• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

    Annars är jag mer än nöjd idag eftersom chefen kom in imorse och berättade att jag fick den lön jag ville ha och lite till 8.5 % mot de normala 1.5 helt ok

  • fru AM

    Kängu - ja jag menade dig. Blandade ihop dig och EA tillfälligt
    Har du kollat på www.4mom.se ? Det finns en fin svartvitmönstrad klänning där. Sedan kan det kanske vara smart att istället köpa en amningsklänning - det finns också på 4mom. En enkel modell från boob som du kan pimpa med smycken + sjal eller liknande. Går inte att länka direkt till plaggen men kolla på sajten!

    Jag vill ha jeansleggings! Trodde aldrig det skulle hända men mrs Google herself hittar inte det hon söker! Hittade ett par på Haléns men det var leverans i mitten på juli (!)

  • fru AM

    telis: tack! På pricken! Och på gina tricot handlar väl mest anorektiska 14-åringar så de stooora storlekarna finns kanske kvar till mig! tjohoooo!

  • Liten med Mindre

    hej hej!
    Oj vad det skrivs!

    Cicci - du måste vara aktivast av alla sjukskrivna i Sverige! Eller - hur var det, du skulle inte sjukskriva dig förrän imorgon väl?

    Sweet - glömde kommentera, jag blev urdeppig av ett av mina piller jag prövade. Värre än graviditetshormonerna.

    Muggles - maken o jag är som tur är fortsatt klängiga och tafsiga på varandra, även om min lust ofta tar slut där. ska jobba på saken i veckan - ÄL ni vet...

    BS - vi var rätt sjuka våren vi fick till Mindre, fast just den omgången var vi friska. Hoppas på samma tur nu då, för sjukare vår än denna har vi nog inte varit med om, och förra ÄL var jag hyfsat risig. men nu har maken å andra sidan haft hög feber och sen kokat soldaterna i badtunna vid 40 grader. Det är väl ökendött där inne? Han får nog få badförbud tills det har fungerat.

    Hoppas att du kan få hjälp snabbt denna gång, om du blir illamående igen. Kram!

    Imorse stod Mindre med jackan vid dörren och bankade redan halv åtta. En annan hade inte ens fått i sig frukost, så hon fick klä på sig och gå ut på balkongen. Funkade väl så där. Sen blev det en 2-timmars promenad och lek i skogen, vid hästhagarna och på olika lekplatser. Mysigt! Undrar om det är all frisk luft som gör mig så sömnig. Ska nog vila middag jag med. Behöver lite Cicci-energi tror jag - så att det blir lite omplanterat här någon gång.

    Tjing!

  • Liten med Mindre

    Vickan - jag ska kolla sportaffärerna har jag tänkt mig. Det ska ju helst se ganska civilt ut också - tror nog det är inne-leken/buset som sliter mest, samt allt knäsittande, på golvet alltså.

  • Telis

    Åh, vad bra AM! Rapportera om dom finns i stoora storlekar, jag vill också ha.

  • fru AM

    Liten med Mindre skrev 2009-05-12 13:10:27 följande:


    Vickan - jag ska kolla sportaffärerna har jag tänkt mig. Det ska ju helst se ganska civilt ut också - tror nog det är inne-leken/buset som sliter mest, samt allt knäsittande, på golvet alltså.
    Haha - knäsittande! Liten, din gamla lapdancer! Nu försa du dig allt
  • kängu

    AM- har redan haft den svartvita klänningen hemma och provat den men den var för tight över magen...Har funderat på en Boob-klänning men tycker inte de är tillräckligt fina för bröllop. Jag är lite besvärlig...

Svar på tråden Livets stora och små frågor