• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    men koko - jag måste vara dum i huvudet, vad var det som var så korkat?! Jag har läst båda inläggen flera ggr & ser inget korkat? Eller så beror det på att jag är lika korkad som du Men korkade är vi väl inte, eller hur?!

  • fru AM
    Piggelin1 skrev 2009-05-11 15:31:37 följande:
    men koko - jag måste vara dum i huvudet, vad var det som var så korkat?! Jag har läst båda inläggen flera ggr & ser inget korkat? Eller så beror det på att jag är lika korkad som du Men korkade är vi väl inte, eller hur?!
    Det var ett namn som inte skulle outas ...
    Men Piggis det har du ju också gjort en gång om jag inte missminner mig?

    Bäst vi skriver några hundra inlägg nu så kokos fadäs hamnar lååångt bort från aktuella sidan.
  • fru AM

    Håller helt med Koko om att föräldrar måste ta ansvaret för barnets säkerhet trots att de sätter ungen i en godkänd gåstol. Många människors första impuls verkar ju tyvärr vara att skylla ifrån sig!

  • _koko_

    Tack för hjälpen lappis, piggis och AM!!!

    piggis - Det gick lite snabbt och ett namn kom med som inte skulle det. Tror som AM säger att du gjort samma sak en gång.

    Min arbetsmoral har jag ju redan beskrivit, den hamnar under fryspunkten. Men som tur är med min chefs välsignelse.

  • Lapinette

    Piggis - är lika trög som dig men nu fattar jag varför kokisen skrev två (för mig) likadana inlägg. Trodde hon darrade på handen men det var visst inget misstag.

  • Lapinette

    Ha, ha ... vet ändå vad era respektive heter, kokisen och Piggelin! Tror faktiskt jag själv aldrig har begått det misstaget här ... helt otroligt med tanke på hur dålig jag är på sekretess.

  • Lapinette

    Förresten ska ha kompisar över på middag på fredag och behöver göra något enkelt men jäkligt gott. Är lite trött på mina paradrätter. Några bra förslag?

Svar på tråden Livets stora och små frågor