• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    Hej MSW! *vinkar*

    OK- sista inlägget om klääningar, jag LOVAR! Vill bara säga att jag är så glad- grävde djupt ner i garderoben och hittade en fin festklänning som jag totalt glömt bort att jag hade. OCH den passar över magen!!! OCH jag hittade dessutom ett par skor som passar till (som jag också glömt bort att jag hade). Ibland är det bra att vara en "shopoholic"....

    Nenne, grattis till Allan!!

  • fru AM

    Ja grattis till Allan, Nenne. Och vilken fin sång!

    Telis: kan meddela att Gina Tricot hade massor av jeansleggings i massor av storlekar. Tyvärr såg jag helt galen ut med mine feta strutslår nerklämda i dem (och linningen halkade ner och tryckte på snittet). Fanns i mörkblå, ljusblå (två olika tvättar, svart, vitt, beige. Satan att man ska ha så långa och så ojämt feta ben bara. Blev inga för mig.

  • Telis

    Jag vill också hitta fina klänningar och skor som jag har glömt bort i min garderob.

    Tinga, vad fina dina röda skorna var!

    Hurra nenne, det låter skitbra med superaladåben Allan!!

  • fru AM

    Vi kanske ska leta i varandras garderober!? Någon giraff med strutsben och muminmage som vill släppa in mig i garderoben?

  • Telis

    AM, okej, då blir det nog inga för mig heller. Jag är inte alls lång men långa, och definitivt ojämnt feta, ben har jag också.

  • Telis

    Ja, och någon kort muminmamma med långa ben och knän som sticker ut kan höra av sig till mig.

  • fru AM

    Jag har också knän som sticker ut Telis! Vad trevligt med en knäfrände!

Svar på tråden Livets stora och små frågor