    Fast just nu känner jag mig som en en cylinder med bula på mitten. Jag har ju jämntjocka ben ända ner till fötterna, tack vare fotbollen (?), inga höfter men inte heller någon midja, pyttetuttar och breda axlar.
    Men å andra sidan säger maken att om jag inte orkar träna så ska jag sluta klaga och ta en bulle till.
  • Lapinette

    Har varit på ett värdelöst möte med banken och vad diskuterar ni här? Leggings med strutsben där knäna sticker ut och nenne tänker skaffa burka??!

  • nennesjuttioåtta

    lapinette
    ja, du kommer verkligen in mitt i värsta djupa diskussionerna här.

  • nennesjuttioåtta

    Telis
    jag tyckte du lät lik din mor förutom på håret och möjligtvis den bruna färgen. Ack, den som ändå kunde få färg...

  • Lapinette

    nenne - angående din fråga om FET så sker den i en naturlig cykel (om man har en regelbunden cykel) och visst det kan ju innebära att man lyckas både på egen hand och via FET.

  • Lapinette

    Måste bara dra en sån där otrolig historia som min mamma berättade i förra veckan. Någon hon känner som har försökt att få barn i eeeeeevigher (dvs lika länge som oss ) väntar nu trillingar. En kom till naturlig väg och de andra två genom IVF. Snacka om att den tredje stackarn kommer att känna sig utfryst under sin uppväxt.

  • Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-12 16:03:35 följande:
    Telisjag tyckte du lät lik din mor förutom på håret och möjligtvis den bruna färgen. Ack, den som ändå kunde få färg...
    Och förutom det lockiga håret och dom snygga benen då.
Svar på tråden Livets stora och små frågor