• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

    Att ni vet gör ju absolut ingenting, men tänk på alla farliga smygläsare!!!

    AM - Vad mycket roligt! Hittade bla det här märket som jag måste tipsa min kompis som bor i portland om:
    www.thecloudmachine.com/
    Gillar egentligen inte den halsringningen, men trycken var ju så fiiina!!

    Lappis - Sjötunga (eller valfri vit plattfisk) med cayennepeppar och räkost? Hehehe, ja, ok, det kanske var lite för mycket betoning på enkelt.

  • Telis

    Lappis, min kyckling med citron och parmesanost kanske? Var det du som provade det och tyckte om det?

  • _koko_

    (fast det är jäkligt gott också).

    Telis - Orkar du inboxa ditt recept till mig, lät jättegott och vi har en bit parmesan hemma som jag funderat på vad jag ska göra med!

  • Piggelin1

    Men koko - det var ju precis det jag letade efter & jag hittar inga o-outade namn?! Hittar bara Conny, & så Hektor, men han är ju redan outad sen innan! Vi kanske har olika versioner av inlägget?! Jaja, jag ska sluta tjöta, men jag har bara sett två identiska inlägg så när som på kokos inledning i det andra, som börjar med "Crap..." Så jag ÄR nog korkad!
    ...och jajamen, jag har outat mannens namn här & i förra veckan höll jag på att göra det igen, men såg det i sista sekunden innan jag postade inlägget

  • Telis

    Usch, jag drömmer mardrömmar om att outa nån här på något sätt. Jag önskar att det var en hemlig tråd så att man inte behövde vara så försiktig med vad man säger.

  • _koko_

    My godd, piggis, din lilla snuskhummer!!!
    (och du är inte korkad, bara lite blind )

    Telis - Det är lite kluvet tycker jag. Med en hemlig tråd skulle vi aldrig få några nya vänner ju, och det vore ju lite synd. Men jag håller med om att det är lite svettigt ibland att tänka på vad man skriver...

Svar på tråden Livets stora och små frågor